Το μέλος της ηγεσίας του Δημοκρατικού Κόμματος, Belind Kelliçi, κατήγγειλε την Κυριακή, την υπόθεση των δύο πλωτών πλοίων παραγωγής ενέργειας «Tigri1» και «Tigri3» στην Αυλώνα, που καταλήγουν σε λίστα με παχύ κόστος, αλλά με 0 εργάσιμες ημέρες.
Ο Kellici είπε ότι η KESH πλήρωσε 462 εκατομμύρια λεκ στην υπεράκτια εταιρεία για μη λειτουργικά πλοία, ενώ παρουσίασε και δόλια έγγραφα σχετικά με τον διαγωνισμό και την εταιρεία Excelerate Renco και η κυβέρνηση Ράμα τους έδωσε τα χρήματα.
Καλεί το SPAK και τον Ανώτατο Κρατικό Έλεγχο (KLSH) να ξεκινήσουν άμεσα έρευνες για αυτό, που κατά τον ίδιο είναι τεράστια υπόθεση.
«Αυτά τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που δίνονται κάθε χρόνο στο αποτεφρωτήριο φάντασμα, σε πλοία που δεν λειτούργησαν ποτέ, σε αποστείρωση χειρουργικών εργαλείων, τσεκ απ και δεκάδες άλλα διεφθαρμένες ΣΔΙΤ, είναι ακριβώς τα χρήματά σας, που έπρεπε να επιτρέψουν την αύξηση μισθών και συντάξεων, κανονικές νοσοκομειακές συνθήκες όπου δεν πρέπει να λείπουν τα βασικά φάρμακα και αυτά της χημειοθεραπείας, ασφαλείς παιδικοί σταθμοί και παιδικοί σταθμοί για τα παιδιά σας, που επιτρέπουν στην Αλβανία να μην εγκαταλείπεται καθημερινά από εκατοντάδες και χιλιάδες γιους και κόρες της. Κάνουμε δημόσια έκκληση στον κ. Altin Dumani, Επικεφαλής του SPAK και ο κ. Arben Shehu, Πρόεδρος του KLSH, να ξεκινήσει άμεσα τις έρευνες για αυτή τη μέγα οικονομική υπόθεση και να απαιτήσει επειγόντως την παύση όλων των πληρωμών που γίνονται σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού» - λέει μεταξύ άλλων ο Kelliçi.
«Η σύμβαση με τις δύο εν λόγω εταιρείες είναι χωρίς προθεσμία παράδοσης. Σε καμία από τις σελίδες δεν υπάρχει ημερομηνία, η οποία υποχρεώνει τις δύο εταιρείες να ξεκινήσουν την παραγωγή ενέργειας. Τα πλοία έφτασαν μάλιστα στο λιμάνι της Αυλώνας, τον Σεπτέμβριο του 2022, 8 ολόκληρους μήνες μετά την υπογραφή μεταξύ των μερών, παρόλο που είχε δηλωθεί ότι θα λειτουργούσαν για έκτακτη ανάγκη. Με απλά λόγια, ένας διαγωνισμός εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που έγινε μέσα σε 3 ημέρες για λόγους έκτακτης ανάγκης, μας έφερε αυτά τα δύο πλοία στο λιμάνι της Αυλώνας μετά από 8 μήνες. Αυτή η υπόθεση, για δύο χρόνια, 2024 και 2025, θα κοστίσει στον προϋπολογισμό της KESH ολόκληρα 64 εκατομμύρια δολάρια, συν άλλα 205 εκατομμύρια για το πετρέλαιο και πολλά εκατομμύρια δολάρια για τη συντήρηση, τις επισκευές και τις δυνατότητες αποθήκευσης», δήλωσε.
Σχόλια