ΕΤΕπ: Δάνειο 100 εκατομμυρίων ευρώ για σιδηροδρομική σύνδεση Αλβανίας-Μαυροβουνίου

ΕΤΕπ: Δάνειο 100 εκατομμυρίων ευρώ για σιδηροδρομική σύνδεση Αλβανίας-Μαυροβουνίου

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), μέσω της BEI Globale, υπέγραψε δάνειο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ με την Αλβανία.

Το δάνειο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου χρηματοδοτικού πακέτου από την "Team Europe" ύψους 324,75 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την ηλεκτροδότηση σιδηροδρομικής γραμμής 120 χιλιομέτρων που συνδέει τον Βορρά της Αλβανίας με τα σύνορα με το Μαυροβούνιο.

Το έργο εντάσσεται στην στρατηγική της ΕΕ για την ανάπτυξη σιδηροδρομικών υποδομών στα Δυτικά Βαλκάνια. Στόχος είναι η αύξηση της προσβασιμότητας, της χρηστικότητας και της αποτελεσματικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών, με σκοπό την τόνωση της κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης, την ενίσχυση του εμπορίου, την στροφή σε βιώσιμες μεταφορές και την απεξάρτηση από τον άνθρακα.

Χρηματοδότηση από την "Team Europe"

Το πακέτο χρηματοδότησης περιλαμβάνει:

  • Δάνειο 100 εκατομμυρίων ευρώ από την ΕΤΕπ
  • Εγκεκριμένη επενδυτική επιχορήγηση 126 εκατομμυρίων ευρώ από την ΕΕ
  • Δάνειο 98,75 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης

Αυτό το έργο αποτελεί παράδειγμα της ισχυρής συνεργασίας στο πλαίσιο της "Team Europe". Θα ενισχύσει τη σύνδεση της Αλβανίας με την περιοχή και την ΕΕ, προωθώντας παράλληλα βιώσιμες μεταφορές και θέτοντας τα θεμέλια για ένα έξυπνο, ανθεκτικό, ασφαλές και ολοκληρωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Δήλωση του Αντιπροέδρου της ΕΤΕπ, Κυριάκου Κακούρη

Η σιδηροδρομική γραμμή Vorë-Hani i Hoti είναι ζωτικής σημασίας για την Αλβανία και την περιφερειακή συνδεσιμότητα. Θα διευκολύνει τη διακίνηση αγαθών και ανθρώπων, ωθώντας την οικονομική ανάπτυξη. Η ΕΤΕπ παραμένει ένας από τους σημαντικότερους εταίρους μας.

Δήλωση της Belinda Balluku, Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας

Το έργο θα επιτρέψει την ηλεκτροδότηση των σιδηροδρομικών γραμμών, την ανακατασκευή 12 σιδηροδρομικών σταθμών, την εισαγωγή ενός νέου συστήματος τηλεπικοινωνιών και σηματοδότησης και βελτιώσεις ασφάλειας.

Αυτά θα επιτρέψουν ταχύτητες έως και 120 km/h, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα και την ικανότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων. Ως επέκταση του κύριου μεσογειακού διαδρόμου ΔΕΔ-Μ, η σιδηροδρομική γραμμή Vorë-Hani i Hoti συνδέει τα Τίρανα με την Ποντγκόριτσα και είναι η μόνη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της Αλβανίας και της υπόλοιπης Ευρώπης.

Μια ομάδα εμπειρογνωμόνων από το κοινό συμβουλευτικό πρόγραμμα JASPERS της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ΕΤΕπ ανέπτυξε ένα σχέδιο δράσης για την ενίσχυση των ικανοτήτων για τη διαχείριση έργων σιδηροδρομικής υποδομής στην Αλβανία. Η ΕΤΕπ παρέχει επίσης τεχνική υποστήριξη στην κυβέρνηση της Αλβανίας για την προετοιμασία του σιδηροδρομικού έργου του Διαδρόμου VIII στις σιδηροδρομικές γραμμές Δυρράχιο-Rrogozhinë και Rrogozhinë-Πόγραδετς.

Η ΕΤΕπ είναι ο κορυφαίος χρηματοδότης σιδηροδρομικών έργων στα Δυτικά Βαλκάνια, δανείζοντας πάνω από 1,7 δισ. ευρώ για επενδύσεις στον σιδηροδρομικό τομέα στην περιοχή μέχρι σήμερα. Τα τελευταία δέκα χρόνια, η Τράπεζα έχει χορηγήσει πάνω από 40 δισεκατομμύρια ευρώ για την υποστήριξη σιδηροδρομικών έργων σε όλο τον κόσμο.

...

Αλβανία: Υπογράφεται η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για σιδηροδρομική γραμμή 120 χιλιομέτρων

Η αντιπρόεδρος της αλβανικής κυβέρνησης και υπουργός Υποδομών και Ενέργειας, Belinda Balluku, ανακοίνωσε σήμερα την υπογραφή της συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, σχετικά με το έργο κατασ...

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου