Η κυβέρνηση επιδιώκει να εξασφαλίσει επιπλέον δάνειο ύψους 40,7 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) για την ολοκλήρωση του έργου της σιδηροδρομικής γραμμής Τιράνων-Δυρραχίου, καθώς και της σύνδεσης με το Διεθνές Αεροδρόμιο Τιράνων.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στο κοινοβούλιο από το Υπουργικό Συμβούλιο, προτείνεται η αναθεώρηση της αρχικής συμφωνίας δανεισμού με την EBRD, η οποία προέβλεπε δάνειο ύψους 36,8 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε να αυξηθεί στα 77,5 εκατομμύρια ευρώ. Η επιπλέον χρηματοδότηση θα διατεθεί για την κατασκευή οκτώ σιδηροδρομικών σταθμών, αξίας 10,5 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και για την κάλυψη των αυξημένων δαπανών κατασκευαστικών υλικών, που υπολογίζονται στα 29 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, θα καλυφθεί και η αύξηση του κόστους επίβλεψης των εργασιών, με ποσό 1,2 εκατομμυρίων ευρώ.
Στο σχετικό έγγραφο αναφέρεται ότι το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις 31 Αυγούστου 2025, ενώ η σιδηροδρομική γραμμή θα είναι έτοιμη για λειτουργία στις αρχές του 2026.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω επενδυτικής επιχορήγησης ύψους 35,5 εκατομμυρίων ευρώ, και από την EBRD, μέσω του αρχικού δανείου των 36,8 εκατομμυρίων ευρώ.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητη, με οκτώ στάσεις. Το ταξίδι από τα Τίρανα στο Δυρράχιο θα διαρκεί μόλις 22 λεπτά, ενώ μέχρι το Αεροδρόμιο Τιράνων θα απαιτούνται 12λεπτά.
Σχόλια