Αλβανία: Ιταλικό τηλεφωνικό κέντρο κλείνει λόγω της υποτίμησης του ευρώ

Αλβανία: Ιταλικό τηλεφωνικό κέντρο κλείνει λόγω της υποτίμησης του ευρώ

Μετά από 10 χρόνια λειτουργίας, μια από τις μεγαλύτερες ιταλικές εταιρείες εξυπηρέτησης τηλεφωνικών κέντρων Facile.it πήρε την απόφαση να κλείσει τη θυγατρική της στην Αλβανία.

Πηγές από την αγορά τηλεφωνικών κέντρων επιβεβαιώνουν ότι η εταιρεία θα διατηρήσει ανοιχτή τη λειτουργική της δραστηριότητα στην Αλβανία έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2024, καθώς έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση της τεκμηρίωσης κλεισίματος για τη θυγατρική στη χώρα.

Οι οικονομικές δυσκολίες που δημιούργησε η πτώση των εσόδων λόγω της υποτίμησης του νομίσματος του ευρώ, καθώς και η αντιμετώπιση των δυσκολιών στην πρόσληψη νέων εργαζομένων, όπου ειδικά τα τελευταία 2 χρόνια ανάγκασαν την εταιρεία να μεταφέρει πολλές εκστρατείες παροχής υπηρεσιών στην Ιταλία. Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι που ώθησαν τον Ιταλό φορέα στην απόφαση να κλείσει τη θυγατρική στην Αλβανία.

Το 2018, η εταιρεία τηλεφωνικών κέντρων Facile.it απασχολούσε 700 άτομα. Τον τελευταίο χρόνο λειτουργίας της στην Αλβανία, ο αριθμός των εργαζομένων έφτασε τους 200 εργαζόμενους. Η μείωση των εργαζομένων με την πάροδο των ετών προήλθε από μια σειρά παραγόντων, όπως αρχικά η μείωση του αριθμού των νέων που μιλούσαν ιταλικά, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών και η μετανάστευση που έχει βαθύνει.

Η θυγατρική της Facile.it στην Αλβανία ιδρύθηκε το 2014. Για 1 δεκαετία, η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στην παροχή υπηρεσιών τηλεφωνικών κέντρων για την ιταλική αγορά στον τομέα της ασφάλισης αυτοκινήτων και του πιστωτικού τομέα. Πρόκειται για το δεύτερο τηλεφωνικό κέντρο ιταλικής εταιρείας που κλείνει τη θυγατρική της στην Αλβανία, μετά την απόφαση στις αρχές του 2022 μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου «Albacal» να κλείσει το υποκατάστημά της στη χώρα, λόγω διαφωνιών. για συμβάσεις σε αγορές του εξωτερικού για τις οποίες παρέχεται η υπηρεσία.

Οπότε στον κλάδο των τηλεφωνικών κέντρων από χρόνο σε χρόνο αποδεικνύεται ότι έχει μειωθεί ο αριθμός των εταιρειών και των εργαζομένων. Για την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας, ο αριθμός των εταιρειών έφτασε τις 443. Σε σύγκριση με το 2022, ο αριθμός των επιχειρήσεων μειώθηκε κατά περίπου 15%. Σε σύγκριση με το 2015, η συρρίκνωση είναι 45%.

Ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων, κυρίως νεαροί Ιταλόφωνοι, συγκεντρώθηκε στις επιχειρήσεις των τηλεφωνικών κέντρων εξυπηρέτησης που αυξήθηκαν ραγδαία μετά το 2011.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας (ΓΔΦ) για τους μήνες Ιανουάριο-Νοέμβριο 2023, 9.837 εργαζόμενοι απασχολήθηκαν σε τηλεφωνικά κέντρα. Σε σύγκριση με το σύνολο του 2022, ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 14%. Σε σύγκριση με το 2015, που θεωρείται το απόγειο της δόξας της εποχής των τηλεφωνικών κέντρων (συνολικά 848 εταιρείες λειτούργησαν στον κλάδο για τα έτη 2011-2023 με 25.000 εργαζόμενους), ο αριθμός των εργαζομένων μειώθηκε κατά 60%.

Η παρακμή του τομέα τηλεφωνικών κέντρων, κάποτε όαση απασχόλησης για τους νέους Αλβανούς που γνωρίζουν την ιταλική γλώσσα, ξεκίνησε μετά την ψήφιση του νόμου «Περί μετεγκατάστασης» το 2017 από την ιταλική κυβέρνηση, ο οποίος κατέστησε αυστηρότερους τους κανόνες για τη μετάβαση της δραστηριότητας από την Ιταλία στην χώρες εκτός ΕΕ με στόχο την προστασία των θέσεων εργασίας στην Ιταλία. Ο νέος νόμος εγκρίθηκε το 2016, αλλά τέθηκε σε ισχύ την 1η Απριλίου 2017 προκειμένου οι εταιρείες να εξοικειωθούν με τους νέους κανόνες, την εφαρμογή προτύπων, την αναφορά του αριθμού των εργαζομένων, τις διευθύνσεις των κεντρικών γραφείων, την προστασία δεδομένων κ.λπ. .

Τότε, αρκετές ιταλικές μητρικές εταιρείες δήλωσαν ότι λάμβαναν μέτρα για τη μεταφορά της δραστηριότητάς τους στη Ρουμανία ή τη Βουλγαρία. Η μείωση του αριθμού των εταιρειών τηλεφωνικών κέντρων στη χώρα ξεκινά μετά το πλήγμα που δέχτηκε ο κλάδος από τις νομοθετικές αλλαγές στην Ιταλία Στην Αλβανία, το 2017 λειτούργησαν 817 εταιρείες. Το επόμενο έτος, ο αριθμός τους έφτασε τους 660 φορείς (ο αριθμός των εταιρειών μειώθηκε κατά 19%). Η μείωση του αριθμού των φορέων εκμετάλλευσης συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια.

Οι ηγέτες των κύριων εταιρειών τηλεφωνικών κέντρων στη χώρα είχαν προβλέψει στο παρελθόν ότι η μείωση του αριθμού των εταιρειών θα συνεχιστεί εάν οι πάροχοι δεν διαφοροποιήσουν τη δραστηριότητά τους, πέρα από το τηλεφωνικό κέντρο, σύμφωνα με τις εξελίξεις της αγοράς.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια