Οι σιδηροδρομικές γραμμές Δυρράχιο–Χάνι Χότιτ και Ρογκοζίνα–Σκόπια, της Αλβανίας αναγνωρίστηκαν πρόσφατα ως μέρος του σημαντικού Ευρωπαϊκού Δικτύου Σιδηροδρομικών Μεταφορών. Σύμφωνα με τον νέο χάρτη του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της πολιτικής ΤΕΝ-Τ (European Transport Corridors), οι συγκεκριμένοι σιδηροδρομικοί άξονες χαρακτηρίζονται ως υψηλής προτεραιότητας, καθώς συνδέουν το Δυρράχιο με τα Σκόπια μέσω του Διαδρόμου VIII και τον Βορρά με τον Νότο της χώρας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι τράπεζες ανάπτυξης χρηματοδοτούν αυτά τα έργα, ενισχύοντας τη σιδηροδρομική υποδομή της Αλβανίας. Πρόσφατα, περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν σε διαγωνισμούς για τα έργα του Διαδρόμου VIII, ενώ συνεχίζονται οι διαδικασίες για τα έργα στον Βόρειο–Νότιο Διάδρομο.
Η αναβάθμιση της γραμμής Vorë–Χάνι Χότιτ, μήκους 120 χιλιομέτρων, έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως το 2027, με κόστος περίπου 340 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, η γραμμή του Διαδρόμου VIII από το Δυρράχιο μέχρι τα Σκόπια ξεπερνά τα 150 χιλιόμετρα, με τα πρώτα 33 χιλιόμετρα (Δυρράχιο–Ρογκοζίνα) να έχουν ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Ο διάδρομος αυτός δημιουργεί μια βασική ανατολικο-δυτική σύνδεση από τη Μαύρη Θάλασσα έως το Ιόνιο, μέσω Βουλγαρίας, Σκοπίων και Αλβανίας.
Με την υποστήριξη της ΕΕ για την προετοιμασία των έργων και τη συγχρηματοδότηση των επενδύσεων, η Αλβανία και τα Σκόπια βελτιώνουν τις υπάρχουσες γραμμές τους και ολοκληρώνουν τα ελλιπή τμήματα του διαδρόμου. Η σιδηροδρομική αυτή αναβάθμιση εντάσσεται στις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τη μετάβαση σε μια πιο «πράσινη» οικονομία, με τη χρηματοδότηση να αυξάνεται από τράπεζες και κυβερνήσεις.
Παρά τη σημαντική προσπάθεια της ΕΕ να προωθήσει έργα συνδεσιμότητας στα Δυτικά Βαλκάνια, διάφορα εμπόδια, όπως τα θέματα απαλλοτρίωσης και η καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων, εξακολουθούν να προκαλούν καθυστερήσεις.
Σχόλια 1
04/11/24, 13:52
Για τους δημοσιογράφους τιποτα