Ο προϋπολογισμός για την κατασκευή και βελτίωση των δρόμων θα αυξηθεί το 2025, όπως δείχνει το νέο σχέδιο που κατατέθηκε στο Κοινοβούλιο. Συγκεκριμένα, έχουν προβλεφθεί 18,53 δισ. λεκ (186 εκατ. ευρώ περίπου), σε σύγκριση με τα 15,37 δισ. λεκ φέτος. Το μεγαλύτερο έργο είναι ο Διάδρομος 8, με συνολικό προϋπολογισμό 8,8 δισ. λεκ για 14 τμήματα, για τα οποία έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις ή βρίσκονται στη φάση του διαγωνισμού.
Ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει επίσης τη χρηματοδότηση για την επέκταση της αυτοκινητόδρομου Τίρανα- Δυρράχιο, σε δύο τμήματα όπου οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει. Οι φάσεις III, IV και V, που προστέθηκαν για πρώτη φορά φέτος, θα αρχίσουν να χρηματοδοτούνται από το 2027. Επιπλέον, έχουν προβλεφθεί κεφάλαια για την ανακατασκευή του δρόμου Kombinat – Ndroq – Plepa στο πρώτο τμήμα του.
Το έργο Unaza e Madhe στα Τίρανα θα λάβει 402 εκατ. λεκ, με την κύρια χρηματοδότηση να έχει ήδη καλυφθεί από προηγούμενους προϋπολογισμούς.
Για πρώτη φορά περιλαμβάνεται η χρηματοδότηση για το bypass στους Αγίους Σαράντα, με 680 εκατ. λεκ. Δύο σημαντικά έργα είναι η κατασκευή του δρόμου Kashar – Nyja Vaqarr με 1,46 δισ. λεκ και η ανακαίνιση του δρόμου Fier – Kthesa e Patosit – Frataj με 1,27 δισ. λεκ.
Παράλληλα, θα συνεχιστεί η χρηματοδότηση των συμβάσεων συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), συνολικού ύψους 5,4 δισ. λεκ. Τα χρήματα θα διατεθούν για τον δρόμο Arbri, την αυτοκινητόδρομο Milot – Morinë, την κατασκευή του Orikum – Dukat, καθώς και για τις μηχανικές υπηρεσίες ΣΔΙΤ στο τμήμα Thumanë – Kashar.
Όσον αφορά τα έργα με εξωτερική χρηματοδότηση, έχουν προβλεφθεί 3,4 δισ. λεκ για τον οδικό τομέα, με τη μεγαλύτερη δαπάνη να αφορά την κατασκευή του τμήματος Qukës – Qafë Plloçë, με προϋπολογισμό 2,4 δισ. λεκ.
Σχόλια