260 εκατ. ευρώ περισσότερα έξοδα από τον πραγματικό προϋπολογισμό του 2022 βρέθηκαν στο αλβανικό δημόσιο ταμείο

260 εκατ. ευρώ περισσότερα έξοδα από τον πραγματικό προϋπολογισμό του 2022 βρέθηκαν στο αλβανικό δημόσιο ταμείο

Οι πίνακες του πραγματικού προϋπολογισμού του 2022, οι οποίοι εγκρίθηκαν και από το κοινοβούλιο της Αλβανίας, δείχνουν ότι οι συνολικές δαπάνες του προϋπολογισμού ήταν 667,1 δισεκατομμύρια λεκ (6,5 δισ. ευρώ) , αλλά από τον έλεγχο που έκανε ο Ανώτατος Κρατικός Έλεγχος ( KLSH) στο σύστημα του Δημοσίου, διαπίστωσε ότι, ο πραγματικός λογαριασμός δαπανών που καταχωρήθηκε ήταν 696,8 δισ. λεκ ή 26,8 δισ. λεκ (260 εκατ. ευρώ) περισσότερα από τους πραγματικούς πίνακες του προϋπολογισμού.

Ως αποτέλεσμα, το δημοσιονομικό έλλειμμα σύμφωνα με το ταμείο είναι υψηλότερο από αυτό που αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών στους τελικούς δείκτες του προϋπολογισμού του 2022.

Σύμφωνα με τον πραγματικό προϋπολογισμό, το έλλειμμα του προϋπολογισμού το 2022 έκλεισε στα -83,8 δισ. λεκ ή 818 εκατ. ευρώ, αλλά στον λογαριασμό του Δημοσίου το έλλειμμα είναι -159,9 δισ ή 1,6 δισ. ευρώ.

Κατά τον έλεγχο, οι επιθεωρητές του KLSH συνέκριναν το σχέδιο προϋπολογισμού που εγκρίθηκε με την Κανονιστική Πράξη σύμφωνα με τους δημοσιονομικούς δείκτες.

Από τη σύγκριση των στοιχείων, ο KLSH δηλώνει ότι από το σχέδιο προϋπολογισμού που εγκρίθηκε στο τέλος του έτους, διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν πολλές διαφορές με το πρόγραμμα που χρεώνεται στο SIFQ (ταμείο) από τις αρμόδιες δομές ανάλογα με την περίπτωση.

Ο KLSH σημειώνει ότι οι εκθέσεις που δημιουργούνται και παρέχονται από το ταμείο για σκοπούς προγραμματισμού προϋπολογισμού δεν χρησιμοποιούνται από τη Διεύθυνση Προϋπολογισμού ως τρόπο ελέγχου της ακρίβειας των λεπτομερειών του αρχικού και στη συνέχεια, του προϋπολογισμού λειτουργίας, ευκαιρίες που προσφέρει το σύστημα SIFQ για πιθανούς ελέγχους εγγραφής έως τις αναλύσεις που είναι απαραίτητες για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού.

Η Διεύθυνση Προϋπολογισμού του Υπουργείου Οικονομικών έδωσε κάποιες εξηγήσεις στον KLSH σχετικά με αυτές τις διαφορές, οι οποίες δεν έγιναν δεκτές από τους εμπειρογνώμονες του, οι οποίοι είχαν παράσχει τα στοιχεία τόσο από το Υπουργείο Οικονομικών όσο και από τη Διεύθυνση Προϋπολογισμού του Υπουργείου Οικονομικών.

Ο KLSH ανέφερε ότι ο έλεγχος στο Υπουργείο Οικονομικών κατέληξε σε παρατυπίες όσον αφορά τη μη συμμόρφωση με τη δημοσιονομική πειθαρχία, που διαπιστώθηκαν σε όλες τις φάσεις του προγραμματισμού, εκτέλεσης και υποβολής εκθέσεων του προϋπολογισμού, οι οποίες συνίστανται σε: ανακατανομές για επενδυτικά έργα με εσωτερική χρηματοδότηση χωρίς συμμόρφωση με τη σειρά προτεραιότητας στον προϋπολογισμό, λανθασμένη ταξινόμηση επενδύσεων, ανάληψη δεσμεύσεων χωρίς κονδύλια του προϋπολογισμού, προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία αναλυτικού κονδυλίου για ανασυγκρότηση, αναλυτική περιγραφή έργων δημοσίων επενδύσεων με κανονιστική πράξη χωρίς να περάσουν στο PBA, μείωση των επενδυτικών κεφαλαίων τη στιγμή της ολοκλήρωσης της σύμβασης και την ανακατανομή των κονδυλίων αυτών σε έργα με καθυστερήσεις.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου