ΕΕ: Στενή παρακολούθηση της μετεγκατάστασης του λιμανιού στο Δυρράχιο - Στράφι 62 εκατ. ευρώ

ΕΕ: Στενή παρακολούθηση της μετεγκατάστασης του λιμανιού στο Δυρράχιο - Στράφι 62 εκατ. ευρώ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε εκκινήσει τη διαδικασία χρηματοδότησης να επενδύσει στο λιμάνι του Δυρραχίου πάνω από 62 εκατ. ευρώ, τα οποία χάνονται με τη μετεγκατάσταση του λιμανιού του Δυρραχίου στο Πόρτο Ρομάνο.

Στην ετήσια έκθεση για τα έργα στα Βαλκάνια έως το 2022, η Ευρωπαϊκή Κοινότητα Μεταφορών εξέφρασε ανησυχίες για τη μετεγκατάσταση των λιμενικών υπηρεσιών και για το εάν θα συνδεθούν με το κύριο ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (TENT), το οποίο στην Αλβανία αντιπροσωπεύεται από τον Διάδρομο 8 και Διάδρομο 10.

Η ανάλυση της Κοινότητας Μεταφορών δείχνει ότι το έργο στο λιμάνι του Δυρραχίου (Αποκατάσταση Προκυμαιών 1 και 2 στον Δυτικό Τερματικό Σταθμό του Λιμένα Δυρραχίου) χρηματοδοτείται από το Επενδυτικό Πλαίσιο Δυτικών Βαλκανίων (WBIF).

Η εκτιμώμενη συνολική επένδυση είναι 62,4 εκατ. ευρώ, με συνεισφορά της ΕΕ 27,05 εκατ. ευρώ, δάνειο της ΕΤΑΑ 25 εκατ. ευρώ και συνεισφορά δικαιούχου 9,3 εκατ. ευρώ.

«Όσον αφορά τη μελλοντική προοπτική του λιμένα του Δυρραχίου καθώς και τη συμβατότητά του με ΔΕΔ-Μ, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το σχέδιο της αλβανικής κυβέρνησης να μεταφέρει το υπάρχον λιμάνι στο λιμάνι του Ρομάνο. Η μετατόπιση και ο αντίκτυπός της στη συμμόρφωση με τα ΔΕΔ-Μ θα παρακολουθούνται στενά τα επόμενα χρόνια», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Κοινότητα Μεταφορών.

Από την άποψη των υλικοτεχνικών συνδέσεων, το Porto Romano συνδέεται εν μέρει με το οδικό δίκτυο, αλλά δεν έχει σιδηροδρομική σύνδεση.

Οι οδικές συνδέσεις δεν ανταποκρίνονται στα πρότυπα του δικτύου TENT, ενώ οι σιδηροδρομικές συνδέσεις θα συνεχίσουν να παραμένουν πρόβλημα για τουλάχιστον μια δεκαετία, γεγονός που θα συνεχίσει να τιμωρεί το λιμάνι στον περιφερειακό ανταγωνισμό.

Το Λιμεναρχείο Δυρραχίου αναμένεται να δημοπρατήσει φέτος την πρώτη φάση των εργασιών για το νέο λιμάνι του Πόρτο Ρομάνο.

Οι εργασίες σε αυτή τη φάση κοστίζουν περίπου 390 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2025, αναφέρουν πηγές από το Λιμεναρχείο Δυρραχίου.

Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την κατασκευή του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, τη σύνδεση με την οδική υποδομή, τον σιδηρόδρομο, το αποχετευτικό δίκτυο, την παροχή ηλεκτρισμού και νερού.

Σε αυτό το στάδιο θα κατασκευαστεί και θαλάσσια εγκατάσταση, η εμβέλεια της οποίας δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Σε αυτή τη φάση θα πραγματοποιηθούν τα κρηπιδώματα, τα κοινόχρηστα κτίρια, το κτίριο τελωνείων και λοιπών πρακτορείων, η κεντρική πύλη του λιμανιού, οι εγκαταστάσεις ασφάλειας και πολιτικής άμυνας, τα γραφεία του πλοιάρχου, ο πύργος ελέγχου του VTS, υποσταθμοί κ.λπ.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου