Εντυπωσιακή τοιχογραφία της Ωραίας Ελένης αναδύθηκε από τις στάχτες του Βεζούβιου στην Πομπηία (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Εντυπωσιακή τοιχογραφία της Ωραίας Ελένης αναδύθηκε από τις στάχτες του Βεζούβιου στην Πομπηία (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Η Ελένη της Τροίας, σε τοιχογραφία, αντικρίζει για πρώτη φορά το φως του ήλιου μετά από 2.000 χρόνια στην Πομπηία.

Η Ελένη δεν είναι μόνη. Σε μια τραπεζαρία που μόλις αποκαλύφθηκε, κοσμούν τον τοίχο τοιχογραφίες με χαρακτήρες από τον Τρωικό πόλεμο. Η ομορφιά τους εντυπωσιάζει, αλλά αυτό που τα κάνει μοναδικά είναι η άριστη κατάστασή τους. Σαν να δημιουργήθηκαν λίγο πριν από την καταστροφική έκρηξη του Βεζούβιου, ίσως αποτελούν τα τελευταία έργα τέχνης στην καταδικασμένη πόλη.

Η τραπεζαρία ήρθε στο φως τις τελευταίες ημέρες των γυρισμάτων για το ντοκιμαντέρ "Pompeii: The New Dig", καταγράφοντας την μεγαλύτερη ανασκαφή της εποχής μας. Οι τοιχογραφίες του "μαύρου δωματίου" θα κοσμήσουν το τελευταίο επεισόδιο της σειράς, που ξεκινά την ερχόμενη Δευτέρα.

Την ημέρα της ανακάλυψης, η τραπεζαρία ήταν γεμάτη με θρυμματισμένους τοίχους και σωρούς από λάπιλι, τα μικρά πετράδια που έβρεξε ο Βεζούβιος το 79 μ.Χ. Η ανάβαση στην πλαγιά από λάπιλι είναι δύσκολη, καθώς οι πέτρες γλιστρούν, αλλά η ανταμοιβή είναι μεγάλη: παρθένο έδαφος, ανέγγιχτο για σχεδόν δύο χιλιετίες.

Στην κορυφή της πλαγιάς, ο Δρ. Gennaro Iovino, ντόπιος αρχαιολόγος με δεκαετίες εμπειρίας, αντικρίζει με δέος τις τρεις τοιχογραφίες. Για τους υπόλοιπους, είναι εκπληκτικές. Για τον Iovino, είναι αριστουργήματα, ακόμα και για τα δεδομένα της Πομπηίας.

Ο Δρ. Iovino, διαπίστωσε ότι οι τοιχογραφίες διαφέρουν από ό,τι έχει βρεθεί έως τώρα στην πόλη, παρουσιάζοντας μια πρωτόγνωρη τεχνοτροπία που ίσως αποτελεί την τελευταία καλλιτεχνική τάση πριν από την καταστροφή.

Η θεματολογία των τοιχογραφιών εστιάζει σε μύθους και θεούς, με απεικονίσεις της Λήδας, του Κύκνου, της Ελένης, του Πάρη, του Απόλλωνα και της Κασσάνδρας. Η άριστη κατάστασή τους εντυπωσιάζει τους αρχαιολόγους, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για την τέχνη και την αισθητική της εποχής.

Η τραπεζαρία ξεχωρίζει από άλλες, καθώς οι τοιχογραφίες είναι ζωγραφισμένες απευθείας στο φόντο, σύμφωνα με την Δρ. Hay. Ο Iovino αναγνώρισε το δωμάτιο ως "χειμερινή τραπεζαρία", χάρη στον προσανατολισμό του προς τον ήλιο και την ύπαρξη μαύρης μπογιάς στους τοίχους, που κάλυπτε την αιθάλη από τις λάμπες.

Η ανακάλυψη ολοκληρώθηκε με την αποκάλυψη ενός λευκού μωσαϊκού δαπέδου με μαύρο περίγραμμα, που αντανακλούσε το ηλιοβασίλεμα, δημιουργώντας μια ζεστή ατμόσφαιρα.

Η λεπτομερής μελέτη της τραπεζαρίας και των τοιχογραφιών ίσως φέρει στο φως άγνωστες πτυχές της καθημερινότητας στην Πομπηία.

Στην insula 10, Section IX, τα ερείπια μαρτυρούν την ιστορία μίας πόλης γεμάτης ζωντάνια λίγο πριν την καταστροφή. Η περιοχή ανήκε στον Aulus Rustius Verus, προσφέροντας μια σπάνια ματιά στην κοινωνία της Πομπηίας, από τους άρχοντες έως τους σκλάβους.

Πέρυσι, η ανασκαφή έφερε στο φως το πρώτο τμήμα του οικοπέδου. Εκεί, στοιχεία μεγαλοπρέπειας, όπως μια τοιχογραφία με πιθανή απεικόνιση πίτσας, συνυπήρχαν με αρτοποιείο, πλυντήριο και σκλαβοκατοικίες. Βρέθηκαν επίσης τα πτώματα τριών ατόμων, πιθανόν σκλάβων, που σκοτώθηκαν από την κατάρρευση της στέγης.

Φέτος, η ανασκαφή εστιάζει στο πολυτελές σπίτι του Verus.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου