Το φιάσκο με τα αεροπλάνα της Air Albania και η πρακτική χρεοκοπία της

Το φιάσκο με τα αεροπλάνα της Air Albania και η πρακτική χρεοκοπία της

Η εταιρεία Air Albania δεν έχει υποβάλει τον ισολογισμό της στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Αλβανίας (ΕΚE) εδώ και τέσσερα χρόνια, κατάσταση που οποιοσδήποτε οικονομολόγος με στοιχειώδεις γνώσεις θα χαρακτήριζε ως πτώχευση μιας εταιρείας.

Όμως, η Air Albania συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς να κηρύξει πτώχευση και χωρίς να δηλώνει τον ισολογισμό παρόλο που πηγές από το εσωτερικό της εταιρείας ενημερώνουν ότι εδώ και πολλούς μήνες η εταιρεία εξαντλεί το κεφάλαιο των μετόχων που είναι το αλβανικό κράτος, ο τουρκο-αλβανός επιχειρηματίας Sinan Idrizi και το τουρκικό κράτος μέσω της εταιρείας THY.

Πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία είναι πρακτικά χρεοκοπημένη και δεν είναι γνωστό πόσο θα συνεχιστεί η αξιοποίηση του κεφαλαίου, που βρίσκεται ήδη στην τελευταία του «ανάσα».

Η Air Albania έκλεισε το 2018 με ζημιές 120 εκατ. λεκ (1,1 εκατ.ευρώ), αλλά αυτά είναι στοιχεία από τον πρώτο χρόνο σύντομης λειτουργίας της εταιρείας και δεν αντικατοπτρίζουν ουσιαστικά την πραγματικότητα της μεγάλης τρύπας.

Είναι στην πραγματικότητα η τελευταία χρονιά που η εταιρεία υπέβαλε ισολογισμό και από τότε δεν είναι πλέον γνωστό τι της γίνεται, πού πάνε τα χρήματα από τα εισιτήρια, πόσο κοστίζει η λειτουργία και πόσο συχνά συντηρούνται τα αεροπλάνα . Ο Ylli Manjani, πρώην υπουργός Δικαιοσύνης και νομικός, δήλωσε ότι μια εταιρεία που δεν υποβάλλει ισολογισμό είναι χρεοκοπημένη. Πριν από ένα χρόνο, το ΕΚΕ ανέστειλε την εταιρεία Air Albania επειδή δεν είχε δηλώσει τους πραγματικούς ιδιοκτήτες της.

Τότε, η υπουργός Μπαλούκου είπε ότι οι ισολογισμοί θα κατατεθούν εντός της ημέρας και ότι θα γίνει η δήλωση, αλλά έχει περάσει ένας χρόνος και η εταιρεία δεν έχει υποβάλει τίποτα ακόμα. Το ότι είναι ήδη σε πτώχευση επιβεβαιώνεται και από τις κακές επιδόσεις της εταιρείας Air Albania σε προορισμούς και στόλο αεροσκαφών.

Ο Ράμα δήλωσε πριν από αρκετά χρόνια ότι η Air Albania θα εκτελούσε πτήσεις Τίρανα-Νέα Υόρκη. Αυτό δεν έγινε ποτέ! Μάλιστα, με τον στόλο των τριών αεροπλάνων που διαθέτει πλέον η Air Albania, δεν μπορεί να προσεγγίσει τον ωκεανό, πόσο μάλλον να τον διασχίσει. Η Air Albania είναι ίσως η μοναδική εταιρεία στον κόσμο που δεν έχει δηλώσει το στόλο των αεροσκαφών της, αλλά από τα στοιχεία που παρέχονται, φαίνεται ότι ο στόλος περιλαμβάνει ένα Airbus A319 και δύο παλιά Airbus A320.

Τα μόνα με λίγο μεγαλύτερη χωρητικότητα και που μπορούν να πετάξουν λίγο πιο μακριά είναι τα «Naimi» και «Fishta», δηλαδή τα αεροπλάνα «Airbus A320».

Για να γίνει διασχίσει τον ωκεανό, η Air Albania χρειάζεται τουλάχιστον ένα Airbus A330 ή κάποιο Boeing 757 (μεγαλύτερα αεροπλάνα), αλλά αυτό παραμένει ουτοπικό τώρα που η εταιρεία θεωρείται «de facto» χρεοκοπημένη.

Μάρτυρες από το επιτελείο επιβεβαιώνουν ότι η κατάσταση έχει γίνει αφόρητη με τους Τούρκους να συμπεριφέρονται απαράδεκτα στο κακοπληρωμένο αλβανικό προσωπικό.

Ο διαχειριστής Sinan Dilek, ένας Τούρκος της Ανατολίας που εμπιστεύονται οι διευθυντές της THY, είναι γνωστός στα Τίρανα για τα περίεργα γούστα του στην πολυτέλεια και όχι μόνο. Ο Σινάν Ντιλέκ περνά περισσότερο χρόνο στην Κωνσταντινούπολη παρά στα Τίρανα, όπου έχει επίσης μια εταιρεία που πρέπει να διευθύνει κουμαντάροντας με ένα κινητό τηλέφωνο.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου