Στη μαύρη λίστα για έβδομη συνεχή χρονιά τα αλβανικά πλοία

Στη μαύρη λίστα για έβδομη συνεχή χρονιά τα αλβανικά πλοία

Τα αλβανικά πλοία περιλήφθηκαν για έβδομη συνεχή χρονιά στη «μαύρη λίστα» των επιδόσεων από το Μνημόνιο του Παρισιού - έναν οργανισμό με 27 χώρες μέλη που πραγματοποιεί επιθεωρήσεις στα πρότυπα πλοίων στην Ευρώπη.

Η Αλβανία περιλαμβάνεται σε αυτόν τον κατάλογο μαζί με την Τανζανία, τη Σιέρα Λεόνε, το Τόγκο, τη Μολδαβία ή την Αλγερία – μια εκτίμηση που δείχνει ότι τα αλβανικά πλοία είναι πλοία υψηλού κινδύνου για διεθνείς μεταφορείς. Επίσης, εγείρονται ερωτήματα σχετικά με τον ρόλο των αρχών που είναι αρμόδιες για τους ελέγχους και τη λήψη μέτρων για την έξοδο από αυτόν τον κατάλογο.

Στην επίσημη δήλωση, η Επιτροπή Μνημονίου του Παρισιού ανακοίνωσε ότι ενέκρινε νέες λίστες επιδόσεων για τις σημαίες των 66 χωρών που παρακολουθούσαν.

Και οι 66 χώρες κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις λίστες, λευκό, γκρι και μαύρο, σύμφωνα με τα πρότυπα σέρβις και ασφάλειας. Η τελευταία λίστα επιδόσεων πλοίων τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου του τρέχοντος έτους.

Οι λίστες "Λευκό, Γκρι και Μαύρο (WGB)" καλύπτουν όλο το φάσμα, από σημαίες υψηλής ποιότητας έως σημαίες κακής απόδοσης που θεωρούνται υψηλού ή πολύ υψηλού κινδύνου. Η κατάταξη στη λίστα βασίζεται στον συνολικό αριθμό των επιθεωρήσεων σε μια περίοδο 3 ετών.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 55 επιθεωρήσεις σε αλβανικά πλοία την περίοδο 2020-2022, εκ των οποίων τα πλοία με αλβανική σημαία μπλοκαρίστηκαν 8 φορές. Η παρουσία αλβανικών πλοίων στη μαύρη λίστα είναι ένδειξη ότι θα επιθεωρούνται κάθε φορά που αγγίζουν λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Μνημόνιο του Παρισιού επιβάλλει καθεστώς επιθεώρησης στα πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια της ΕΕ, προκειμένου να ληφθούν μέτρα κατά πλοίων που δεν συμμορφώνονται με τους απαιτούμενους κανόνες και πρότυπα ασφαλείας.

Εδώ και χρόνια, η τεχνική κατάσταση, η ηλικία, η υγιεινή, η ναυτική κουλτούρα και τα προβλήματα στην εργασιακή και επαγγελματική εμπειρία των ναυτικών κρατούν τον αλβανικό εμπορικό στόλο στη μαύρη λίστα της διεθνούς ναυτιλίας. Και ενώ η κατάσταση όσον αφορά τις συμβάσεις εργασίας και τη ναυτική εμπειρία των ναυτικών έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια και χάρη στη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, η τεχνική κατάσταση και άλλες πτυχές που αναφέρονται παραπάνω παραμένουν προβληματικές.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου