Αναγκαία η τετραετής παραμονή του αν. συντονιστή εκπαίδευσης στην Αλβανία

Αναγκαία η τετραετής παραμονή του αν. συντονιστή εκπαίδευσης στην Αλβανία

Έχουμε αναφέρει παρά πολλές φορές την ιδιαίτερη σημασία που έχει για μας το Ελληνοαλβανικό Σχολείο «Όμηρος» Κορυτσάς. Τα μάτια μας και η καρδιά μας είναι εκεί καθώς αυτό το εκπαιδευτικό ίδρυμα έχει σπουδαιότατη σημασία για την περιοχή μας από κάθε άποψη.

Φυσικά, έχουμε τονίσει και άλλες φορές, πως η παρεχόμενη εκπαίδευση στο σχολείο αυτό είναι εξαιρετική και ανώτερη από κάθε άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα που γνωρίζουμε στην Κορυτσά και θα τολμούσαμε να πούμε πως ξεχωρίζει και σε ολόκληρη την Αλβανία.

Μαζί με τον «Όμηρος» Χιμάρας αποτελούν τα δύο εκπαιδευτικά ιδρύματα που λειτουργούν υπό ιδιότυπο, ιδιωτικό καθεστώς με την βοήθεια του Ελληνικού Κράτους και είναι η συνέχεια την ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε δύο περιοχές που έχουν περάσει πολλές δυσκολίες.

Αν κανείς παρακολουθήσει, μόνο την ιστοσελίδα του σχολείου, εύκολα διαπιστώνει, το τεράστιο και πολυδιάστατο έργο το οποίο γίνεται. Καταλαβαίνει πως οι εκπαιδευτικοί τελούν σπουδαίο έργο προσφέροντας ακούραστα ως πραγματικοί λειτουργοί που είναι.

Δίπλα τους είναι όλοι οι φορείς, διπλωματικές αρχές, η ΜΚΟ «Αδελφότητα» και το Υπουργείο Παιδείας με τον Αν/ Συντονιστή Εκπαίδευσης που ορίζει στην Κορυτσά.

Ο ρόλος του τελευταίου, χωρίς να είναι υποδεέστερος των άλλων, είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Κάθε χρόνο σχεδόν έχουμε αναφέρει μέσα από άρθρα πως, οι συντονιστές αλλάζουν σε διάστημα ενός χρόνου.

Έχει διαπιστωθεί, δυστυχώς, πως η συνεχόμενη αλλαγή φέρνει ταραχή στην λειτουργία των σχολείων καθώς ο ένας χρόνος δεν αρκεί για να μπορέσει κανείς να κρίνει εξ ολοκλήρου το έργο ενός συντονιστή και ούτε αυτός/η δεν μπορεί να ολοκληρώσει αυτά που σκέπτεται και σχεδιάζει.

Κατά την περίοδο του ενός έτους ο κάθε συντονιστής, όσο ικανός, προετοιμασμένος, οραματιστής και να είναι, πρώτα απ’ όλα δημιουργεί άποψη για την πραγματικότητα, για τα κοινωνικά, παιδαγωγικά, πολιτικά και άλλα δεδομένα τα οποία θα τον βοηθήσουν να πάρει τις σωστές αποφάσεις και να δώσει τις σωστές οδηγίες, να συντονίσει δηλαδή το εκπαιδευτικό, μορφωτικό, παιδαγωγικό έργο των σχολείων.

Με όσα γνωρίζουμε, με πολλούς τρόπους, ο υπάρχων συντονιστής εκπαίδευσης, ο κ Μπέστιας Γ, προσπάθησε και προσπαθεί με γοργά βήματα να μελετήσει καλά τα σχολεία, να βοηθήσει στην επίλυση των προβλημάτων που δεν μπόρεσαν να λύσουν οι άλλοι συντονιστές (στην θητεία ενός έτους που είχαν) και η αλήθεια είναι πως είναι πολλά, (οικονομικά, παιδαγωγικά κλπ) να καινοτομήσει, στοχεύοντας στην περεταίρω βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, στην δημιουργία καλύτερου παιδαγωγικού περιβάλλοντος κ.α.

Ναι, τα σχολεία προσφέρουν σπουδαίο έργο, αλλά μπορούν να προσφέρουν σπουδαιότερο.

Πάντα κρίνουμε από το επίπεδο που βρίσκονται και την ανοδική πορεία που είχαν και έχουν τα σχολεία και όχι με την κατάσταση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία στην Αλβανία, που προφανώς είναι κατώτερο.

Επομένως η συνολική προσπάθεια του Αν/ Συντονιστή Εκπαίδευσης κ. Μπέστια για την χρονιά που ολοκληρώνεται είναι σοβαρή και με καλές βάσεις και θα πρέπει να συνεχιστεί. Από την στιγμή που υπάρχει και διάθεση προσφοράς θα πρέπει να είναι αυτονόητη και η συνέχεια.

Δεν μπορεί, μόλις βάζει κάποιος/α τα θεμέλια μετά από προσπάθεια και κόπο, να αλλάξει με κάποιον άλλον που μπορεί να θέλει να αλλάξει και τις βάσεις που έχουν ήδη μπει. Αυτό έγινε τρεις φορές κατ’ εξακολούθηση και έφεραν σχετική σύγχυση και έλλειψη συγχρονισμού ανακόπτοντας την δυναμική της ανοδικής πορείας και των δυο σχολείων.

Σκεπτόμενοι πάντα για το καλύτερο, θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας, κατά την γνώμη μας, να ανανεώσει την θητεία του και να επιτρέψει για μια τουλάχιστον τετραετία να προσφέρει. Εκ πείρας, η καλύτερη απόδοση συντονιστή πάλι ήταν επί την πενταετία του κ Σωτηρούδα Βασίλειο.

Ως Υπουργείο Παιδείας δεν μπορείς να ελπίζεις, με συχνές αλλαγές να προσφέρεις με θετικά αποτελέσματα, ιδιαίτερα όταν βλέπεις πως το πρόσωπο που αυτή την στιγμή έχει αναλάβει, μπορεί να τα καταφέρει αλλά ως φορέας επιλέγεις να κάνεις ετήσιες (συχνές) αλλαγές που μόνο προβλήματα δημιουργούν.

Το ξεκαθαρίζουμε πως στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τα σχολεία «Όμηρος» και ιδιαίτερα αυτό της Κορυτσάς, που είναι και το μεγαλύτερο, να προσφέρουν ελληνόγλωσση μόρφωση στο καλύτερο δυνατό επίπεδο, για τους ομογενείς και τα αλβανόπουλα που τα επιλέγουν.

Άλλωστε γι’ αυτό και εκφράζουμε την άποψη μας μέσα από διάφορα άρθρα που άλλοτε αναφέρονται με περηφάνια για όσα θετικά έχουν και άλλοτε έχουμε ασκήσει και κριτική για τα προβλήματα που υπήρχαν. Αυτό είναι κάτι που δεν θα σταματήσει.

Με βάση την εμπειρία μας, όμως, κρίνουμε απαραίτητη την σταθερότητα ή οποία προέρχεται από δύο βασικές πυλώνες, την «Αδελφότητα» τον φορέα δηλαδή που είναι σταθερός και τον αν/συντονιστή εκπαίδευσης που εκπροσωπεί το Υπ. Παιδ. και θα πρέπει και αυτός ο πυλώνας να σταθεροποιηθεί, αφήνοντας τον εκάστοτε συντονιστή για εύλογο χρονικό διάστημα, να ολοκληρώσει το έργο που έχει ξεκινήσει που κατά την γνώμη μας είναι τουλάχιστον 4 έτη. Αυτή την στιγμή αυτό μπορεί να επιτευχθεί.

Να μην ξεχάσουμε εδώ πως «Μια καλή αρχή είναι η μισή δουλειά» και έχει γίνει μια καλή αρχή που θα πρέπει να συνεχιστεί με τον υφιστάμενο συντονιστή.

Πελασγός Κορυτσάς

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου