Η αλβανική κυβέρνηση απέτυχε να δημιουργήσει μητρώο δημοσίων περιουσιακών στοιχείων από το 2014

Η αλβανική κυβέρνηση απέτυχε να δημιουργήσει μητρώο δημοσίων περιουσιακών στοιχείων από το 2014

Η έλλειψη απογραφής της δημόσιας περιουσίας (δρόμοι, σιδηρόδρομοι, ύδρευση, δημόσιες εγκαταστάσεις κ.λπ.) φέρνει την κυβέρνηση μπροστά σε άγνωστα στοιχεία σχετικά με τα δημόσια περιουσιακά στοιχεία, την αξία τους και το ποσοστό απόσβεσης, δυσκολεύοντας ταυτόχρονα την παρέμβαση μέσω επενδύσεις για συντήρηση τους.

«Η μεθοδολογία για πλήρη απογραφή της δημόσιας περιουσίας στους φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης (QQ) δεν είχε οριστικοποιηθεί. Θα εγκριθεί εντός του έτους 2023» αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών στο έγγραφο παρακολούθησης της Στρατηγικής για τη Διαχείριση των Δημοσίων Οικονομικών.

Τα τελευταία στοιχεία για την απογραφή της δημόσιας περιουσίας ανήκουν στο έτος 2014, συνολικής αξίας 353 δισ. λεκ (3,2 δισ. ευρώ). Ωστόσο, έκτοτε, δισεκατομμύρια ευρώ έχουν εγχυθεί για την αύξηση και τη διατήρηση της δημόσιας περιουσίας από τη χρηματοδότηση του προϋπολογισμού μέσω επενδύσεων κεφαλαίου και λειτουργικών δαπανών συντήρησης.

Εξηγώντας την πρόοδο αυτής της διαδικασίας, το Υπουργείο Οικονομικών εξήγησε ότι οι μεθοδολογίες αναφοράς περιουσιακών στοιχείων έχουν ήδη εγκριθεί, αλλά οι δημόσιοι φορείς δεν αποδεικνύονται ικανοί να τις εφαρμόσουν.

Το Υπουργείο Οικονομικών στοχεύει στη δημιουργία ψηφιακού μητρώου για τα δημόσια περιουσιακά στοιχεία και κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους σημειώθηκε πρόοδος με δύο μόνο από τα δημοσιονομικά ιδρύματα που ενσωμάτωσαν την απογραφή των περιουσιακών στοιχείων στο διαδίκτυο, τον Δήμο Τιράνων και το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Τουρισμού και Περιβάλλοντος και η Αλβανική Οδική Αρχή ήταν σε αυτό το μητρώο, εισήγαγαν την απογραφή περιουσιακών στοιχείων στις ενότητες του 2020, αλλά δεν υπήρξε πρόοδος για το 2021.

Το Υπουργείο Οικονομικών έχει οδηγία σχετικά με τη διαχείριση της περιουσίας του δημόσιου τομέα, η οποία περιγράφει όλες τις διαδικασίες για την τεκμηρίωση, την απογραφή, την κυκλοφορία και τη διάθεση των περιουσιακών στοιχείων του δημόσιου τομέα. «Ωστόσο, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης του δημόσιου τομέα, είναι σημαντικό οι δημόσιοι φορείς να αναπτύξουν την κατάλληλη μεθοδολογία, διαδικασίες και εργαλεία για τη μέτρηση, την καταγραφή και την αναφορά των», εξηγεί το υπουργείο Οικονομικών.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Οικονομικών ανέφερε ότι συνεργάζεται με την Παγκόσμια Τράπεζα για την προετοιμασία μεθοδολογίας και μορφής μητρώου περιουσιακών στοιχείων.

Το Υπουργείο Οικονομικών ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Οικονομικών επικοινώνησε με τους υπόλοιπους 4 φορείς (Υπουργείο Άμυνας, Υπουργείο Υγείας, Υπουργείο Μεταφορών και Ενέργειας, Γραφείο Πρωθυπουργού) στους οποίους έχει δοθεί εντολή να συμπληρώσουν τις πληροφορίες για τα πάγια στοιχεία που θα γίνει μετεγκατάσταση στο σύστημα υπολογιστή.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου