Ο σχετικός διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 95 εκατομμύρια λεκ (950.000 ευρώ), προκηρύχθηκε τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους και νικήτρια αναδείχθηκε η αυστριακή εταιρεία ILF Consulting Engineers Austria.
Σύμφωνα με τα έγγραφα της διαγωνιστικής διαδικασίας, η υφιστάμενη γραμμή Rrogozhine – Αυλώνα, μήκους 84,27 χιλιομέτρων, υπολειτουργεί λόγω παλαιωμένης υποδομής και της ανάγκης για ουσιαστική αναβάθμιση.
Τα ίδια έγγραφα υπογραμμίζουν επίσης την αναγκαιότητα κατασκευής νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την πόλη του Αυλώνα με το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θεωρείται κρίσιμο για την ενίσχυση της οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.
Η εταιρεία που κέρδισε τον διαγωνισμό θα πρέπει να εκπονήσει μελέτη εφαρμογής για την κατασκευή ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής, με προβλεπόμενη ταχύτητα έως και 120 χιλιόμετρα την ώρα.
Όπως επισημαίνει η Αλβανική Σιδηροδρομική Εταιρεία, ο στόχος του έργου είναι η παροχή ενός συνδυασμένου συστήματος μεταφοράς, που θα ενώνει τον σιδηρόδρομο με τις αεροπορικές μετακινήσεις, διευκολύνοντας έτσι τη γρήγορη, ασφαλή και βιώσιμη πρόσβαση των επιβατών στο αεροδρόμιο.
Ένας ακόμη βασικός στόχος είναι η ενίσχυση της ασφάλειας των μετακινήσεων, με σκοπό τη μείωση του κινδύνου ατυχημάτων.
Σχόλια