Τουλάχιστον 309 ακίνητα θα επηρεαστούν από το έργο μετεγκατάστασης του νέου λιμανιού του Δυρραχίου στο Πόρτο Ρομάνο. Ο Κρατικός Οργανισμός Απαλλοτριώσεων (ASSH) δημοσίευσε τη λίστα, όπου η αντίστοιχη αξία σε λεκ είναι 821 εκατ. ή περίπου 8 εκατ. ευρώ.
Τα απαλλοτριωθέντα τετραγωνικά μέτρα υπολογίζονται σε 1,4 εκατ. τμ γης. Στη δημοσίευση της λίστας και των στοιχείων η ASSH υπογραμμίζει ότι το αίτημα έγινε από το Λιμεναρχείο Δυρραχίου.
«Η Κρατική Υπηρεσία Απαλλοτριώσεων ανακοινώνει το αίτημα «Για την απαλλοτρίωση, προς το δημόσιο συμφέρον, των ιδιοκτητών ιδιωτικής περιουσίας που θίγονται από την υλοποίηση του έργου «Έγκριση στρατηγικού ρυθμιστικού σχεδίου Δυρράχιο-Πόρτο-Ρομάνο 2030, φάση 1- Μελέτη σκοπιμότητας κατασκευής, ενημέρωσης και επέκτασης της λιμενικής υποδομής του ολοκληρωμένου λιμένα Δυρραχίου στο Porto-Romano». Ο αιτών φορέας αυτού του έργου είναι η Λιμενική Αρχή Δυρραχίου.
Μέσω αυτής της δημοσίευσης, θα θέλαμε να ενημερώσουμε τα πρόσωπα που θίγονται από αυτή την απαλλοτρίωση για δημόσιο συμφέρον, για ακίνητα, ιδιωτικά, τα οποία θα αποζημιωθούν σύμφωνα με την προκαταρκτική εκτίμηση που υπολογίζεται, για περιουσιακά στοιχεία τύπου «γης» με βάση τη σχετική ΚΥΑ».
Δικαιούνται υποβολής των αιτήσεών τους, συνοδευόμενες με σχετική τεκμηρίωση, καθώς και να εκφράσουν εάν συμφωνούν με τα στοιχεία που δημοσιεύονται για την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων, στο Λιμεναρχείο Δυρραχίου, καθώς και στον Κρατικό Φορέα Απαλλοτριώσεων.
Η συνολική προκαταρκτική αξία της απαλλοτρίωσης ανέρχεται σε 821.355.192,4 λεκ» αναφέρει το αίτημα που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ.
Το νέο λιμάνι στο Πόρτο Ρομάνο
Το νέο λιμάνι του Δυρραχίου θα μεταφερθεί στο Πόρτο Ρομάνο. Αυτό προέκυψε μετά την έγκριση μιας άλλης επένδυσης στο υπάρχον λιμάνι του Δυρραχίου όπου θα αναπτυχθεί το Durrës Marina & Yachts, ένα έργο που έχει ως κύριο επενδυτή τον Mohamed Alabbar ενώ συμμετέχει και το αλβανικό κράτος.
Το λιμάνι θα είναι μοντέλο C2. Η κατασκευή του νέου λιμανιού στο Πόρτο Ρομάνο θα απαιτήσει σημαντική χρηματοδότηση για την πλήρη υλοποίησή του και μόνο σε πρώτη φάση 390 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Τουλάχιστον το 46% της χρηματοδότησης θα παρέχεται από την κυβέρνηση και το 54% από τον ιδιωτικό τομέα.
Κατά την παρουσίαση του έργου πέρυσι, εκπρόσωποι της εταιρείας Royal Haskoning DHV δήλωσαν ότι αυτή η επένδυση είναι σημαντική και κανονικά η κυβέρνηση θα πρέπει να αναλάβει ένα μεγάλο μέρος του βάρους της. Σύμφωνα με μια σύμβαση κατασκευής και χρηματοδότησης, οι φορείς του ιδιωτικού τομέα θα πρέπει επίσης να παρέχουν ένα σημαντικό ποσό.
Το μοντέλο μιας ΣΔΙΤ (Σύμβαση Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) στις κατασκευές φαίνεται να επεκτείνεται και σε αυτό το έργο, ενώ η λειτουργία θα περιλαμβάνει και τον ιδιωτικό τομέα με συγκεκριμένες συμβάσεις, μοντέλο που διαθέτει σήμερα το Λιμάνι του Δυρραχίου.
Σχόλια