Η υπόθεση που αφορά τη διαχείριση δημόσιων πόρων συνδέεται με την ονομαζόμενη ομάδα «5B» της Belinda Balluku. Προηγούμενες αποκαλύψεις έδειξαν ότι μεγάλα χρηματικά ποσά από κρατικές επενδύσεις κατέληξαν σε συνεργάτες της υπουργού. Νέα στοιχεία δείχνουν ότι τα ίδια πρόσωπα ωφελήθηκαν και στον τομέα των φωτοβολταϊκών πάρκων, έναν από τους βασικούς ενεργειακούς στόχους της κυβέρνησης του Edi Rama.
Ένα από τα πιο δαπανηρά έργα, γνωστό ως «Tigrat», είχε ήδη προκαλέσει συζητήσεις σχετικά με τη διαχείριση των κονδυλίων. Παρόμοιες πρακτικές φαίνεται πως υπάρχουν και στα φωτοβολταϊκά πάρκα, τα οποία έχουν γίνει πηγή σημαντικών οικονομικών ωφελειών για συνεργάτες της υπουργού. Με γρήγορες εγκρίσεις και κρατική στήριξη, συγκεκριμένα άτομα απέκτησαν ισχυρή παρουσία στον τομέα της ανανεώσιμης ενέργειας.
Ένα από τα πρόσωπα που συνδέονται με το θέμα είναι ο Maksim Et'hemaj, γενικός διευθυντής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας της Αλβανίας και στενός συνεργάτης της υπουργού. Παρότι η εμπειρία του αφορά κυρίως την εναέρια κυκλοφορία, έχει λάβει κρατικές συμβάσεις και στον ενεργειακό τομέα, αξιοποιώντας τις διασυνδέσεις του.
Τον Οκτώβριο του 2020 ιδρύθηκε η εταιρεία «GREEN PLUS ENERGY» από την Eva Kjaer, αδελφή του Et'hemaj, και τον Gjergj Pano, ο οποίος είναι γαμπρός του. Αν και δεν διέθετε προηγούμενη εμπειρία ή υποδομές, στις 28 Απριλίου 2023 έλαβε κρατική έγκριση για την κατασκευή φωτοβολταϊκού σταθμού 2MW στην περιοχή Τοπόϊ. Ένα μήνα αργότερα, η έγκριση επικυρώθηκε και από την Εθνική Επιτροπή Χωροταξίας.
Παρότι η εταιρεία δεν κατείχε ιδιόκτητη γη, της παραχωρήθηκαν 30.000 τετραγωνικά μέτρα κρατικής έκτασης με ενοίκιο μόλις 120 ευρώ τον μήνα. Οικονομικά στοιχεία δείχνουν πως διέθετε κεφάλαιο 34.500.000 λεκ (348.000 ευρώ), χωρίς να διευκρινίζεται η προέλευσή του. Το 2023 αποκαλύφθηκε ότι τα χρήματα αυτά προήλθαν από την εταιρεία 4 A-M, η οποία είχε προηγουμένως λάβει τρεις κρατικές συμβάσεις συνολικής αξίας 500.000 ευρώ. Οι συμβάσεις αυτές υπογράφηκαν την περίοδο που ο Et'hemaj ήταν διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
Ένα ακόμη στοιχείο αφορά τη νομική κατηγορία της γης, καθώς πρόκειται για παραλιακή έκταση χωρίς σαφή ταξινόμηση, κάτι που σε άλλες περιπτώσεις θα εμπόδιζε την κατασκευή του φωτοβολταϊκού σταθμού. Παρόμοια ζητήματα έχουν παρατηρηθεί και σε άλλες συμβάσεις που αφορούν την ενεργειακή στρατηγική της χώρας, δημιουργώντας ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των αδειοδοτήσεων.
Σχόλια