Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως: «Αιωνία η νίκη της Αναστάσεως»

Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως: «Αιωνία η νίκη της Αναστάσεως»

ΙΕΡΑΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ

Αριθ. Πρωτ. 258

Άγιον Πάσχα 2022

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 241η

Θέμα: Αιωνία η νίκη της Αναστάσεως. Ιησούς Χριστός: Ο ΝΙΚΗΤΗΣ

Αγαπητοί μου Χριστιανοί, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

-Α-

Εορτάζουμε, για μια ακόμη φορά, την Ανάσταση του Χριστού. Η Ανάσταση δεν είναι ένα γεγονός, που έγινε «κάποτε», στο μακρυνό παρελθόν. Αντίθετα, είναι ένα συνεχές και αδιάκοπο παρόν. Ο ίδιος ο Κύριος το εβεβαίωσε: «Εγενόμην νεκρός και ιδού ζων ειμι εις τους αιώνας των αιώνων» (Αποκ. α΄ 18). Όλοι το διαπιστώνουμε. Και όλοι το ζούμε και το ακούμε την πασχαλινή περίοδο: Σ' εκείνους που μας χαιρετούν χαρούμενοι, τις ημέρες αυτές, με το «Χριστός Ανέστη», απαντούμε και μείς θριαμβευτικά: «Αληθώς Ανέστη».

-Β-

Όταν ο Ιησούς κατετέθη νεκρός στο «καινό» μνημείο του Ιωσήφ του από Αριμαθαίας και «λίθος μέγας» απέκλεισε την θύρα του μνημείου ˙ και σφραγίδες ετέθησαν˙ και ρωμαίοι στρατιώτες εφύλαγαν άγρυπνοι τον τάφο, οι εχθροί του Χριστού ενόμισαν, ότι όλα τελείωσαν και ότι οι ελπίδες που στηρίχθηκαν στον Ιησού ετάφησαν πλέον οριστικά. Αλλά, τότε ακριβώς, άλλοι φύλακες, οι πυρωροί, δηλαδή, του Άδη, παρέλυσαν κυριολεκτικά, διότι οι πύλες του Άδη ανοίχθηκαν διάπλατα για να εισέλθη, για πολύ μικρό, βέβαια, διάστημα, η ψυχή του Εσταυρωμένου Κυρίου, προκειμένου να μεταδώση το Φως και την χαρά της Αναστάσεως και να χαρίση την ελευθερία σε όσους, διά μέσου των αιώνων είχαν πεθάνει και περίμεναν την λύτρωση, όπως μας βεβαιώνει ο πρωτοκορυφαίος απόστολος Πέτρος στην πρώτη Καθολική του Επιστολή: «και τοις εν φυλακή πνεύμασι πορευθείς εκήρυξεν» (Α΄ Πέτρου γ΄ 19). Έτσι, ο Αναστάς Κύριος κατέλυσε την δύναμη του θανάτου και εξαφάνισε, σαν ιστό αράχνης το κράτος του Άδη. Ο Χριστός, και στην περίπτωση αυτή, είναι Ο ΝΙΚΗΤΗΣ.

-Γ-

Κι' ύστερα, Ύστερα θα ξεσηκωθή εναντίον του Χριστιανισμού ολόκληρη η ρωμαική αυτοκρατορία. Τριακόσια ολόκληρα χρόνια, οι χριστιανοί θα μαστιγώνονται ανελέητα, θα αποκεφαλίζωνται, θα ρίχνωνται στην φωτιά και στα άγρια θηρία, μέσα στα αμφιθέατρα. Έρχεται, όμως, ο Μέγας Κωνσταντίνος, και με το περίφημο Διάταγμα των Μεδιολάνων, το 313 μ.Χ., όχι μόνον καταπαύει τους διωγμούς, αλλά και αναγνωρίζει τον Χριστιανισμό, ως επίσημη θρησκεία του απέραντου ρωμαικού κράτους. Κι' όπως το κατανοούμε όλοι, και πάλι ο Ιησούς Χριστός είναι Ο ΝΙΚΗΤΗΣ.

-Δ-

Έρχονται, έπειτα, άλλοι διώκτες: Αιρετικοί, Μωαμεθανοί, «Διαφωτιστές», άθεοι και άλλοι, και η πολεμική εναντίον του Ιησού γίνεται, κάποτε, κάποτε, καταθλιπτική και ανυπόφορη. Όλοι, αυτοί οι πολέμιοι είχαν υψώσει ένα μεγάλο φράγμα αρνήσεως για τον χριστιανισμό. Όμως, όπως το νερό ανέβαινε σιγά και αθόρυβα και ξεπέρασε το φράγμα, έτσι και η θρησκεία του Χριστού υπερνίκησε τα εμπόδια και συνέχισε να αρδεύη τις ψυχές που διψούσαν την αλήθεια.

Μας το δειξαν ολοφάνερα οι αγωνιστές του 1821. Μολονότι είχαν ζήσει 400 ολόκληρα χρόνια στην απάνθρωπη τουρκική σκλαβιά, όταν ξεσηκώθηκαν είχαν το σύνθημα: «Για του Χριστού την πίστη την αγία και της Πατρίδος την ελευθερία». Αλλά και οι αδελφοί μας, που ήρθαν ναυαγοί της εθνικής τραγωδίας της Μικράς Ασίας και του Πόντου, το 1922, έφεραν στην Ελλάδα τις εικόνες τους, τα ιερά σκεύη των Ναών τους, την θερμή πίστη τους στον Χριστό. Έτσι, για μια ακόμη φορά, ο Χριστός είναι Ο ΝΙΚΗΤΗΣ.

-Ε-

Γι' αυτό με θάρρος να προχωρήσουμε, ακολουθώντας Εκείνον, ο Οποίος «εξήλθε νικών και ίνα νικήση» (Αποκ. στ΄ 2). Χρόνια πολλά σε όλους, αναστάσιμα, ευλογημένα. ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Διάπυρος ευχέτης εν Χριστώ Αναστάντι

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης ΑΝΔΡΕΑΣ

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου