Εξαφανισμένος ο Άραβας που θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ στο Δυρράχιο - Οι έρευνες για χρηματοδοτήσεις τρομοκρατών και το πιθανό φιάσκο του "Durres Yachts and Marina"

Εξαφανισμένος ο Άραβας που θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ στο Δυρράχιο - Οι έρευνες για χρηματοδοτήσεις τρομοκρατών και το πιθανό φιάσκο του "Durres Yachts and Marina"

Στις 17 Απριλίου 2021, μια εβδομάδα πριν από τις βουλευτικές εκλογές εκείνης της χρονιάς, ο Έντι Ράμα και η Μπελίντα Μπαλούκου παρουσίασαν τον Άραβα επενδυτή, Μοχάμεντ Αλαμπάρ, και το έργο για το τουριστικό λιμάνι του Δυρραχίου στους Αλβανούς. Τότε ειπώθηκε πώς η επένδυση άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα μεταμορφώσει την Αλβανία, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα φέρει τον ελίτ τουρισμό στη χώρα.

...

Άραβας επενδυτής του "Durres Yachts and Marina" κατηγορείται για πλαστογραφία και εξαπάτηση

Η αστυνομία του Δελχί εξέδωσε ειδοποίηση στον Μοχάμεντ Αλί Αλαμπάρ, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Emaar Properties με έδρα το Ντουμπάι, ζητώντας του να παρουσιαστεί ενώπιόν της την Παρασκευή για...

Σύμφωνα με το νόμο και την υπογεγραμμένη συμφωνία, η αλβανική κυβέρνηση παραχωρεί πάνω από 800 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα γης αξίας άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων στο λιμάνι του Δυρραχίου στον Άραβα επενδυτή Mohamed Alabbar, ενώ ο τελευταίος υπόσχεται να επενδύσει 2 δισεκατομμύρια δολάρια για κτίρια και θέρετρα με την υπόσχεση να μετατρέψουν αυτό το λιμάνι στο μεγαλύτερο λιμάνι πλωτών στη Μεσόγειο. Ειπώθηκε ότι η επένδυση θα ξεκινήσει στις αρχές του 2023.

Το 2023 πλησιάζει και τα μόνα ίχνη της επένδυσης είναι τα γύρω οδοφράγματα σε ορισμένα σημεία του λιμανιού και η ανακοίνωση της εταιρείας του Alabbar να ξεκινήσει την πώληση διαμερισμάτων και άλλων επιχειρηματικών μονάδων που δεν υπάρχουν ακόμη.

Το έργο που πουλήθηκε στους Αλβανούς πριν τις εκλογές ως στρατηγική επένδυση που θα αλλάξει ριζικά τη ζωή τους, αποδεικνύεται ακόμη μεγαλύτερη στρατηγική απάτη από αυτή των πυραμίδων στα μέσα της δεκαετίας του '90.

Σύμφωνα με αλβανικα ΜΜΕ, η επένδυση έχει μπλοκάρει λόγω διεθνούς έρευνας που ξεκίνησε εναντίον του Alabbar. Ο τελευταίος είναι ύποπτος για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας μέσω του έργου «Belgrade Waterfront» και πιο συγκεκριμένα της οργάνωσης Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας.

Η έρευνα έγινε γνωστή για πρώτη φορά τον Οκτώβριο από τον Μπόμπαν Μπογκντάνοβιτς, Γενικό Γραμματέα του Ινστιτούτου Ευρωατλαντικών Στρατηγικών. Η διεθνής έρευνα κατά του Αλαμπάρ δεν έχει ξεκινήσει για το έργο του Λιμανιού του Δυρραχίου, αλλά για αυτό του Βελιγραδίου, με κόστος άνω των 3,5 δισ. δολαρίων.

Οι εργασίες για το έργο αυτό ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2014 και σχεδόν μια δεκαετία αργότερα δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε το 60% των επενδύσεων που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Η συμφωνία που υπογράφηκε εκείνη την εποχή μεταξύ του Βούτσιτς και του Αλαμπάρ επικρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και επειδή πολλοί από τους εισαγόμενους εργάτες από τη Μέση Ανατολή χρησιμοποίησαν τη Σερβία ως εφαλτήριο για να μεταναστεύσουν στις δυτικές χώρες.

Αλλά οι μετανάστες φαίνεται να ήταν η λιγότερο σκοτεινή πλευρά της επένδυσης του Alabbar. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν υπόνοιες για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας, οι οποίες ερευνώνται από διεθνείς υπηρεσίες επιβολής του νόμου, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων δυτικών χωρών.

Λίγο μετά την έναρξη αυτής της έρευνας, ο Alabbar ανοίχτηκε στην Ινδία. Η αστυνομία του Νέου Δελχί προσπάθησε να ανακρίνει τον Άραβα επενδυτή τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους με την υποψία συμμετοχής σε σχέδιο οικονομικής απάτης με κατασκευαστικό έργο. Με τουλάχιστον δύο διεθνείς έρευνες εναντίον του, ο Alabbar άρχισε να πουλά εταιρείες και τις μετοχές που έχει σε άλλες εταιρείες για λογαριασμό της μητρικής εταιρείας Emaar.

Δύο από αυτές έχουν ήδη πουληθεί και πρόκειται για εταιρεία με δραστηριότητα στην αλυσίδα τροφίμων και το 'Fast Food' και μία άλλη με παγκόσμιο δίκτυο σούπερ μάρκετ. Οι αγοραστές είναι κυρίως άλλοι Άραβες ή επενδυτές της Μέσης Ανατολής, ενισχύοντας τις υποψίες ότι ο Μοχάμεντ Αλαμπάρ προσπαθεί να αποφύγει πιθανές διεθνείς κυρώσεις για τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας.

Το έργο για την κατασκευή του τουριστικού λιμανιού του Δυρραχίου μπορεί να ενταχθεί σε αυτές τις κυρώσεις και αυτός φαίνεται να είναι ο λόγος που ο Alabbar αποσύρθηκε de facto από αυτή την επένδυση και αναμένεται μόνο η επισημοποίηση αυτής της απόσυρσης. Ωστόσο, η ζημιά που προκλήθηκε στους Αλβανούς ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Πρώτον, υπάρχουν εκείνοι που έχουν πληρώσει και έχουν αγοράσει διαμερίσματα ή επαγγελματικές μονάδες στον αέρα σε συγκλονιστικές τιμές.

Δεύτερον είναι η απώλεια 60 εκατ. ευρώ, η επένδυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επέκταση των δυνατοτήτων του σημερινού εμπορικού λιμανιού του Δυρραχίου και τρίτον, πάνω από 400 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για την κατασκευή του νέου εμπορικού λιμανιού στο Πόρτο Ρομάνο με χρήματα από τους Αλβανούς φορολογούμενους.

Η παραίτηση του Αλαμπάρ αποτελεί το μεγαλύτερο σκάνδαλο της 10ετούς κυβέρνησης του Έντι Ράμα.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου