356 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει σιδηροδρομικό έργο που θα συνδέει την Αλβανία με ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα

356 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει σιδηροδρομικό έργο που θα συνδέει την Αλβανία με ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα

Ο Αλβανικός Σιδηρόδρομος ενημέρωσε τα στοιχεία για το έργο Vorë-Hani i Hotit, αναφέροντας ότι η πιο πιθανή ημερομηνία που θα ανοίξει ο διαγωνισμός για την κατασκευή είναι οι αρχές Ιουλίου 2023.

Η συνολική αξία του έργου ανέρχεται στα 356 εκατ. ευρώ, καθώς θα συγχρηματοδοτηθεί από πλήθος διεθνών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Έτσι, τουλάχιστον 160 εκατ. ευρώ είναι επιχορηγήσεις από το Επενδυτικό Πλαίσιο στα Δυτικά Βαλκάνια, 100 εκατ. ευρώ είναι δάνεια από την EBRD και άλλα 100 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το έργο στοχεύει στην αποκατάσταση και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής 120 χιλιομέτρων. Η προκήρυξη αυτής της προκήρυξης έγινε στο σύστημα της EBRD στις 27 Ιουνίου, ενώ η αποσφράγιση του διαγωνισμού είναι την επόμενη μέρα.

Το έργο αποτελεί μέρος της επέκτασης του Διευρωπαϊκού Κύριου Δικτύου Μεταφορών στα Δυτικά Βαλκάνια, το οποίο θα συνδέσει την Αλβανία με τα περιφερειακά και ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα μέσω του πανευρωπαϊκού διαδρόμου Χ.

Ο σιδηρόδρομος Vorë-Hani Hotit διέρχεται από επτά δήμους και διασχίζει τα δυτικά πεδινά της Αλβανίας, με κατεύθυνση από Νότο προς Βορρά. Ο σιδηρόδρομος συνδέει τα αστικά κέντρα Vora, Mamurras, Laç, Milott Lezha, Shkodra και Koplik. Διασχίζει τα κρατικά σύνορα Αλβανίας/Μαυροβουνίου στο Hani i Hotit (χλμ 140). Σύμφωνα με τη διοικητική διαίρεση, ο σιδηρόδρομος διασχίζει τα εδάφη επτά δήμων (Vorë, Krujë, Kurbin, Lezhë, Vau Dejës, Shkodër και Malësi e Madhe).

Η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή Vorë - Hani i Hotit κατασκευάστηκε σε δύο στάδια: από τη Vora στο Laç στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ενώ από το Laç στα σύνορα Αλβανίας-Μαυροβουνίου το 1985. Ο σεισμός της 29ης Νοεμβρίου 2019 διέκοψε τη λειτουργία αυτής της γραμμής λόγω ζημιάς στη γέφυρα του ποταμού Ishem.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου