Για τη μείωση της ρύπανσης από τα οχήματα που χρησιμοποιούν βενζίνη, αέριο ή πετρέλαιο, η κυβέρνηση προβλέπει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στη στρατηγική που δημοσιεύθηκε για δημόσια διαβούλευση, προτείνεται η δημιουργία ενός δικτύου σταθμών φόρτισης για αυτά τα οχήματα σε όλη τη χώρα, με ιδιαίτερη έμφαση στα Τίρανα, τους Αγίους Σαράντα, την Αυλώνα, την Κορυτσά, το Δυρράχιο και το Ελμπασάν, καθώς και στους συνοριακούς σταθμούς του Χάνι Χότι, της Κακαβιάς, του Δυρραχίου και της Αυλώνας.
Ακόμη, προτείνεται η τοποθέτηση ηλιακών πάνελ για τον δημόσιο φωτισμό, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση από άλλες πηγές ενέργειας.
Ένα ακόμα έργο που προτείνεται είναι ο ηλεκτρισμός των γραμμών αστικών και υπεραστικών μεταφορών στις δήμους Αθήνα, Αυλώνα και Δυρράχιο. Μετά την εκπόνηση της μελέτης, θα εξεταστεί η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου, προκειμένου να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός των αστικών μεταφορών και η εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Για να περιοριστεί η χρήση οχημάτων με καύσιμα, προτείνεται η επιβολή υψηλότερης κυκλοφοριακής φορολογίας, καθώς και ο περιορισμός της κυκλοφορίας σε συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας, βάσει του αριθμού της πινακίδας του οχήματος.
Η αύξηση των δασμών για τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι επίσης πρόταση με στόχο τη μείωση των εισαγωγών τους στην ελληνική αγορά.
Από την άλλη πλευρά, προτείνεται η χρηματοδότηση για την αύξηση του αριθμού των νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Στο έγγραφο αναφέρεται η παροχή εμπορικών εκπτώσεων ή επιδοτήσεων για την αγορά τους, καθώς και η εφαρμογή προγραμμάτων αντικατάστασης παλαιών οχημάτων με νέα, πιο αποδοτικά και λιγότερο ρυπογόνα. Οι επιδοτήσεις θα κυμαίνονται από 5% έως 10% της τιμής αγοράς για τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ θα προσφέρονται δωρεάν υπηρεσίες συντήρησης και υποστήριξης για τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και κίνητρα για τους κατόχους υβριδικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν δωρεάν πάρκινγκ σε όλους τους δημόσιους χώρους στάθμευσης.
Επιπλέον, προτείνονται επιδοτήσεις και ευνοϊκά δάνεια για την αγορά οικολογικών οχημάτων, ενώ ζητείται ο εκσυγχρονισμός του στόλου οχημάτων που χρησιμοποιούν οι δημόσιες υπηρεσίες προς οικολογικά οχήματα. Προβλέπεται μια σημαντική αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2050, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για τη μείωση της ρύπανσης και των εκπομπών αερίων.
Σχόλια