Παρά τις έντονες αντιδράσεις, τα έργα για το αεροδρόμιο Αυλώνα συνεχίζουν ακάθεκτα

Παρά τις έντονες αντιδράσεις, τα έργα για το αεροδρόμιο Αυλώνα συνεχίζουν ακάθεκτα

Δύο χρόνια μετά τον Νοέμβριο του 2021, όταν ξεκίνησε η κατασκευή του αεροδρομίου της Αυλώνας, οι εργασίες συνεχίζονται με υψηλούς ρυθμούς, ενώ έχουν ολοκληρωθεί και οι δύο διάδρομοι προσγείωσης των αεροπλάνων.

Φέτος ξεκίνησε η κατασκευή του τμήματος από την εθνική οδό Φιέρ-Αυλώνα προς το αεροδρόμιο και η κυβέρνηση ενέκρινε στον προϋπολογισμό του 2024 άλλη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των εργασιών σε αυτόν τον δρόμο.

Η αλβανική κυβέρνηση μέχρι στιγμής έχει αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των περιβαλλοντικών οργανώσεων και τη σύσταση της Σύμβασης της Βέρνης για αναστολή των εργασιών για το αεροδρόμιο της Αυλώνας μέχρι να πραγματοποιηθεί νέα εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η Σύμβαση της Βέρνης, γνωστή και ως Σύμβαση για τη Διατήρηση της Ευρωπαϊκής Άγριας Ζωής και των Φυσικών Οικοτόπων, είναι μια διεθνής δεσμευτική νομική πράξη στον τομέα της προστασίας και διατήρησης της φύσης. Η Αλβανία υπέγραψε αυτή τη σύμβαση το 1995 και τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 1999.

Πριν από δύο μήνες η Συμμαχία για την Προστασία των Μεσογειακών Υγροτόπων, μια ομάδα οργανώσεων για την προστασία του περιβάλλοντος, έστειλε επιστολή στον Αλβανό πρωθυπουργό Έντι Ράμα, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Διεθνή Οργανισμό Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), όπου ζητούν την αναστολή της κατασκευής του αεροδρομίου της Αυλώνας στη λιμνοθάλασσα της Νάρτας. Η επιστολή υπογράφηκε από 33 περιβαλλοντικές οργανώσεις από τουλάχιστον 27 χώρες της περιοχής.

Εν τω μεταξύ, το δικαστήριο των Τιράνων εξετάζει αγωγή που κατατέθηκε τον Νοέμβριο του 2022 από δύο αλβανικές περιβαλλοντικές οργανώσεις, την «PPNEA» και την «AOS», με την υποστήριξη του διεθνούς οργανισμού «EuroNatur», οι οποίοι αντιτίθενται στο σχέδιο κατασκευής του αεροδρομίου της Αυλώνας.

Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Τιράνων είχε αποφασίσει τον Νοέμβριο του 2022 να μην κάνει δεκτή την αγωγή που είχαν καταθέσει δύο αλβανικές περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά το Διοικητικό Εφετείο ανέτρεψε αυτή την απόφαση, δίνοντας στις περιβαλλοντικές οργανώσεις τη νομιμοποίηση να αντιμετωπίσουν την κυβέρνηση ενώπιον δικαστηρίου σχετικά με την απόφαση για την κατασκευή του αεροδρομίου.

...

Αποχωρεί η τουρκική YDA Group από την κατασκευή του αεροδρομίου Αυλώνα

Οι ανησυχίες των περιβαλλοντολόγων και της Κομισιόν είναι ήδη γνωστές για τα σχέδια της αλβανικής κυβέρνησης όσον αφορά την κατασκευή του αεροδρομίου σε μια περιοχή του Αυλώνα πλούσια σε βιοποικιλότητ...

Η αλβανική κυβέρνηση, από την πλευρά της, έχει δηλώσει ότι το έργο κατασκευής του αεροδρομίου της Αυλώνας δεν επηρεάζει την προστατευόμενη περιοχή της Νάρτας, αλλά αντιθέτως δίνει ανάπτυξη στον τουρισμό και σε ολόκληρη την περιοχή.

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές αρχές, το έργο ουσιαστικά προβλέπει επενδύσεις στην περιοχή όπου βρισκόταν το παλιό αεροδρόμιο και έχουν προβλεφθεί δυνατότητες για το έργο να τηρεί τους κανόνες για το περιβάλλον.

Ο Έντι Ράμα, μέσω μιας ανάρτησης το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους στα κοινωνικά δίκτυα με φωτογραφίες που δείχνουν τον νέο διάδρομο προσγείωσης του νεόδμητου αεροδρομίου, δήλωσε ότι οι εργασίες γίνονται με υψηλούς ρυθμούς με στόχο την προσγείωση του πρώτου αεροπλάνου το καλοκαίρι του 2025 στο αεροδρόμιο της Αυλώνας.

Το Προστατευμένο Τοπίο Αώου - Νάρτας είναι, σύμφωνα με οργανώσεις, ένα από τα πιο σημαντικά οικολογικά συστήματα στην Αλβανία, ο δεύτερος πιο σημαντικός υγρότοπος της χώρας, που φιλοξενεί σημαντικά είδη χλωρίδας και πανίδας και μέρος πολλών διεθνών οικολογικών δικτύων, ο διάδρομος μετανάστευσης της Αδριατικής, με περισσότερα από 220 είδη πουλιών.

Η κατασκευή του αεροδρομίου της Αυλώνας ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2021 από κοινοπραξία εταιρειών, όπου το 50% των μετοχών κατείχε η «Mabetex» του επιχειρηματία Behgjet Pacolli, σε συνεργασία με την τουρκική εταιρεία, «Yda Group», η οποία είχε το 48% των μετοχών, ενώ το 2% ανήκει στην εταιρεία από το Κοσσυφοπέδιο «2A Group Shpk».

Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η τουρκική εταιρεία αποχώρησε από την κοινοπραξία και η εταιρεία «Mabco Constructions» κατέλαβε το 98% των μετοχών της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αυλώνας, αφού αγόρασε τις μετοχές της τουρκικής εταιρείας έναντι 4450 ευρώ.

Το αεροδρόμιο της Αυλώνας καλύπτει έκταση 297 εκταρίων με εκτιμώμενη αξία επένδυσης περίπου 104 εκατ. ευρώ.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου