Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενισχύει την οικονομική υποστήριξη των σιδηροδρόμων της Αλβανίας

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενισχύει την οικονομική υποστήριξη των σιδηροδρόμων της Αλβανίας

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ) θα ενισχύσει τις στρατηγικές συγκοινωνιακές συνδέσεις στην Αλβανία παρέχοντας ποσό ύψους 98,75 εκατ. ευρώ υπό τη μορφή κρατικού δανείου στην Αλβανική κυβέρνηση με σκοπό την αποκατάσταση και τον εξηλεκτρισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Vore-Hani i Hotit, δικαιούχος της οποίας είναι η Hekurudha Shqiptare, η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων.

Η ΕΤΑΑ είναι επικεφαλής ενός πρότζεκτ συνολικής αξίας 373 εκατ. ευρώ, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) μέσω του Επενδυτικού Πλαισίου για τα Δυτικά Βαλκάνια (WBIF), το οποίο παρέχει 128,8 εκατ. ευρώ μέσω επιδοτήσεων, καθώς και τεχνική υποστήριξη ύψους 12,1 εκατ. ευρώ.

Πρόσφατα, η Πρόεδρος της ΕΤΑΑ, κα Odile Renaud-Basso, και η Αναπληρωτής Πρωθυπουργός και Υπουργός Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας, κα Belinda Balluku, υπέγραψαν συμφωνία για τη σύναψη του προαναφερόμενου δανείου στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής για τις Επενδύσεις στα Δυτικά Βαλκάνια το 2024.

Η κα Renaud-Basso, συγκεκριμένα, τόνισε τη σημασία του έργου δηλώνοντας ότι αυτό εντάσσεται στην στρατηγική της περιφερειακής συνδεσιμότητας που αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΤΑΑ στα Δυτικά Βαλκάνια, ιδίως υπό το πρίσμα μίας μελλοντικής διεύρυνσης της ΕΕ στην περιοχή.

Από την πλευρά της, η κα Balluku, δήλωσε ότι η ανακαίνιση της γραμμής Vore-Hani i Hotit είναι το δεύτερο έργο, που αφορά τις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας, αποτελώντας μέρος της εθνικής της στρατηγικής για την ενίσχυση της ποιότητας και της προσβασιμότητας των σιδηροδρομικών υπηρεσιών σε όλη την επικράτεια. Επιπρόσθετα, τόνισε ότι το εν λόγω πρότζεκτ βοηθά την δικαιούχο εταιρεία να προετοιμαστεί για την φάση της κατασκευής μέσω της σύναψης μίας δημόσιας σύμβασης σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Η κα Balluku τόνισε ακόμη ότι η συγκεκριμένη επένδυση της ΕΤΑΑ θα συμβάλει σημαντικά στην οικονομική και την κοινωνική ανάπτυξη της Αλβανίας, καθώς θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητά της με τις γειτονικές χώρες, ενώ θα προωθήσει παράλληλα πράσινες και βιώσιμες οικονομίες στα Δυτικά Βαλκάνια μέσω του ηλεκτροκίνητου σιδηρόδρομου, ενός πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς το κλίμα μέσου μεταφοράς. Πρόσθεσε τέλος, ότι η Αλβανική κυβέρνηση είναι ευγνώμων στην ΕΤΑΑ και την ΕΕ για τη συνεπή υποστήριξή τους αναφορικά με την πραγματοποίηση έργων στρατηγικής σημασίας στην χώρα.

Η προαναφερόμενη σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος άνω των 120 χιλιομέτρων και συνδέει τις πόλεις Vore στην κεντρική Αλβανία και Hani i Hotit στα σύνορα με το Μαυροβούνιο, ενισχύοντας περαιτέρω την περιφερειακή συνεργασία μεταξύ των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων, καθώς και τη σύνδεσή τους με τις αγορές των κρατών μελών της ΕΕ.

Το έργο αποτελεί την δεύτερη επένδυση της ΕΤΑΑ στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αλβανίας μετά το πρώτο δάνειο ύψους 36,9 εκατ. ευρώ που είχε χορηγήσει για την γραμμή Τιράνων-Δυρραχίου, που βρίσκεται επί του παρόντος υπό κατασκευή και συγχρηματοδοτείται αντίστοιχα από την ΕΕ, το WBIF και την Αλβανική κυβέρνηση επιπρόσθετα με 35 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται, τέλος, ότι μέχρι σήμερα η ΕΤΑΑ έχει επενδύσει συνολικά περίπου 2 δισ. ευρώ στην Αλβανία μέσω 149 έργων.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου