Το 2024 κατέγραψε τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων που έχουν ποτέ εγγραφεί στην Αλβανία, με την πλειονότητα αυτών να είναι επιβατικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Οδικών Μεταφορών, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου εγγράφηκαν για πρώτη φορά συνολικά 99,4 χιλιάδες οχήματα, εκ των οποίων τα 83,2 χιλιάδες ή το 84% ήταν επιβατικά αυτοκίνητα.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι συνολικές νέες εγγραφές αυξήθηκαν κατά 27%, ενώ οι εγγραφές επιβατικών αυτοκινήτων παρουσίασαν αύξηση 26%. Μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024, κυκλοφορούσαν στη χώρα συνολικά 915 χιλιάδες οχήματα, εκ των οποίων 738 χιλιάδες ήταν επιβατικά.
Παρά τη ραγδαία αύξηση της χρήσης οχημάτων, συνεχίζεται η εισαγωγή παλαιών και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, που συμβάλλουν στη ρύπανση του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Οδικών Μεταφορών, το 2024 περίπου το 53% των εγγεγραμμένων οχημάτων ήταν ηλικίας 9-15 ετών, ενώ το 26% ήταν άνω των 15 ετών. Μόνο το 12% ήταν ηλικίας έως 4 ετών.
Επιπλέον, το 63% των νέων εγγεγραμμένων οχημάτων ήταν πετρελαιοκίνητα, το 23% βενζινοκίνητα, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν μόλις το 3,1%. Η πλειονότητα του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων παραμένει παλαιά, καθώς το 73% αυτών είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, το 20% είναι 9-15 ετών, και μόλις το 3% είναι κάτω των 4 ετών.
Η «ανακάλυψη» της Νότιας Κορέας έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αύξηση. Τα τελευταία δύο χρόνια (2023-2024) υπήρξε σημαντική αύξηση στις εισαγωγές οχημάτων από τη Νότια Κορέα, με τουλάχιστον 27 χιλιάδες οχήματα να έχουν εισαχθεί από τη χώρα αυτή. Το 2024, εγγράφηκαν 18,8 χιλιάδες οχήματα νοτιοκορεατικής προέλευσης, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 19% του συνόλου.
Σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, οι εισαγωγές από τη Νότια Κορέα αυξήθηκαν κατά 124%, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ιταλία και η Γερμανία, που ήταν παραδοσιακά οι κύριες χώρες εισαγωγής. Η Νότια Κορέα προσελκύει πλέον τους καταναλωτές λόγω οικονομικότερων επιλογών, παρά το υψηλότερο κόστος μεταφοράς.
Σχόλια