Πλοίο ξανασυνδέει Ελλάδα - Κύπρο μετά από 22 χρόνια

Πλοίο ξανασυνδέει Ελλάδα - Κύπρο μετά από 22 χρόνια

Το πρώτο οχηματαγωγό και επιβατηγό πλοίο μετά από 22 χρόνια θα συνδέει την Κύπρο με την Ελλάδα και θα ξεκινήσει το πρώτο του ταξίδι αήμερα με αναχώρηση από το λιμάνι της Λεμεσού για τον Πειραιά.

Το πλήρως ανακαινισμένο πλοίο Daleela είναι της εταιρείας Scandro Holding, η οποία ιδρύθηκε το 2022 με απώτερο σκοπό τη θαλάσσια σύνδεση Κύπρου και Ελλάδας. Το πλοίο θα έχει χωρητικότητα 400 επιβατών.

Το Daleela θα αποπλέει από τη Λεμεσό για τον Πειραιά κάθε Τετάρτη και Κυριακή, ενώ τα δρομολόγια από Πειραιά προς Λεμεσό θα αναχωρούν κάθε Τρίτη και Παρασκευή. Το τελευταίο απόπλου της χρονιάς θα πραγματοποιηθεί στις 16 Σεπτεμβρίου, από τον Πειραιά στη Λεμεσό.


Η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι περίπου 30 ώρες

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλειος Δημητριάδης δήλωσε πρόσφατα ότι «η αναβίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να χτίζουμε τις σχέσεις μας με την υπόλοιπη Μεσόγειο και χαιρετίζουμε την ευκαιρία να επεκτείνουμε τη ακτοπλοϊκή σύνδεση σε τρίτη γειτονική χώρα πέρα από την Ελλάδα».

Ενδιαφέρον για ένταξη στην προτεινόμενη νέα ακτοπλοϊκή γραμμή Ελλάδας-Κύπρου έχουν εκφράσει και οι αρχές στο Ισραήλ, λέγοντας ότι θα ήθελαν να προστεθεί στο δρομολόγιο ένα λιμάνι στο Ισραήλ.

Σε συνάντηση τον Δεκέμβριο του 2021 μεταξύ του Κυπριακού Υφυπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Δημητριάδη και του Υπουργού Μεταφορών του Ισραήλ Merav Michaeli συζητήθηκε η συγκεκριμένη προοπτική.

Συμφώνησαν ότι η δημιουργία της θαλάσσιας διαδρομής θα προσφέρει ακόμη μια εναλλακτική στους ταξιδιώτες που προτιμούν να εξερευνήσουν τη Μεσόγειο δια θαλάσσης, καθώς κάποιοι είτε δεν μπορούν να πετάξουν για λόγους υγείας είτε φοβούνται να πετάξουν.

Τριετές συμβόλαιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας
Τον Νοέμβριο του 2021, το υπουργείο ξεκίνησε μια νέα προσπάθεια για ένα τριετές συμβόλαιο αξίας 33 εκατομμυρίων ευρώ (35,6 εκατομμύρια δολάρια) με ετήσια κρατική ενίσχυση 5,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου σταμάτησε πριν από 22 χρόνια, καθώς η αυξανόμενη χρήση αεροπλάνων από το κοινό κατέστησε τη γραμμή ξεπερασμένη.

Ωστόσο, η προγραμματισμένη επαναεισαγωγή του θεωρήθηκε ως ένας τρόπος εμβάθυνσης των ήδη εξαιρετικά εγκάρδιων σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.

Η βοήθεια εγκρίθηκε από την ΕΕ τον Ιούλιο του 2020, δηλώνοντας τότε ότι ήταν προς το «γενικό οικονομικό συμφέρον» του κοινού. Οποιοδήποτε οχηματαγωγό που διασχίζει τελικά τα νερά κατά μήκος της διαδρομής θα φέρει τη σημαία της ΕΕ. Εάν πρόκειται για πλοίο ξένης ιδιοκτησίας, θα πρέπει να είναι νηολογημένο στην ΕΕ, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ.

Η Ελλάδα είχε επίσης επαναλάβει τη βούλησή της να διευκολύνει την επαναφορά της ακτοπλοϊκής γραμμής Ελλάδας-Κύπρου προσφέροντας ειδική θέση ελλιμενισμού στο λιμάνι του Πειραιά για τις εταιρείες που θα είχαν αναλάβει το δρομολόγιο.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου