Eurostat: Η Αλβανία με τα παλαιότερα ΙΧ στην Ευρώπη - Το 40% είναι άνω των 20 ετών

Eurostat: Η Αλβανία με τα παλαιότερα ΙΧ στην Ευρώπη - Το 40% είναι άνω των 20 ετών

Υπάρχουν περισσότερα παλιά αυτοκίνητα στην Αλβανία από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει η Eurostat.

Ενώ η Ευρώπη κινείται ολοένα και περισσότερο προς την τόνωση των οχημάτων που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον, στους δρόμους της Αλβανίας συναντώνται παλιά αυτοκίνητα που βγάζουν μαύρο καπνό και συχνά μπορεί να είναι η αιτία ατυχημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, που ανήκουν στο έτος 2022, στην Αλβανία το 41% των επιβατικών οχημάτων είναι άνω των 20 ετών, το υψηλότερο στην Ευρώπη.

Στο Κοσσυφοπέδιο, το 22,6% των επιβατικών οχημάτων έχουν έτος παραγωγής 20 ετών και άνω, στο Μαυροβούνιο το 25,6%. Μετά την Αλβανία, τα παλαιότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, με 35%. Συγκριτικά, στη Γερμανία, τη χώρα από την οποία καταλογίζονται πολλά οχήματα, μόνο το 8% των οχημάτων είναι τόσο παλιά.

Το 51% των επιβατικών οχημάτων στη χώρα έχει έτος παραγωγής υψηλότερο των 10 ετών. Συνολικά, το 99% των οχημάτων στη χώρα είναι ηλικίας άνω των 10 ετών, και πάλι το υψηλότερο στην Ευρώπη.

Η δεύτερη χώρα με τα περισσότερα οχήματα που κυκλοφορούν για τουλάχιστον μια δεκαετία είναι τα Σκόπια, με 88%, ενώ η νεότερη στην περιοχή είνα στο Κοσσυφοπέδιο, με 75%. (Λείπουν στοιχεία για τη Σερβία). Στην Ιταλία το μερίδιο αυτό είναι 59%, ενώ στη Γερμανία 40,5%.

Αντίθετα, η Αλβανία έχει το χαμηλότερο μερίδιο νέων οχημάτων, με λιγότερο από δύο χρόνια παραγωγής, με μόλις 0,78% του συνόλου, από 2,63% που είναι αυτό το μερίδιο στο Κοσσυφοπέδιο και 15,4% στη Γερμανία.

Το 1,67% των οχημάτων στη χώρα είναι ηλικίας 2-5 ετών και το 5,53% ηλικίας 5-10 ετών.

Σύμφωνα με τη Eurostat, τα ποσοστά των νεότερων επιβατικών οχημάτων (κάτω των 2 ετών) ήταν υψηλότερα στο Λουξεμβούργο (18,4%), τη Γερμανία (15,4%), τη Σουηδία (14,5%), το Βέλγιο και την Ιρλανδία (και τα δύο 13,1 %) και την Αυστρία (13,0%). Αντίθετα, ορισμένα κράτη μέλη ανέφεραν μεγάλο μερίδιο «παλαιών» επιβατικών αυτοκινήτων (20 ετών και άνω) το 2022. Τα κράτη μέλη με τα υψηλότερα ποσοστά ήταν η Εσθονία (34,1 %), η Ρουμανία (31,0 %), η Φινλανδία (30,4 %) , Πολωνία (29,3%), Πορτογαλία (26,4%) και Μάλτα (25,6%).

Σύμφωνα με τη Eurostat, τα τελευταία χρόνια, ορισμένες χώρες έχουν προσφέρει προγράμματα που υποστηρίζουν την αγορά νέων αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών ρύπων, ενώ εγκαταλείπουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα.

Ο γενικός στόχος αυτών των προγραμμάτων ήταν η ανανέωση του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων με αυτοκίνητα χαμηλότερων εκπομπών ρύπων, ενώ παράλληλα θα τονωθεί η οικονομία. Αυτά τα προγράμματα είχαν σαφή αντίκτυπο στην ηλικιακή σύνθεση των επιβατικών αυτοκινήτων σε συγκεκριμένες χώρες.

Η Αλβανία, εκτός από το μεγαλύτερο βάρος παλαιών αυτοκινήτων, κυριαρχεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία είναι και οι μεγαλύτεροι ρυπογόνοι παράγοντες. Η Αλβανία και το Κοσσυφοπέδιο έχουν το υψηλότερο βάρος οχημάτων που κινούνται με ντίζελ στην Ευρώπη, με περίπου 74% του συνόλου της Αλβανίας και περίπου 82% στο Κοσσυφοπέδιο για το έτος 2022.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια