Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ελληνικό κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου»

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ελληνικό κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου»

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ελληνικό κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», του οδικού άξονα που θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία και τα Δυτικά Βαλκάνια.

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες που πραγματοποιεί η Περιφέρεια Ηπείρου για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οποίος θα διευκολύνει τις μετακινήσεις από την Ελλάδα στην Αλβανία και αντίστροφα.

Όπως είχε ανακοινώσει o Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, το έργο με συνολικό προϋπολογισμό 240 εκ. ευρώ θα μπορέσει να δημοπρατηθεί μέχρι τέλους του χρόνου. Πρόκειται για έναν από τους οδικούς άξονες που συμπεριλαμβάνονται στον προγραμματισμό του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο καθοριστικής σημασίας που θα εξυπηρετεί κρίσιμους τομείς της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου του τουρισμού και της βιομηχανίας.
Με δεδομένο, επίσης, ότι θα συνδέει τη χώρα μας με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Αδριατική θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην τόνωση της εμπορικής και εξαγωγικής δραστηριότητας.

«Θα είναι ένας σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος ο οποίος θα ενώσει τα Γιάννενα με την Κακκαβιά, τα Δυτικά Βαλκάνια, ένας δρόμος ο οποίος έχει πολύ μεγάλη εθνική και γεωπολιτική σημασία, πέραν της εξυπηρέτησης των κατοίκων της Ηπείρου», είχε επισημάνει χαρακτηριστικά τον περασμένο Νοέμβριο, από τα Γιάννινα, ο Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιομέτρων, με μιάμιση λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς διαχωριστική νησίδα), ενώ θα πλαισιώνεται από 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους.

Το μεγάλο έργο «Μπλε Διάδρομος»
Όπως προαναφέρθηκε, ο νέος οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα συνδέσει την Ελλάδα με την Αλβανία και αποτελεί κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», ενός οδικού δικτύου 1.500 χιλιομέτρων που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.
Στο έργο του Μπλε Διαδρόμου συνολικά εμπλέκονται 8 χώρες: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.

Τα έργα κατασκευής στην Κροατία έχουν πραγματοποιήσει σημαντική πρόοδο και εκτιμάται πως το κροατικό κομμάτι του Μπλε Διαδρόμου θα παραδοθεί έως τα τέλη 2022.

Στην Αλβανία, η κατασκευή ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2020, αλλά η πανδημία έβαλε φρένο στο πρότζεκτ. Το αλβανικό τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου» έχει, συνολικά, μήκος 315 χιλιομέτρων.

Το ελληνικό κομμάτι του Μπλε Διαδρόμου θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό και οι υπόλοιποι κόμβοι προβλέπεται να κατασκευαστούν στις θέσεις Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα και Κακαβιά.

carandmotor.gr


Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου