Άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά: Μάχη με το χρόνο

Άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά: Μάχη με το χρόνο

Είναι ταυτόχρονα μία μάχη και με το χρόνο, αλλά και με το χρήμα, που θα πρέπει να εξασφαλιστεί και να δοθεί από το υπ. Μεταφορών και Υποδομών, όπως άλλωστε δεσμεύτηκε ο υπουργός κ. Καραμανλής στο τέλος Νοεμβρίου από τα Γιάννενα, για το τμήμα της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά.

Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των απαραίτητων μελετών εντός του 2022, για το έργο με τη νέα του διατομή, του τρίιχνου πλέον οδικού άξονα και όχι του τετράιχνου, όπως είχε σχεδιαστεί αρχικά, εξακολουθεί να παραμένει, ωστόσο με την πάροδο του χρόνου γεννώνται και αμφιβολίες και ερωτήματα, σχετικά με την επίτευξη του στόχου.

Ο βουλευτής Ιωαννίνων Στ. Καλογιάννης με ανακοίνωσή του την Τετάρτη γνωστοποίησε συνάντηση που είχε με τον κ. Καραμανλή μεταξύ άλλων και για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, πλην όμως και στην ανακοίνωση, αλλά και στις δηλώσεις του στο ITV, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για το ότι θα πρέπει να επιταχυνθεί η εκπόνηση των αναγκαίων μελετών, για να μη χαθεί κι άλλος χρόνος.

Το υπουργείο εκτιμά όπως αναφέρει, ότι οι μελέτες μπορούν να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων έξι μηνών, με τον κ. Καλογιάννη ωστόσο να θέτει μία νέα διάσταση στην προοπτική ολοκλήρωσης των μελετών και έναρξης του έργου.

Η διάσταση αυτή έχει να κάνει με τους περιβαλλοντικούς όρους για το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι, με την περιφέρεια Ηπείρου να έχει αναφέρει πολλές φορές, ότι το τμήμα αυτό έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους. Ο κ. Καλογιάννης ωστόσο υποστηρίζει, ότι οι περιβαλλοντικοί όροι και για το τμήμα μέχρι το Καλπάκι έχουν πλέον λήξει και πως απαιτείται μία συνολική μελέτη περιβαλλοντικών όρων και αδειοδότησης στη συνέχεια για το σύνολο του άξονα, που έχει νέα διατομή.

«Το έργο ήταν απολύτως ώριμο από το 2013, ως τετράιχνος όμως άξονας. Το υπουργείο όμως σήμερα επανασχεδιάζει το έργο, σε πιο μικρή διατομή, επομένως δεν έχουμε να κάνουμε με το ίδιο έργο. Πολλά στοιχεία των μελετών που υπάρχουν, προφανώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις νέες μελέτες, που δε θα φτάσουν επίσης στο ύψος του κόστους των 6-8 εκ. ευρώ των προηγούμενων, αλλά σίγουρα θα χρειαστούν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ», ανέφερε ο κ. Καλογιάννης.

«Αν "τρέξουν" οι διαδικασίες για τις μελέτες και υπάρχουν διαθέσιμα και τα χρήματα που είναι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, τότε θεωρώ, ότι σε λίγους μήνες μπορούν να ολοκληρωθούν. Υπάρχουν τεχνικά γραφεία με εξαιρετικές προδιαγραφές, που μπορούν να αναλάβουν τις μελέτες και να τις ολοκληρώσουν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογιάννης.

Πηγή: epirusonline.gr

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου