Στρατηγικό σχέδιο στήριξης από την Ελλάδα για την οδική ασφάλεια στην Αλβανία

Στρατηγικό σχέδιο στήριξης από την Ελλάδα για την οδική ασφάλεια στην Αλβανία

Η οδική ασφάλεια είναι άλλο ένα κοινό σημείο μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας, το οποίο αντιμετωπίζεται μέσω νέων συμφωνιών μεταξύ των δύο χωρών.

Σε κοινό συνέδριο συζητήθηκε η ανταλλαγή εμπειριών, όπου η Ελλάδα θα προσφέρει τη βοήθειά της για να βοηθήσει στην Αλβανία στη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων.

«Δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι στην ΕΕ, αλλά ταυτόχρονα ο πλησιέστερος γείτονάς μας με μια δυναμική και μια κατάσταση παρόμοια με τη δική μας, πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα γιατί θα συνοδοιπορίσουμε με έναν μεγαλύτερο αδερφό σε αυτήν την μεριά που θα μας βοηθήσει να λύσουμε αυτές τις προκλήσεις πιο γρήγορα. Περιλαμβάνει συγκεκριμένη δέσμευση σε έργα, προγράμματα, ανταλλαγές, σε κοινές εφαρμογές στον τομέα της οδικής ασφάλειας, κυρίως στη συμπεριφορά του οδηγού», είπε ο Μπλέντι Γκόντζια, Διευθυντής των Οδικών Μεταφορών στην Αλβανία.

Ο Έλληνας υφυπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι είναι πολύ σημαντικό να αλλάξει η κουλτούρα οδήγησης, σεβόμενοι τον Οδικό Κώδικα.

«Έχουμε μια συνεργασία όπου προσφέρουμε το στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα και είμαστε στη διάθεση του αλβανικού λαού και της αλβανικής κυβέρνησης να συνεργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Η οδική ασφάλεια είναι κάτι πολύ σημαντικό. Αλλά το πιο σημαντικό είναι να αλλάξει η λογική και η κουλτούρα», δήλωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Όσο για τις μεγάλες ουρές στα συνοριακά σημεία που προκύπτουν κάθε φορά λόγω της εισροής για διακοπές, ο Έλληνας υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει αύξηση αστυνομικών που θα ελέγχουν.

«Το κάναμε εδώ και χρόνια για την περίοδο των εορτών. Τα σημεία ελέγχου που διέσχισαν Έλληνες και Αλβανοί προστέθηκαν ακριβώς επειδή δημιουργήθηκαν προβλήματα, μάλιστα σε όλα τα συνοριακά σημεία, όχι μόνο της Αλβανίας. Νομίζω ότι φέτος θα προσπαθήσουμε περισσότερο πετύχουμε αυτό, να διευκολυνθεί η ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών».

Αυτή ήταν η πρώτη διάσκεψη μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και τη μείωση του αριθμού των θυμάτων.

Η πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης στον ευαίσθητο τομέα που λέγεται οδική ασφάλεια αποτέλεσε το αντικείμενο των συναντήσεων που είχε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος με ανώτατους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΗΕ, στις 7 και 8 Δεκεμβρίου 2022 στις Βρυξέλλες, όπου διεξήχθη το Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο υφυπουργός Μεταφορών, κατά τις συναντήσεις του με την Επίτροπο Μεταφορών Adina Valean και τον Ειδικό Απεσταλμένο του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια και πρώην Πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) Jean Todt, κατέθεσε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για τη δεκαετία 2021-2030, το οποίο εγκρίθηκε κατά την τελευταία συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, στην οποία προεδρεύει.

Το Στρατηγικό Σχέδιο βρίσκεται σε εναρμόνιση με τον ευρωπαϊκό στόχο για μείωση των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% στο τέλος της δεκαετίας.

Ο υφυπουργός Μεταφορών πραγματοποίησε, επίσης, σύσκεψη εργασίας με την εκπρόσωπο της DG Move, Claire Depre, στην οποία ο υφυπουργός Μεταφορών πρότεινε να υπάρξει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, πέραν των έργων υποδομής και σε δράσεις για την προώθηση της οδικής ασφάλειας.

Η κα Depre ανταποκρίθηκε θετικά στη συγκεκριμένη πρόταση, η οποία αφορά στις ενέργειες που πραγματοποιεί το σύνολο των Υπουργείων που μετέχουν στην Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας.

Κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας στο οποίο συμμετείχε ο κ. Παπαδόπουλος, πλαισιωμένος από ανώτερα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, αναπτύχθηκαν προτάσεις για τροποποίηση της Οδηγίας 2015/413 της ΕΕ, σχετικά με τη διευκόλυνση της διασυνοριακής ανταλλαγής πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις που αφορούν την οδική ασφάλεια.

Η ελληνική αντιπροσωπεία υποστήριξε, μεταξύ άλλων, τη διεύρυνση των παραβάσεων που καλύπτονται από την Οδηγία, καθώς και την προσθήκη, πέραν των χρηματικών προστίμων, να προβλέπεται η δυνατότητα αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, όπου απαιτείται, στις παραβάσεις που ορίζονται στην Οδηγία.


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου