640.000 ευρώ δαπανήθηκαν για την τουριστική καμπάνια της Αλβανίας φέτος

640.000 ευρώ δαπανήθηκαν για την τουριστική καμπάνια της Αλβανίας φέτος

Αρχές Σεπτεμβρίου, μέλη του κυβερνητικού υπουργικού συμβουλίου συγκεντρώθηκαν στον κινηματογράφο «Millennium» για την πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ «Treasures of the Adriatic – Albania» της γνωστής Βρετανίδας ιστορικού και συγγραφέα, Bettany Hughes.

Στην τελετή που προηγήθηκε της προβολής, η υπουργός Πολιτισμού Elva Margariti το θεώρησε «άλλη μια προβολή της Αλβανίας», ενώ η υπουργός Τουρισμού Mirela Kumbaro τόνισε ότι το ντοκιμαντέρ είχε προβληθεί στο BBC και περίμενε ότι θα φτάσει «εκατομμύρια προβολές».

Αυτό που δεν ειπώθηκε στη δημοσιότητα ήταν το γεγονός ότι το ντοκιμαντέρ «Treasures of the Adriatic» ήταν μέρος καμπάνιας του Υπουργείου Πολιτισμού για την προβολή του τουρισμού από τα ΜΜΕ τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν και ενισχύθηκε με κονδύλι 28,7 εκατ. λεκ.

Και δεν ήταν το μόνο.

Το Υπουργείο Τουρισμού και Περιβάλλοντος και ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού έχουν ξοδέψει περίπου 61 εκατομμύρια λεκ μαζί για την προώθηση του τουρισμού από τα μέσα ενημέρωσης εντός και εκτός της χώρας κατά την περίοδο 2022-2023.

Εκτός από το ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο BBC, το Υπουργείο Τουρισμού είπε ότι στήριξε το Ίδρυμα «Dritan Hoxha» με 8 εκατομμύρια λεκ για την παραγωγή της εκπομπής «Holidays on Top 2023» και με 4 εκατομμύρια λεκ το «Dritare» κέντρο της δημοσιογράφου Rudina Xhunga για την παραγωγή ενός διαφημιστικού κύκλου με τίτλο «Αλβανία, πού αλλού!».

Η Εθνική Υπηρεσία Τουρισμού δήλωσε σε αλβανικό κανάλι ότι ως φορέας υπεύθυνος για την προώθηση της Αλβανίας, είχε καλύψει τα έξοδα διαμονής και διατροφής bloggers, δημοσιογράφων και προσωπικού παραγωγής που έχουν προωθήσει την Αλβανία σε διάφορες χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Σερβία με αξία περίπου 2,3 εκατ. λεκ συνολικά.

Επίσης, ο Οργανισμός είπε ότι δαπάνησε 7,7 εκατομμύρια λεκ για την προώθηση της εφαρμογής «TEA- Tourism of Events Albania» καθώς και 10,2 εκατομμύρια λεκ για συμμετοχή στην ITB Berlin - μια από τις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις στον κόσμο.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό, η εφαρμογή πολιτικών μάρκετινγκ στον τομέα του τουρισμού αποσκοπούσε στη «δημιουργία της εικόνας της Αλβανίας ως τουριστικού προορισμού στη διεθνή αγορά».

Κάποτε η πιο απομονωμένη χώρα της Ευρώπης, η Αλβανία μετατράπηκε σε δημοφιλή τουριστικό προορισμό αυτό το καλοκαίρι, καθώς δεκάδες δημοσιεύματα για το «άγνωστο μαργαριτάρι της Μεσογείου» κυκλοφόρησαν στα διεθνή ΜΜΕ. Στη συνέχεια, τα άρθρα κοινοποιήθηκαν στις σελίδες Facebook του πρωθυπουργού Έντι Ράμα, της υπουργού Τουρισμού Μιρέλα Κουμπάρο και άλλων κυβερνητικών στελεχών.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Τουρισμού, 8,3 εκατομμύρια ξένοι επισκέπτες επισκέφθηκαν την Αλβανία τους πρώτους 9 μήνες του έτους - επιτυχία που, σύμφωνα με συνέντευξη του υπουργού Kumbaro για την ιταλική εφημερίδα «La Repubblica», «ούτε ένα σεντ δεν ξοδεύτηκε» για την προώθηση των μέσων ενημέρωσης.

Η προβολή μέσω τηλεοπτικών εκπομπών, κοινωνικών πλατφορμών ή εκστρατειών μάρκετινγκ είναι μια κοινή πρακτική τουριστικής προβολής μιας χώρας και σύμφωνα με ειδικούς του τουρισμού, ένας από τους παράγοντες της φετινής τουριστικής επιτυχίας. Άλλοι παράγοντες θεωρούνται φυσική ομορφιά ή ακόμα το χαμηλό κόστος.

Ωστόσο, απαιτείται λεπτομερής ανάλυση για να κατανοηθεί ο αντίκτυπος της στρατηγικής που ακολουθείται με την προώθηση.

Οι δαπάνες αναλυτικά:

  • Υπουργείο Τουρισμού και Περιβάλλοντος
  1. Ντοκιμαντέρ «Treasures of the Adriatic, Albania» 28.705.002 λεκ
  2. Το έργο του Ιδρύματος «Dritan Hoxha» ύψους 8.000.000 λεκ.
  3. Το έργο του Κέντρου «Dritare» ποσού 4.000.000 λεκ
  • Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού
  1. Πραγματοποίηση παράστασης για την Αλβανία με επίκεντρο τον τουρισμό 114.330 λεκ
  2. Ταξίδια δημοσιογράφων, δημοσιογράφων, φωτογράφων... για την προώθηση στη γερμανική αγορά 464.647 λεκ
  3. Εταιρεία D18 Γαλλία, ντοκιμαντέρ «Αλβανία, μαργαριτάρι της Μεσογείου» 403.725 λεκ
  4. Δημοσιογράφοι με σκοπό την προβολή στη γερμανική αγορά στο "Radio GONG" 288.651 λεκ
  5. Σέρβοι bloggers για την προβολή της Αλβανίας 185.120 λεκ
  6. Ομάδα Γερμανών δημοσιογράφων, εμπειρογνωμόνων «Προώθηση της Αλβανίας μετά τον Covid-19» 40.000 λεκ
  7. Ξένοι δημοσιογράφοι που συμμετέχουν στην έκθεση «ITE Days» 457.000 λεκ
  8. Tour German operators από DRV 364.000 λεκ
  9. Προώθηση της εφαρμογής ΤΕΑ - Τουρισμός Εκδηλώσεων Αλβανίας 7.740.000 λεκ
  10. Συμμετοχή στην έκθεση ITB Berlin 10.278.546 λεκ

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου