Στην Αλβανία η πρώτη ΝΑΤΟϊκή αεροπορική βάση των Δυτικών Βαλκανίων

 Στην Αλβανία η πρώτη ΝΑΤΟϊκή αεροπορική βάση των Δυτικών Βαλκανίων

Το Βορειοατλαντικό Συμβούλιο αποφάσισε να κατασκευαστεί στην Αλβανία η πρώτη αεροπορική βάση του ΝΑΤΟ στα Δυτικά Βαλκάνια. Η απόφαση αυτή έγινε γνωστή από τον Πρωθυπουργό της Αλβανίας Έντι Ράμα.

Πρόκειται για μια αεροπορική βάση που θα δημιουργηθεί στην κεντρική Αλβανία, στην περιοχή Κουτσόβα (Kuçovë) για την οποία ο επικεφαλής της κυβέρνησης ανέφερε το ΝΑΤΟ ότι έχει πρόθεση να επενδύσει για αυτήν πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ, μόνο για την πρώτη φάση του έργου.

«Με την Ατλαντική Συμμαχία και σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Αλβανίας, το ΝΑΤΟ θα επενδύσει πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ, μόνο για την πρώτη φάση του έργου για τον εκσυγχρονισμό της αεροπορικής βάσης Κουτσόβα.

Γεώργιος Καστριώτης, o πρίγκηπας των Ηπειρωτών
Εορτασμός των 26-χρόνων της Ενθρόνισης του Αρχιεπι...
 
  1. Σχόλια (15)

  2. Σχολίασε

Σχόλια (15)

This comment was minimized by the moderator on the site

Παραδεχομαι οτι σε μια υστερικη υπερεθνικιστικη Σκιπερια , ο Μιρι καταφερνει να ειναι μετριοπαθης και ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ.

Εσυ τι ζορι τραβάς;;;;;

This comment was minimized by the moderator on the site

εσυ που γλειφεις τον Μιρι τον αλβανο χαλαρωσε λιγο εχεις στεγνωσει

This comment was minimized by the moderator on the site

to na min paradexeste tin katagogi entaksi to katalabeno, to na thelete na apodiksete oti exete ali katagogi einai ligo koufo, oust apo do malakes aniksete kana vivlio na mathete tin alithia pios einai o patera sas

This comment was minimized by the moderator on the site

Τελικα οι γνωστοί »»’Τουρκαλβανοι»»
ηταν απλά και μόνο,…….”’εξισλαμισμενοι Αλβανοί”’;;;;;;

Τουρκοι εγκαταστάθηκαν ναι η οχι , σε ορισμένες περιοχές της Αλβανίας
και ιδιως σε κάθε πόλη της ;;;

Εγινα ποτέ κάποια ανταλλαγή πληθησμών μεταξυ Αλβανίας και Τουρκίας και δεν το ξέρουμε;;;;

Τι απέγιναν όλοι αυτοί οι Τούρκοι;;;;

Ειναι γνωστο οτι ένα μερος των προγονων
των 2 γνωστοτερων Αλβανων,
του Χοτζα και του Αλη Πασα,
ειχανε έρθει απο την Ανατολία δηλαδή είχανε τουρκική καταγωγή …..

Τα ιδια πάνω κάτω ισχύουν και για αρκετους Τουρκοτσάμηδες-Aλβανοτσάμηδες
και για αρκετους Κοσσοβάρους.

Για ποιο λόγο στην κεντρικη Αλβανία και το Κοσσοβο
πριν λίγες βδομάδες οι Αλβανοί πανιγυρισανε την εκλογική νίκη του Ερντογάν ;;;;

Μα είναι απλό ….

Γιατί σε αυτές τις περιοχές
είχανε [και συνεχιζουν να έχουν σε μικρότερο βαθμό ]
τουρκική εθνική συνείδηση λόγω της μεικτής αλβανοτουρκικής καταγωγής αρκετων εκ των κατοικων

Τι εγινε στην κεντρικη Αλβανια
πριν 105 χρόνια ;;;;

Ενώ λοιπόν είχε ηδη υψωθει η αλβανική σημαία στην Αυλώνα κυρησοντας την ανεξαρτησια του αλβανικού έθνους ,
στην κεντρική Αλβανία συνεβησαν τα παρκάτω ……αξιοπερίεργα.



¨” Στις 12 Οκτωβρίου 1913 ο Εσάτ πασάς συγκρότησε στο Δυρράχιο
τη λεγόμενη «Γερουσία τής κεντρικής Αλβανίας» ,
ως αντίβαρο στην κυβέρνηση τής
Αυλώνας. …..¨¨¨
Εδω βλεπουμε οτι οι περισσοτεροι κατοικοι της κεντρικης Αλβανιας
δεν θελανε να ενταχθουν
σε μια ανεξαρτητη Αλβανια
οπως ειχε αυτη ανακυρυχθει μολις στην Αυλωνα
και για αυτό αυτονομησανε την περιοχη τους από αυτή .



Τι όμως πραγματικά επιδιώκανε θα φανει παρακάτω.

¨¨Το σύνθημά τους ήταν
«Dum babën» (στη διάλεκτο τής κεντρικής Αλβανίας σημαίνει «Θέλουμε τον πατέρα
μας», δηλ. τον σουλτάνο””….
Εδω βλεπουμε
οτι όχι μόνο δεν θέλανε να ζησουν σε ένα ανεξαρτητο κράτος
αλλά οτι θελανε μάλιστα
για αρχηγο του κρατους τους
τον Οθωμανο αυτοκρατορα
τον οποιο μάλιστα αποκαλουσανε ”’μπαμπα”” οπως κάνανε όλοι οι Τουρκοι τα χρόνια εκείνα .
¨

¨¨Οτιδήποτε σχετιζόταν με το ανεξάρτητο αλβανικό κράτος, οι ισλαμιστές το θεω-
ρούσαν βέβηλο προς τη θρησκεία τους.
Σε κάθε περιοχή, πόλη ή χωριό που καταλάμ-
βαναν,
κατέβαζαν την αλβανική σημαία
και ύψωναν την τουρκική.¨¨
Δηλαδη τα αισθματα τους ηταν τοσο εντονα Οθωμανικα
ωστε να κατεβαζουν την αλβανικη σημαια
και να υψωνουν την τουρκικη ,ακουσον άκουσον.

¨¨¨¨Από την πρωτεύουσα τού κράτους,το Δυράχιο ,
στην οποία κυμάτιζε η τουρκική σημαία,
απηύθυναν χαιρετισμό στον σουλτάνο,¨¨¨
Δηλάδη οι κατοικοι της κεντρικης Αλβανιας ,
υψωσανε την τουρκικη σημαια
στο Δυρραχιο κανοντας το πρωτευουσα του κρατους τους
και μάλιστα απυθυναν χαιρετισμο στον Σουλτανο
τον οποίο θέλανε αρχηγό τους
οπως είδαμε παραπάνω.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΙΣΛΑΜ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΙΑ

https://ikee.lib.auth.gr/record/285338/files/GRI-2016-17641.pdf



Μια πολύ ορθή παρατήρηση για τις απαρχές αυτής της συμμαχίας

Ο Aλβανος διανοουμενος Σαμι Φρασερη στο βιβλιο του »’Sqiperia c’ka qene» αναφερει.
»’Οι Αλβανοι υποδουλωθεντες στους Τουρκους γινανε συνεργατες τους»
»Μαζι με αυτους
επετιθοντο κατα των αλλων εθνων
,απεγυμνωνων ,ελεηλατουν,και επεστρεφον στην Αλβανια καταφορτοι λαφυρων»
»Εκατονταδες χρονια εζησαν ετσι οι Αλβανοι»

This comment was minimized by the moderator on the site

Miri εισαι και σωστος και ειλικρινης και μπραβο σου.


Το προβλημα για μενα δεν ειναι οι οροι Βορεια Ηπειρος και Τσαμουρια αλλα η προπαγανδα.

Καλως υπαρχει ο ορος Βορεια Ηπειρος [γιατι ηπειρος ειναι και αυτη η περιοχη αλλα δεν φτανει ως το Ελμπασανι ουτε καν ως το Μπερατι .

Καλως υπαρχει ο ορος Τσαμουρια [αφου ετσι ονομαζεται ως σημερα απο τους Ηπειρωτες αλλα περιλαμβανε μοναχα ενα σημαντικο μερος του νομου Θεσπρωτιας
και δεν ταυτιζοτανε με ολοκληρη την Ηπειρο [νομοι Θεσπρωτια Ιωαννινων Πρεβεζης και Αρτης]




Η Υπαρξη Ελληνοαλβανων και Αλβανοελληνων ειναι ορθο να καταδειχθει γιατι ειναι αδυνανατο μεταξυ δυο παλαιων λαων να μην υπαρχει στο μεταξυ τους χωρο μια περιοχη μεικτη
οταν διαβιουσανε για χρονια υπο κοινη θρησκεια και υπο κοινο κρατικο καθεστως [Βυζαντιο και επειτα Οθωμανια]

Τετοιες περιοχες ειναι οι μεταξυ Τεπελενιου και Αργυροκαστρου περιοχες οπως και ορισμενα χωρια σε Πρεμετη και Κορυτσα.

Αυτο δεν σημαινει οτι η Ελλαδα πρεπει να τις παρει.


Δευτερον η προπαγανδα κανει λογο για Ελληνες και Αλβανους ορθοδοξους
ενω το σωστο ειναι οτι υπαρχουν Ελληνες ορθοδοξοι ,Ελληνοαλαβανοι ορθοδοξοι ,Αλβανοελληνες ορθοδοξοι και Αλβανοι ορθοδοξοι.

Και αυτοι οι μεικτοι αποτελουν την πραγματικη γεφυρα φιλιας μεταξυ των δυο λαων.


Τυχαιο δεν ειναι οτι στη Κορυτσα οι μουσουλμανοι καλουσανε τα περισσοτερα χριστιανικα χωρια ως παλιογκρεκ και οχι ως παλιοχριστιαν.


Καθε περιοχη εχει την ιστορια της.

Δεν ειναι τυχαιο οτι οι Λιαμπηδες ηταν

α] Οι τελευταιοι εξισλαμισθεντες Αλβανοι οταν οι αλλοι ειχαν γινει απο χρονια μουσουλμανοι
β]Οι κυριοτεροι Αλβανοι που πολεμησαν του Ιταλους το 1917 οταν αλλοι συμμαχουσανε ενοπλα μαζι τους
γ]Υπηρξανε αντιστασιακοι το 19141-44 ειτε ως Μπαλι Κομπεταρ ειτε ως ΕΑΜ Αλβανιας οταν αλλοι κανανε μαζι με αυτους κοινες επιχειρησεις εναντιων ελληνων της Ηπειρου και καιγανε ελληνικα χωρια
δ] Σε αντιθεση με αλλες αλβανικες περιοχες βοηθησανε τον ελληνικο στρατο το 1940 στο Κουρβελεσι συγκεκριμενα οταν αλλες βαρεσανε πισωπλατα τους Ελληνες το 1940.
ε]Κρατανε σημερα διακριτες αποστασεις απο την τουρκικη προπαγανδα σε αντιθεση με αλλες αλβανικες περιοχες

This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστώ πού ασχολείσαι. Και δίνεις ολόκληρομένες απαντήσεις. (εστο και εάν δεν συμφωνώ με αυτές). Παίρνοντας για παράδειγμα το ότι εγώ από το Περμετι αισθάνομαι Αλβανός πού ίσος ή οικογένεια μού το επέλεξε έτσι. Είναι ντροπή να είμαι? Είναι ντροπή ή Βόρειο Ηπειρώτες να είναι Αλβανοί πολίτες? Κάποτε ή Ελλάδα είχε μέσα το Ιστανμπουλ, μπορεί να την πάρει σήμερα? Είχε το Ιζμιρ, μπορεί να το έχει σήμερα? Την Ισκεντερια τής Αίγυπτου, μπορεί να την έχει σήμερα? Και πραγματικά θέλω αυτοί ή άνθρωποι να ζούνε ελεύθερα και με ΟΛΕΣ τής περιουσίες και τής επιχείρησεις τούς στην αλβανική επικράτεια. Σαν Αλβανοί πολίτες, άξιοι και αποδοτικοί. Και φωνάζει ή σελίδα και οριεται, αλλά μην ξεχνάμε ότι ή Ελλάδα έκανε πρόσκληση στην Αλβανία να μπει στο ΝΑΤΟ, ή Ελλάδα αγωνίζεται να μπει ή Αλβανία στην ΕΕ. Και δεν έχω δει κανένα βέτο ή εστο και καμία λεκτική απειλεί από άνθρωπο πού εκπροσωπεί την οποία ελληνική κυβέρνηση. Όλες ή άλλες διλωσεις ή κουβέντες έρχονται από ακροδεξια στοιχεία. Προσωπικά πιστεύω ότι, πρέπει ή μια πλευρά να απαγορεύσει την λέξη Τσαμουρια, και η άλλη πλευρά να απαγορεύσει την λέξη βόρεια ήπειρο. Σε δύο τρία χρόνια, όλα θα έχουν ξεχάστει. Και επιτέλους να πάμε μπροστά. Και με την Βουλγαρία πριν μπει στην ΕΕ, θέματα υπήρχαν, και με Βόρεια Μακεδονία επίσης. Εντάξει, το ένα ξινό και το άλλο βρομάει. Φτάνει, γειτονιά είμαστε. Αλήθεια δεν έχω κακουργία μέσα μού.

This comment was minimized by the moderator on the site

Παντως αν εισαι απο Λιουντζη η απο μπορει να μην αισθανεσαι Ελληνας αλλα ελληνικη καταγωγη σιγουρα εχεις.

2 χαρακτηριστικές περιοχές Ελληνοαλβανών
Λιούντζη και Ζαγοριά

Η περιοχη της Λουντζης ειναι μια τετοια χαρακτηριστικη περιοχη ανθρωπων μεικτης καταγωγης
Βρισκετε μεταξυ Αργυροκαστρου και Τεπελενιου και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνεται στη λεγόμενη μειονοτικη ζώνη.

Ας δουμε λιγα στοιχεια από το βιβλίο

Published in R. King, N. Mai, S. Schwandner-Sievers (eds.), The New Albanian Migration.
Brighton-Portland, Sussex Academic Press (2005), p. 173-194.

https://halshs.archives-ouvertes.fr/file/index/docid/165725/filename/de_Rapper_2005a.pdf

Λιγα χαρακτηριστικα αποσπασματα απο την παραπανω εργασια …….

¨¨¨¨ Είναι επίσης γνωστό ότι, σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων, και
πίσω στους Οθωμανικούς χρόνους, οι ονομασίες «Έλληνες» και «Ορθόδοξοι Χριστιανοί» ήταν σε μεγάλο βαθμό
συνώνυμο騨¨¨
Γιατί άραγε μόνο σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων ίσχυε σχεδόν πάντα το Ορθόδοξος = Ελληνας=Γραικός
και οχι ας πούμε στην Βουλγαρία και τη Σερβία;;;;;;;
Θα φανεί παρακάτω το γιατί

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι, στη ξενιτειά οι περισσότεροι δήλωσαν Έλληνες:
αναμνήσεις από το κουρμπέτ που δείχνουν ότι στην Κωνσταντινούπολη οι Lunxhots
ζώντας μαζί με άλλους ορθόδοξους χριστιανούς από την Ελλάδα και πηγαίνοντας στις ίδιες
εκκλησίες ήταν μέρος της ελληνικής μειονότητας εκεί.
Και στην Αμερική, φάνηκε ευκολότερο,
να δηλώσουν τους εαυτούς τους ως Έλληνες και όχι ως Αλβανοί.¨¨
Δηλαδή στο Αμέρικα αντι αν δηλώνουν »Αλμπάνιας»
δηλώνανε Γκρικς.

Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ
και ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑΣ……
Αρα στην περιοχή προυπύρχε ελληνικότητα και όχι αλβανικότητα .

Συνεχίζει ο συγγραφέας …
¨¨¨¨Το 1913 και πολλές οικογένειες εγκατέλειψαν την περιοχή
κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο,
να αποφύγουν να γίνουν πολίτες του νέου Αλβανικού κράτους.
Αυτοί οι άνθρωποι καλούνται απο την αλβανικη προπαγανδα ως ¨¨φιλογκρεꨨ
Δηλαδη πολλοί ανθρωποι αναχωρησαν γιατι ακριβως ασθλανονταν Ελληνες και ηρθαν στην Ελλαδα.
Παρολα αυτα ο ελληνισμοςβτης περιοχης
απασχολησε τα αλβανικα καθεστώτα οπως θα φανεί παρακάτω.

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨¨¨Λόγω των αναχωρήσεων των »»φίλογκρεκ» το 1914
και της πολιτικής αλβανισμού που ανέλαβε
το αλβανικό κράτος από τη δημιουργία του, …»’
Κάπως έτσι εξαλβανίστηκε συνειδησιακά η περιοχή.

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨ Ακούμε σήμερα
από τους ίδιους τους Λουντζιώτες οτι
«Το 1945 δημιουργήθηκε μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας μεταξύ Δροπολης και Λουντζης
για να σταματήσει Ελληνισμός της Λιουντζης .
Εκείνη την εποχή, ο κίνδυνος εξελληνισμού ήταν πραγματικός στο Lunxheri ».
Στο χωριό Këllëz ανεφεραν «η Lunxheri περιβάλλεται από μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας από τον Enver
Hoxha, ο οποίος ήταν ο ίδιος μουσουλμάνος ».¨¨¨¨
Δηλαδη ακομα και το καθεστως Χοτζα
προσπαθησε μεσω εποικισμων
να σιγουρέψει την συνειδησιακή αλλοίωση της περιοχής
μεσω της αποκοπής της απο τις υπολοιπες νοτιότερες ,και αναγνωρισμενες ως μειονοτικές περιοχές

Συνεχζει ο συγγραφέας….
»»Για παράδειγμα, για να μιλήσουν τα οικογενειακά τους ιστορικά, τα πράγματα γίνονται πολύ λιγότερο σαφεις:
Πχ η μετατοπιση από τη μια εθνική ταυτότητα σε μια άλλη δεν είναι σπάνια ,
Έτσι, πολλές οικογένειες αναγνωρίζουν μια ελληνική καταγωγή λίγες γενιές πριν……¨¨¨¨
Δηλαδη παροτι αισθανοντε σημερα Αλβανοι
κανουν συχνα λογο για προγονους Αλβανους και Ελληνες
η για ελληνικη ριζα της οικογενειας …..

Και καταληγει ο συγγραφεας
»’Όλα είναι σαν να χτίστηκε η εθνότητα σε αυτη την
αντίφαση, να είσαι ταυτόχρονα Αλβανός και Έλληνας»»…..

Ακριβως αυτο ….
και Ελληνες και Αλβανοι.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ερευνητής Αραβαντινός
ανέφερε ότι στα χωριά της Λουντζερίας
[Κρίνα Κεστοράτι ,Κακοζι,Δοξάτες,Τρανοσίστα,Σαρακινιστα.Στεγοπουλα,Λάμποβο,Λέκλα κλπ]
μιλιότανε και οι δύο γλώσσες ,πράγμα που σήμερα εχει μεταβληθει σε αμιγή αλβανοφωνία μετα τον αυθαίρειτο ορισμό της λεγόμενης »’μειονοτικής ζώνης»»
των 99 αμιγως ελληνοφωνων χωρίων
και την απαγόρευση της ομιλίας της ελληνικής λαλιάς εκτος αυτών των χωριών.
Ετσι όλοι όσοι ηταν δίγλωσσοι βλεπε Λουντζερία
μετεβλήθηασαν μέσα σε 4 γενιές σε αμιγώς αλβανόφωνους ,πράγμα που όπως είδαμε παραπάνω μετέβαλε σταδιακά και την συνείδησή τους.

Η ελληνική εθνική συνείδηση φαίνεται και από όσα αφορούν της περιοχή της Ζαγοριάς γετονική της Λιούντζης .

Μια γειτονικη της Λιουντζης περιοχη
με παρομοιο με αυτη παρελθον ηταν αυτη της Ζαγοριάς.

Ας δουμε ενα υπομνημα που εστειλαν οι κατοικοι της το 1913
και ενα γραμμα ενος Ζαγορισιου πριν 5 γενιες στους χωριανους του
και θα καταλαβουμε πολλα για το παρελθον των περιοχων αυτων.

..Στις 16 Ιουνίου 1913, οι αντιπρόσωποι των «τμημάτων Ρίζης και Ζαγοριάς» έστειλαν ένα υπόμνημα προς τις Μεγάλες Δυνάμεις.
Χρησιμοποιούν ιστορικά, γεωγραφικά και εθνολογικά επιχειρήματα για να τεθούν τα σύνορα «της Ελληνικής Ηπείρου και της Αυτονόμου Αλβανίας, της οποίας σχεδιάζεται η δημιουργία».
Μεταξύ άλλων αναφέρονται και στο φαινόμενο της διγλωσσίας (που με το καθεστώς του Τζάτζη , επι Χοτζα μεταβλήθη σε αποκλειστική αλβανογλωσσία): «Η στενότης των σχέσεων μετά των Αλβανών εισήγαγε την χρήσιν εκτός της Ελληνικής και της Αλβανικής γλώσσης … το εξαγώμενον εκ της χρήσεων της αλβανικής γλώσσης εις τα βόρεια της Ηπείρου καταπίπτει προ της πραγματικότητος της Εθνικής συνειδήσεως των χριστιανών».
Παρακάτω, προχωρούν στην έκδοση ψηφίσματος μέσω του οποίου ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να εξοπλίσει και να εκπαιδεύσει όλους τους άνδρες από 20 – 40 ετών και μάλιστα τα χωριά τους θα αναλάβουν όλα τα έξοδα. Οι αντιπρόσωποι αυτών των περιοχών εξέλεξαν πενταμελή επιτροπή
για να τηλεγραφήσει τις αποφάσεις τους στον Ελευθέριο Βενιζέλο:
1. Ντίλιος Κ. Βασίλειος, εκ Λαμπόβου
2. Χαρίτος Πέτρος, εκ Νίβανης
3. Χατζηβασιλείου Θωμάς, εκ Μικράς Τσέτας Λαμπόβου
4. Μαρκόπουλος Θεοδώσιος, εκ Λέκλης
5. Γιάσσου Αναστάσιος, εκ Σέπερης….

Ενα ακομα τρανταχτο παραδειγμα για το πως καποιοι πρωην »μη Αλβανοι»
εξελιχθηκαν σε Αλβανοι
με κινητρα ομως ιδιοτελη τις περισσοτερες φορες….

»»Από ένα γράµµα που προέρχεται από τον αποδηµούντα στην Tolosa της Αµερικής, Μ. Μάρκο από το Τόποβο και στέλνεται στον πατέρα του, βλέπουµε ότι στις αρχές του 20ου αι.
οι Ζαγορίσιοι ως προς τη συνείδηση ήταν διηρηµένοι σε δύο στρατόπεδα.
Χαρακτηριστικό του γράµµατος είναι το παρακάτω …..
»’Σας παρακαλώ όπως αφήσετε τον Ελληνικό φανατισµόν,»’
Αρα μεχρι τοτε στο χωριο τους υπηρχε »ελληνικος φανατισμος» δηλαδη εντονη Γραικική συνειδηση.

Τους παρακινουσε ομως να τον εγκαταλειψουν τον »ελληνκό φανατισμό»’
και εξηγουσε τους λογους
»»….αφήσετε την Μεγάλην Ιδέα, διότι δεν µας δίδει ψωμι….»»»
Αυτα ακριβως ηταν σε πολες περιπτωσεις τα κινητρα που κανανε πολλους διγλωσσους χριστιανους ,
στις Αμερικες και τις Ρουμανιες,
να το ριξουν στον Αλβανισμο.

Ενα ακομα γραμμα,
των Κατωλαμποβιωτων αυτη τη φορα
την ιδια περιοπου εποχη.

..Κάποιοι- Κατωλαµποβίτες στα µέσα Σεπτεµβρίου του 1910 έστειλαν επιστολή534 στον πρόξενο Αργυροκάστρου Χαλκιόπουλο, στην οποία ανέφεραν ενδιαφέροντα ζητήµατα όπως:
«-προ δέκα µηνών οι φατρίες προελθούσες εξ ατοµικών λόγων ανήλθαν µέχρι του σηµείου ώστε εξερράγη αγώνας τροµερός που αποβλέπει στην εξόντωση µας, αγώνας ζωής ή θανάτου…κατά της πατρίδας …….
-εµείς οι άµοιροι παιδείας, τελείως παρασυρθήκαµε αφ’ενός µεν υπό επιτηδείων προσώπων, αφ’ετέρου δε καταπιεσθήκαµε υπό της άλλης µερίδας''''
Η αλλη μεριδα ειναι οσοι ειχαν εναγκαλησθη τα αλβανικο εθνικο κινημα …

Συνεχίζουν….
»’…..τόσο ώστε απελπισθέντες πλέον και µη ευρίσκοντας άλλη διέξοδο, διότι θελή- σαµε να έλθοµε σε συνεννόηση µε το εθνικό µας κέντρο
Εδω βλεπουμε οτι ως εθνικο κεντρο εννοουσανε την Ελλαδα.

Παρακατω αναφερουν κατι πολυ ενδιαφερον
»Μη νοµίζετε ότι ο Ντίλιος έχει συναίσθηση εθνισµού …..»’
Εδω αναφερουν για εναν συντοπιτη τους οτι δεν εχει συναισθηση εθνισμου και εξηγουν το λογο…
»»»…….όταν ανακηρύχθηκε το οθωµανικό σύνταγµα περιφερόνταν διάφορα χωριά Λιούντζης υπέρ του αλβανισµού…..»»’
Εδω απλα αποδεικνυεται οτι στην σε μεγαλο ποσοστο διγλωσση ,
τα χρονια εκεινα , Λιουντζη
δεν μπορει να υπηρχε »αλβανικη εθνικη συνειδηση»,οπως φάνηκε παραπάνω ,
γιατι αν υπηρχε
ο Ντιλιος ,
δεν θα γυριζε στα χωρια της
για την διακυρυτει,
δεν θα υπηρχε δηλαδη αναγκη για κατι τετοιο.

Κατι χαρακτηριστικο ειναι η διατηρηση επωνυμων σε οπουλος και ακης αλλα στην αλβανοποιημενη μορφη -οπουλι ,-ακ ,
κατι που συμβαινει ως σημερα στην νοτια Ιταλια
με επωνυμα ανθρωπων ελληνικής καταγωγής
σε καταληξεις οπως
άκης(-ace, -acci,-achi,-aci), -όπουλος(-opolli,-opulo,-opullo,-pollo κτλ), -εας( -ea), -ούδης(-oudi), -άς (à), -ιώτης(iotti,-iota,-iatti,-otto), -αίος(-eo), -ανός(-anò)

Ενω για τη γλωσσα της περιοχης εχουμε τα παρακατω.
»»Ως προς το θρήσκευµα όλοι οι κάτοικοι ήταν και είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ως προς την γλώσσα µιλούσαν την αλβανική παραφθαρµένη και λιγότερο την ελληνική µέχρι που µετά το 1913 περιορίστηκε τόσο πολύ που εγκαταλήφθηκε …
Η µη σωστή χρήση της αλβανικής γλώσσας939 στην περιοχή της Ζαγοριάς, όπως και στις γύρω αλβανόφωνες περιοχές…..»’
939. Vasil Bici, Ceshtje te dygjuhesise ne shkollat e pakicave, σελ. 70''''
Δηλαδή μιλουσανε και ελληνικά ενω τα αλβανικά τα μιλούσανε παρεφθαρμένα.
Βεβαια και αυτοί γίνανε αλβανοφωνοι μετα το 1913 αλλα κυριως μετα το Χοτζα.

Αλλωστε το βιβλο αυτό του Αλβανου συγγραφέα
αναφέρεται οπως λεει και ο τιτλος του
στους διγλωσσους της Αλβανιας
συμπεριλαμβανοντας σε αυτούς
τους κατοικους της Ζαγοριας και άλλων περιοχων.


Αλλωστε πολλα χωριᨨ¨ελληνοαλβανων¨¨¨-διγλωσσων Ελλήνων
της Κορυτσας αυτή τη φορά

κλαψανε-θρηνησανε για τον Παυλο Μελα.

¨¨Ζονιες βαν ε για θανε
Καπεταν Παυλο Μελανε
Ε βρανε Ζονιε ε βρανε
Καπεταν Παυλο Μελανε κλπ

This comment was minimized by the moderator on the site

"Μιριάν",
Το ΝΑΤΟ είναι αναγκαίο: για την Αλβανία σίγουρα μιας και σήμερα γλύφει εκεί που έφτυνε πριν λίγα χρόνια. Για την Ελλάδα: η χώρα μου, από τότε που ιδρύθηκε δεν άλλαξε συμμάχους.
"Κατοχική βουλή"; πρόσεξε γιατί αναπαράγεις την σοβινιστική προπαγάνδα του Χότζα. Η σύγχρονη Αλβανία είναι κομμουνιστική; Όταν ανέλαβε ο Χότζας, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να μην αναγνωρίσει καμιά έως τότε διεθνή συμφωνία, ώστε να μην τον κυνηγάει και το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας κλπ. Με το τρόπο αυτό δεν αναγνώριζε π.χ. ούτε και τα Πρωτόκολλα της Φλωρεντίας, δηλαδή ο Χότζας πυροβόλησε τα πόδια του;
Πως συμπεραίνεις ότι η Αλβανία ήταν το 1940 "κατεχόμενη"; Για πληροφόρησέ με για την αντίσταση του λαού της; Μήπως είσαι και οπαδός του Αχμέτ Ζώγκου, γιατί μόνον αυτός έφυγε διωκόμενος από την Αλβανία (και μάντεψε που κατέφυγε αρχικά...)
Τα οποιαδήποτε εύσημα των προγόνων μας θεωρείς ότι κληροδοτούνται; Εμείς οι Έλληνες λέμε: "ο άνδρας κάνει τη γενιά και όχι η γενιά τον άνδρα". Αν η οικογένειά σου ήταν "παρτιζάνοι", "κομμουνιστές" και "ορθόδοξοι", με γειά τους με χαρά τους. Όμως εννοείς τους παππούδες - γιαγιάδες σου; Πως τους λέγανε; Από που ήταν; Για να δούμε και το 1914 τι ήταν;
Στο ξεκάρφωτο αναφέρεις και γάμους μεταξύ Ελλήνων και Αλβανών (εσύ βέβαια γράφεις "μεταξύ των ΒΠ και Αλβανών). Προφανώς θα ήθελες να γράψεις μεταξύ των βορειοηπειρωτών και Αλβανών. Αλλά προφανώς συγχύζεσαι: είσαι και εσύ προϊόν ενός τέτοιου "μικτού γάμου"; Να σου υπενθυμίσω ότι η λέξη "Αλβανός" περιγράφει άνθρωπο με συγκεκριμένη εθνική καταγωγή. Το "ΒΠ" (αν εννοείς "Βορειο - Ηπειρώτης" και όχι π.χ. "Βορειο - Πειραιώτης", αφορά άνθρωπο με συγκεκριμένη γεωγραφική καταγωγή. Γιατί γράφεις μόνο τα αρχικά του "Βορειο-Ηπειρώτη" (και μάλιστα λανθασμένα. Μάλλον ντρέπεσαι να γράψεις τη λέξη "Έλληνας"!
Αφού μάλλον αυτοκατατάσσεσαι στους Αλβανούς, ναι εσείς οι Αλβανοί να κτίσετε "χρυσά κοιμητήρια" στους βορειοηπειρώτες που σκοτώθηκαν ως "παρτιζάνοι"¨, να κτίσετε όμως και "χρυσά κοιμητήρια" σε όσους βορειοηπειρώτες εκτελέσατε ως "φιλέλληνες" και να κτίσετε και "χρυσά κοιμητήρια" και σε όσους ελλαδίτες σκοτώθηκαν στον ελληνο-ιταλικό πόλεμο - εκτός αν θέλεις να ισχυρίζεσαι πως σας κατέκτησαν μεν οι Ιταλοί, αλλά οι ελλαδίτες που πολέμησαν το 1940-41 ήταν "εισβολείς". Και να το κάνεις γνωστό στον Κόσμο και να μην κοροϊδεύετε ότι ήσασταν (ψυχικά τουλάχιστον) με τους "Συμμάχους",
Τα περί αλλαγής "καθεστώτος": το κείμενό μου είναι αναρτημένο. Πού διαβάζεις αυτή τη λέξη; Προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν τα καθεστώτα σας. Κάντε ότι θέλετε αρκεί να μην καταπιέζετε την ελεύθερη σκέψη, αρκεί να τηρείτε στοιχειωδώς τις αρχές της Δημοκρατίας, αρκεί να μην υποφέρουν οι άνθρωποι που βρίσκονται εντός της επικράτειάς σας, αρκεί να σέβεστε το διεθνές δίκαιο και να μην απειλείτε την διεθνή ειρήνη...
Επίσης, ούτε για "ανεξαρτησία ΒΠ" έγραψα (πάλι ΒΠ). Κάτι θέλεις να πεις αλλά δυσκολεύεσαι. Σε συμβουλεύω να διαβάσεις λίγο διεθνή ιστορία και να συμβουλευτείς τα μέλη της οικογένειάς σου που γράφεις ότι ήταν παρτιζάνοι. Από αυτές τις πηγές θα μάθεις τι εστί "Χάρτης του Ατλαντικού" ή πολύ περισσότερο "Πρωτόκολλο του 1914". Έως τότε να θυμάσαι πως εμείς οι ντόπιοι έχουμε κάθε δικαίωμα να αγωνιζόμαστε για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ μας και για να μην αναρωτιέσαι και χαλάς και τη ζαχαρένια σου, να στο πω με διαφορετικά λόγια: Εμείς οι Έλληνες ενταχθήκαμε εξαναγκαστικά στο κράτος σου και επιθυμούμε την Αυτοδιάθεσή μας που προφανώς θα φτάνει μέχρι της τελικής μας ένωσης με την Ελλάδα. Τίποτε το σπουδαίο δηλαδή, ότι σας φαίνεται φυσιολογικό και ζητάτε εσείς για το Κοσσυφοπέδιο...
ΥΣ μην γράφεις βιαστικά κάνεις πολλά ορθογραφικά λάθη και μην προσπαθείς να εμφανίζεσαι ως γνώστης της καθαρεύουσας...

This comment was minimized by the moderator on the site

Βόρειο Πειραιώτες ένα πράγμα. , έξω από την πλάκα, λάθος στην συντόμευση. Ζητώ συγνώμη.

This comment was minimized by the moderator on the site

ΒΠ;; Βόρεια Προάστεια;

Δεν υπάρχει κάποιο σχόλιο στο άρθρο
Φόρτωση Περισσότερων

Αφήστε τα σχόλια σας

Συνημμένα (0 / 3)
Share Your Location

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ

Μπορείτε να μας βρείτε και να συνδεθείτε μαζί μας στα παρακάτω μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ακολουθήστε μας:


Η σελίδα είναι αφιερωμένη στην μνήμη του Γιώργου Γκιώνη