Αλβανία: Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση της ΕΕ για τμήμα του Διαδρόμου VIII

Αλβανία: Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση της ΕΕ για τμήμα του Διαδρόμου VIII

Στην τελευταία συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου της Αλβανίας εγκρίθηκε κατ’ αρχήν η χρηματοδοτική σύμβαση μεταξύ της Δημοκρατίας της Αλβανίας και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για το έργο "Σιδηροδρομική Υποδομή του Διαδρόμου VIII – Φάση Ι, Αλβανία". Σύμφωνα με την απόφαση:

Με βάση το Σύνταγμα και τους σχετικούς νόμους για τις διεθνείς συμφωνίες και τις κρατικές δανειοδοτήσεις, και κατόπιν πρότασης του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργού Υποδομών και Ενέργειας, καθώς και του Υπουργού Οικονομικών, αποφασίστηκε:

1. Η κατ’ αρχήν έγκριση της χρηματοδοτικής σύμβασης για το έργο "Σιδηροδρομική Υποδομή του Διαδρόμου VIII – Φάση Ι, Αλβανία", σύμφωνα με το επισυναπτόμενο κείμενο.

2. Η κατ’ αρχήν έγκριση της "Δήλωσης Τιμής", επίσης σύμφωνα με το επισυναπτόμενο κείμενο.

Παράλληλα, εγκρίθηκε κατ’ αρχήν και η συμφωνία χορήγησης επιχορήγησης για το ίδιο έργο, με την ίδια νομική βάση και σύμφωνα με το αντίστοιχο κείμενο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιεί τη στρατηγική "Global Gateway", με στόχο να συνδέσει χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο μέσω επενδύσεων σε δίκτυα μεταφορών, εφοδιαστικής, πράσινης ενέργειας, τηλεπικοινωνιών, εκπαίδευσης και έρευνας.

Η σιδηροδρομική γραμμή του έργου ακολουθεί τη σημερινή διαδρομή και, μετά την ανακαίνιση, τα τρένα θα μπορούν να κινούνται με ταχύτητα έως 120 χλμ./ώρα.

Ο Διάδρομος VIII εντάχθηκε στο βασικό δίκτυο μεταφορών της ΕΕ (TEN-T), αποκτώντας έτσι προτεραιότητα για χρηματοδότηση. Η Αλβανία και η Βόρεια Μακεδονία εργάζονται για την αναβάθμιση των υφιστάμενων γραμμών και την κατασκευή των ελλειπόντων τμημάτων, με στόχο τη μείωση αποστάσεων και τη μεταφορά περισσότερων επιβατών και εμπορευμάτων με βιώσιμο τρόπο. Παράλληλα προωθούνται και μεταρρυθμιστικά μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρομικού τομέα.

Για το 2025 προβλέπεται χρηματοδότηση περίπου 88 εκατ. ευρώ για τον Διάδρομο VIII, που αποτελεί τον σημαντικότερο οδικό άξονα της χώρας. Το 26,6% των εγχώριων κονδυλίων για τις οδικές μεταφορές προορίζεται για 14 επιμέρους έργα του Διαδρόμου VIII.Συγκεκριμένα:

8 έργα αφορούν την αναβάθμιση της οδού Ελμπασάν – Κιάφα Θάνε, με κόστος 3,4 δισ. λεκ.

Άλλα 6 έργα περιλαμβάνουν την κατασκευή των τμημάτων Δυρράχιο – Ελμπασάν – Παπέρ – Γέφυρα Γκρικσίτ, με συνολικό κόστος 15 δισ. λεκ (150 εκατ. ευρώ) και μήκος περίπου 35 χλμ.

Το τμήμα Τίρανα – Ελμπασάν έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ έχουν τελειώσει και οι παρακάμψεις των πόλεων Φιέρι και Αυλώνας, διευκολύνοντας την ανατολικο-δυτική κυκλοφορία. Η έξοδος του Διαδρόμου προς τη Βόρεια Μακεδονία θα γίνεται από τη Γέφυρα Μπουστρίτσας στην Πρενιάς, αποφεύγοντας το υψόμετρο της Κιάφας Θάνε.

Πριν λίγες ημέρες, ο Έντι Ράμα και η Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Μπελίντα Μπαλούκου επισκέφθηκαν ένα από τα σημαντικότερα εργοτάξια του Διαδρόμου VIII, όπου κατασκευάζονται δύο σήραγγες μήκους 1,1 χλμ., οι οποίες θα συνδέουν το Ελμπασάν με το Λιμπραζντί, βελτιώνοντας τη σύνδεση μεταξύ των περιοχών αυτών.

Η Μπαλούκου χαρακτήρισε το έργο ως στρατηγικής σημασίας για την υποδομή της χώρας. Ο Διάδρομος VIII πρόκειται να συνδέσει τα ιταλικά λιμάνια με αυτά της Βάρνας και του Μπουργκάς, μέσω Αλβανίας, Βόρειας Μακεδονίας και Βουλγαρίας. Το μήκος του στην αλβανική επικράτεια είναι περίπου 154 χλμ.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια 2

Κ.Γρομιτσαρης
07/04/25, 15:29

Οι Αλβανοι συνεργαζονται με τα υπολοιπα βαλκανικα κρατη για την κατασκευη σιδηροδρομικου δικτυου,και εμεις καθομαστε να τους κοιταμε απραγοι

Οι Αλβανοι συνεργαζονται με τα υπολοιπα βαλκανικα κρατη για την κατασκευη σιδηροδρομικου δικτυου,και εμεις καθομαστε να τους κοιταμε απραγοι

Νίκος
07/04/25, 16:10

Επίπεδο λαού για τα μπάζα κ ακόμα παραπέρα....

Επίπεδο λαού για τα μπάζα κ ακόμα παραπέρα....