Στα «σκαριά» ο νέος οδικός άξονας που θα ενώνει Ελλάδα - Αλβανία

Στα «σκαριά» ο νέος οδικός άξονας που θα ενώνει Ελλάδα - Αλβανία

Συγκροτήθηκε η επιτροπή για την ανάδειξη του αναδόχου που θα προχωρήσει στην κατασκευή του νέου οδικού άξονα, τμήματος του «Μπλε Διαδρόμου».

Προ των πυλών βρίσκεται η ανάδειξη του αναδόχου για την κατασκευή του νέου οδικού έργου Ιωάννινα - Καλπάκι - Κακαβιά. Πρόκειται για το ελληνικό τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου», ο οποίος είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συνδέει την Ελλάδα με την Αλβανία και κατ' επέκταση με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ιταλία.

Στο έργο του Μπλε Διαδρόμου συνολικά εμπλέκονται επτά χώρες: Ιταλία, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Αλβανία, Ελλάδα. Το έργο επαναπροκηρύχθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις αρχές Οκτωβρίου.

Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα - Καλπάκι - Κακαβιά

Το έργο, μήκους 70 χλμ, προϋπολογισμού 234 εκατομμυρίων ευρώ και προαίρεσης 76 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί συνέχεια της Ιονίας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς και διασχίζει τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:

  • Υποτμήμα 1 - Ιωάννινα - Καλπάκι: Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
  • Υποτμήμα 2 - Καλπάκι - Κακαβιά: Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων».

Παράλληλα, «το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς». Ακόμα, το υπουργείο αναφέρει:

«Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα "Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά" περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας - Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού».

Ο Μπλε Διάδρομος στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, ο «Μπλε Διάδρομος» ξεκινά με τον δρόμο από τα αλβανικά σύνορα στην Κακαβιά μέχρι τα Ιωάννινα, τμήμα που σχεδιάζεται να αναβαθμιστεί για να γίνει αυτοκινητόδρομος. Από εκεί ακολουθεί την «Ιόνια Οδό» μέχρι το Αντίρριο, όπου διασχίζει τον Κορινθιακό Κόλπο μέσω της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου για να συναντήσει την «Ολυμπία Οδό» στο Ρίο.

Από το Ρίο έως τον Πύργο, εκκρεμεί η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που βρίσκεται υπό κατασκευή για να αντικαταστήσει το τμήμα της υφιστάμενης εθνικής οδού. Το τμήμα από τον Πύργο έως το Καλό Νερό καθυστερεί λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών για τη λίμνη Καϊάφα. Το τελευταίο τμήμα είναι ο δρόμος Καλό Νερό - Τσακώνα.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου