Αλβανία: Αύξηση κερδών κατά 127% από την υποχρεωτική ασφάλιση των οχημάτων

Αλβανία: Αύξηση κερδών κατά 127% από την υποχρεωτική ασφάλιση των οχημάτων

Τα κέρδη των εταιρειών από την υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων (TPL) αυξήθηκαν κατά 127% πέρυσι.

Τα στοιχεία της Έκθεσης Εποπτείας από την Αρχή Χρηματοοικονομικής Εποπτείας (AMF) δείχνουν ότι το υπόλοιπο του τεχνικού λογαριασμού για το εγχώριο προϊόν TPL ήταν θετικό ύψους 698 εκατ. λεκ (6,4 εκατ. ευρώ), με ισχυρή αύξηση σε σχέση με το 2021.

Αυτό ήταν το δεύτερο υψηλότερο κέρδος της τελευταίας δεκαετίας, μετά την πανδημία του 2020. Το έτος 2020 είχε καταγράψει το υψηλότερο ιστορικό αποτέλεσμα από το προϊόν TPL, επίσης λόγω των περιορισμών μετακίνησης που επηρέασαν τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων και των ζημιών από αυτά.

Αν εξαιρέσουμε το έτος της πανδημίας, πρέπει να επιστρέψουμε στο 2008 για να βρούμε υψηλότερο κέρδος για τους ασφαλιστές από το προϊόν TPL.

Τα κέρδη από το προϊόν TPL αυξήθηκαν παρά το γεγονός ότι οι ασφαλιστές πλήρωσαν περισσότερες αποζημιώσεις πέρυσι. Οι ακαθάριστες πληρωθείσες αποζημιώσεις αυξήθηκαν κατά 19%, ενώ οι καθαρές αποζημιώσεις (αφαιρώντας το τμήμα που κατέβαλαν οι αντασφαλιστές) αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Ο δείκτης καθαρών απαιτήσεων-ασφάλιστρα αυξήθηκε επίσης στο 36,06%, από 34,65% το 2021.

Η κύρια επίδραση στην αύξηση των κερδών από την ασφάλιση TPL έχει δοθεί από την αύξηση των καθαρών ασφαλίστρων και τη μείωση του κόστους ασφάλισης. Το καθαρό ασφάλιστρο που αποκτήθηκε πέρυσι έφτασε τα 9,1 δισ. λεκ, σημειώνοντας αύξηση 7,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Εν τω μεταξύ, σημαντική επίδραση έχει και η μείωση του ασφαλιστικού κόστους. Τα έξοδα αναδοχής για το προϊόν TPL μειώθηκαν πέρυσι στα 2,57 δισ. λεκ, μειωμένα κατά 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η μείωση αυτή φαίνεται να επηρεάστηκε από τον κανονισμό «Για τις μεσιτικές προμήθειες», που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του 2022. Προέβλεπε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2022, οι ασφαλιστικές εταιρείες ζημιών δεν μπορούσαν να εφαρμόσουν υψηλότερες μεσιτικές προμήθειες από το 20% του το ακαθάριστο εγγεγραμμένο ασφάλιστρο. Εν τω μεταξύ, από την 1η Ιανουαρίου 2023, το ανώτατο όριο προμήθειας μειώθηκε περαιτέρω, στο 18% του ακαθάριστου εγγεγραμμένου ασφαλίστρου.

Η υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων έχει πολύ μεγάλη βαρύτητα στη δομή των μεικτών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων στις ασφάλειες ζημιών. Για το 2022, το εγχώριο ασφαλιστικό TPL, η Πράσινη Κάρτα και το Border Policy αντιπροσώπευαν σχεδόν το 68% των ακαθάριστων εγγεγραμμένων ασφαλίστρων αυτής της αγοράς. Ως εκ τούτου, η μείωση του επιπέδου των προμηθειών που καταβάλλονται για τα προϊόντα αυτά είχε σημαντικό αντίκτυπο στο επίπεδο των δαπανών ασφάλισης από ασφαλιστικές εταιρείες ζημιών.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου