Low cost η πλειοψηφία των τουριστών στην Αλβανία

Low cost η πλειοψηφία των τουριστών στην Αλβανία

Παρά τις θριαμβολογίες της αλβανικής κυβέρνησης για την αύξηση των ξένων τουριστών, οι επιχειρήσεις στην Αλβανία εκφράζουν απογοήτευση για τα χαμηλά έσοδα που καταγράφουν. Σύμφωνα με έρευνα του «Monitor» που διεξήχθη μέσω της πλατφόρμας ECR (Engaged Citizens Reporting), το 50% των επιχειρήσεων αναφέρει ότι οι ξένοι τουρίστες κυριαρχούν στις ξενοδοχειακές τους μονάδες, ενώ μόλις το 20% δηλώνει ότι κυριαρχούν οι ντόπιοι Αλβανοί. Αυτό αποδεικνύει ότι, παρόλο που η Αλβανία προωθείται ως προορισμός χαμηλού κόστους, οι τουρίστες φαίνονται διστακτικοί στο να δαπανήσουν σημαντικά ποσά κατά τη διαμονή τους.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατέταξαν τους Ιταλούς και τους Πολωνούς στην κορυφή της λίστας των τουριστών που ξοδεύουν τα λιγότερα χρήματα, ενώ οι Άγγλοι και οι Γερμανοί είναι οι πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα. Ωστόσο, σύμφωνα με το 48% των επιχειρήσεων, οι Αλβανοί είναι εκείνοι που δαπανούν περισσότερα, με μόλις το 25% να δηλώνει ότι οι ξένοι και οι ντόπιοι έχουν παρόμοιες καταναλωτικές συνήθειες. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει την επιλογή καταλύματος είναι η τιμή, ενώ η ποιότητα και η ατμόσφαιρα παίζουν δευτερεύοντα ρόλο. Η εξυπηρέτηση θεωρείται λιγότερο σημαντική.

Παρά την αύξηση των τουριστικών αφίξεων, πολλές επιχειρήσεις δεν καταγράφουν σημαντική αύξηση των εσόδων τους σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, το 46% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι τα έσοδά τους μειώθηκαν, ενώ τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι η υποτίμηση του ευρώ και η έλλειψη προσωπικού. Η υποδομή αποτελεί επίσης σημαντικό εμπόδιο, με την περιοχή του Δυρραχίου και του Γκόλεμ να υποφέρει από κυκλοφοριακά προβλήματα και ημιτελείς οδικούς άξονες, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την τουριστική εμπειρία.

Οι επιχειρήσεις προτείνουν ως βασική προτεραιότητα τη βελτίωση των υποδομών για την προώθηση του τουρισμού. Εκτός από τις υποδομές, θεωρούν αναγκαία τη βελτίωση των υπηρεσιών, την παροχή περισσότερων πληροφοριών στους τουρίστες και την προώθηση βιώσιμων τουριστικών πρακτικών. Παράλληλα, τονίζουν την ανάγκη για ενίσχυση των πολιτιστικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θα μπορούσαν να αυξήσουν την ελκυστικότητα της χώρας ως τουριστικού προορισμού. Τέλος, υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα του τουρισμού, καθώς αυτό θεωρείται ο αδύναμος κρίκος που επηρεάζει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου