Αλβανία: Επιχειρήσεις «διψούν» για οδηγούς - Έως και 1.000€ οι καθαρές απολαβές

Αλβανία: Επιχειρήσεις «διψούν» για οδηγούς - Έως και 1.000€ οι καθαρές απολαβές

Οι επιχειρήσεις στην Αλβανία αντιμετωπίζουν όλο και μεγαλύτερη έλλειψη εργατικού δυναμικού. Ένα από τα επαγγέλματα που παρουσιάζουν σημαντική έλλειψη αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τις εταιρείες, είναι αυτό των οδηγών.

Το πρόβλημα εντοπίζεται τόσο στις εταιρείες διανομής τροφίμων, όσο και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον αστικό και διεθνή μεταφορικό τομέα. Για να περιορίσουν την έλλειψη οδηγών, πολλές ιδιωτικές εταιρείες έχουν υιοθετήσει την πολιτική αύξησης μισθών.

Εκπρόσωποι από εταιρείες διανομής αναφέρουν ότι υπάρχει δυσκολία στην εύρεση υποστηρικτικού προσωπικού, ειδικά οδηγών. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, οι εταιρείες έχουν αυξήσει τους καθαρούς μισθούς των οδηγών που διανέμουν τρόφιμα εντός της χώρας, φτάνοντας μέχρι και τα 1.000 ευρώ.

Δυσκολίες υπάρχουν και στην εύρεση οδηγών φορτηγών που μεταφέρουν εισαγόμενα προϊόντα.

Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των οχημάτων παραμένουν ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης οδηγών, καθώς πολλοί έχουν μεταναστεύσει σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως στη Γερμανία, για καλύτερες αμοιβές. Οι μισθοί των οδηγών φορτηγών στην Ελλάδα κυμαίνονται από 500 έως 600 ευρώ, ενώ οι ανώτατες αμοιβές φτάνουν τα 1.500-2.000 ευρώ, τη στιγμή που στην Ευρώπη ξεκινούν από 2.000 ευρώ.

Επίσης, εταιρείες αστικών μεταφορών αναφέρουν δυσκολίες στην εύρεση οδηγών λεωφορείων για δημόσιες γραμμές στην πρωτεύουσα. Η μοναδική λύση που έχουν υιοθετήσει μέχρι στιγμής είναι η αύξηση των μισθών, με τη μέση αμοιβή ενός οδηγού λεωφορείου να φτάνει τα 90.000 λεκ το μήνα, ενώ οι ελεγκτές λαμβάνουν 75.000 λεκ.

Παράλληλα, η έλλειψη εργατικού δυναμικού επηρεάζει και άλλες θέσεις εργασίας, όπως υπαλλήλους αποθήκης, καθαριστές και οικονομολόγους.

Η κρίση έλλειψης οδηγών επεκτείνεται και στην Ευρώπη. Σύμφωνα με έκθεση του 2022 από την IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών), η διαφορά μεταξύ οδηγών που συνταξιοδοτούνται και νέων που εισέρχονται στο επάγγελμα αναμένεται να αυξήσει το κενό σε οδηγούς φορτηγών έως 60% και σε οδηγούς λεωφορείων έως 50% τα επόμενα χρόνια.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου