Στην τελική ευθεία η έγκριση σιδηροδρομικής γραμμής Αλβανίας - Μαυροβουνίου αξίας 267 εκατ. ευρώ

Στην τελική ευθεία η έγκριση σιδηροδρομικής γραμμής Αλβανίας - Μαυροβουνίου αξίας 267 εκατ. ευρώ

Πέρυσι, η Αλβανία ζήτησε δάνειο 62,9 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) σχετικά με το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Vorë - Hani i Hotit (σύνορα με Μαυροβούνιο), το οποίο έχει ήδη εισέλθει σε νέο στάδιο.

Στη σελίδα έργων της EBRD, η κατάσταση του έργου ενημερώθηκε αυτή την εβδομάδα από τη φάση "ανασκόπηση ιδέας" σε "πέρασε την τελική αξιολόγηση, εν αναμονή έγκρισης", δίνοντας τη δυνατότητα για ένα άλλο σιδηροδρομικό έργο που θα ξεκινήσει να υλοποιείται μετά το Τίρανα - Δυρράχιο, το οποίο βρίσκεται ακόμη στη φάση επεξεργασίας. Το κόστος της γραμμής είναι 267 εκατ. ευρώ για μήκος 120 χιλιομέτρων. Το έργο, σύμφωνα με τα έγγραφα που συνοδεύουν το αίτημα της Αλβανίας προς την EBRD, αναμένεται να συγχρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) μέσω της Επενδυτικής Πλατφόρμας Δυτικών Βαλκανίων (WBIF). Το έργο αποτελεί μέρος της επέκτασης του Διευρωπαϊκού Κύριου Δικτύου Μεταφορών ΔΕΔ-Μ στα Δυτικά Βαλκάνια, το οποίο θα συνδέσει την Αλβανία με τα περιφερειακά και ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα μέσω του πανευρωπαϊκού διαδρόμου Χ. Η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή Vora - Hani i Hotit κατασκευάστηκε σε δύο στάδια: από τη Vora στο Laç στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ενώ από το Laç στα σύνορα Αλβανίας-Μαυροβουνίου, το 1985.

«Η υποδομή της πίστας έχει επιδεινωθεί λόγω έλλειψης συντήρησης. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης των τρένων είναι περίπου 40 km/h και σε ορισμένα σημεία είναι μικρότερη από 20 km/h. Οι περιορισμοί ταχύτητας αμαξοστοιχίας προέρχονται επίσης από συχνές μη εξουσιοδοτημένες ισόπεδες διαβάσεις (μη εξουσιοδοτημένες διελεύσεις με τοπικούς δρόμους). Το σύστημα σηματοδότησης, κατεστραμμένο σε περιόδους αναταραχών το 1991 και το 1997, είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Οι υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων αφήνουν κάτι το επιθυμητό, με μεγάλους χρόνους ταξιδιού και χαμηλή ζήτηση, και όχι προγραμματισμένα. Οι σταθμοί επικοινωνούν μέσω ραδιοφώνου. Ως αποτέλεσμα, δεν υπάρχει ελεγχόμενο σύστημα ασφαλείας για την κίνηση των τρένων και κατά συνέπεια ο κίνδυνος ατυχημάτων είναι υψηλός. Ενώ η γεωμετρία της οριζόντιας επέκτασης του σιδηροδρόμου είναι αρκετά καλή», - υπογραμμίζεται στο σχέδιο κοινωνικής-περιβαλλοντικής αλληλεπίδρασης που υποστηρίζεται από το Επενδυτικό Πλαίσιο στα Δυτικά Βαλκάνια.

Επί του παρόντος, το έργο που βρίσκεται πλησιέστερα στην υλοποίηση για την επαναφορά των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα σε μια νέα σύγχρονη φάση είναι αυτό της γραμμής Τίρανα-Δυρράχιο με την επέκταση προς το Διεθνές Αεροδρόμιο των Τιράνων, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον επόμενο χρόνο. Η γραμμή αυτή είναι 39 χιλιόμετρα και υπολογίζεται με κόστος 70 εκατ. ευρώ. Ομοίως, η Αλβανία έχει σχέδιο για σιδηροδρομική σύνδεση με το Κοσσυφοπέδιο, για το οποίο εκπονεί μελέτη σκοπιμότητας για την καταλληλότερη εναλλακτική.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου