Μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση Κρυσταλλοπηγής - Πόγραδετς κατέθεσε η ΕΡΓΟΣΕ

Μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση Κρυσταλλοπηγής - Πόγραδετς κατέθεσε η ΕΡΓΟΣΕ

Σύμφωνα με τη σελίδα της ΕΡΓΟΣΕ, συνέντευξη τύπου δόθηκε σήμερα στην Καστοριά από τη Βουλευτή Καστοριάς Ολυμπία Τελιγιορίδου και το Δ/ντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα, σχετικά με την εκπόνηση Μελέτης Βιωσιμότητας, στο INTERREG που θα αφορά συνδέει σιδηροδρομικά το Αεροδρόμιο της Καστοριάς με την Γραμμή Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς.

Κατά τη συνέντευξη ο Δ/νων Σύμβουλος κ. Βούρδας δήλωσε τα εξής:

«To Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η ΕΡΓΟΣΕ προέβησαν στις αναγκαίες συνεννοήσεις με τις αντίστοιχες Αλβανικές Αρχές δρομολογώντας την κατάθεση κοινής πρότασης για την μελέτη της σύνδεσης του Ελληνικού με τον Αλβανικό Σιδηρόδρομο. Η πρόταση κατατέθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας INTERREG IPA II «Ελλάδα – Αλβανία 2014-2020». Τα τρία εμπλεκόμενα μέρη στην κατάθεση της πρότασης είναι η ΕΡΓΟΣΕ (ως leading company), ο ΟΣΕ και το Αλβανικό Υπουργείο Μεταφορών.

Το έργο αφορά τη μελέτη βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας – Αλβανίας. Η σιδηροδρομική ενότητα "Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς" έχει συνολικό μήκος περίπου 130 χιλιομέτρων εντός της ελληνικής και αλβανικής επικράτειας και έχει αναγνωριστεί ως μέρος του σχεδιασμού του προγράμματος "TEN-T Connecting Europe".

Ο σκοπός της μελέτης βιωσιμότητας, είναι να συλλεγούν οι σχετικές πληροφορίες από όλους τους βασικούς εμπλεκόμενους φορείς, να αξιολογηθεί η μελλοντική κοινωνικοοικονομική και χρηματοοικονομική βιωσιμότητα του νέας αυτής σιδηροδρομικής σύνδεσης και οι κύριες επιπτώσεις της. Το πεδίο εφαρμογής της μελέτης καλύπτει τόσο τους επιβάτες όσο και τα φορτία.

Ωστόσο, ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός των υποδομών μεταφορών προέβλεπε, χωρίς τις αναγκαίες μελέτες βιωσιμότητας, τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας μέσω της νέας γραμμής «Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς».

Όμως, η Ελληνική πλευρά, εξ αρχής, θεώρησε ότι υπάρχει η αναγκαιότητα να συμπεριληφθεί στον ανωτέρω σχεδιασμό και η σύνδεση της νέας γραμμής με την πόλη και το αεροδρόμιο της Καστοριάς.

Η σύνδεση αυτή μπορεί να προσδώσει μία νέα εξαιρετική δυναμική στην πρόταση για την σιδηροδρομική διασύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας, καθώς η Καστοριά αποτελεί έναν σημαντικό οικονομικό πόλο στη Βόρεια Ελλάδα, με εξαιρετικές οικονομικές και αναπτυξιακές δυνατότητες και ιδιαιτέρα αναφορικά με την παράδοση που έχει η περιοχή στο εμπόριο της γούνας.

Η σύνδεση με το αεροδρόμιο προσδίδει στο δημιουργούμενο διασυνοριακό περιφερειακό δίκτυο και μία ακόμη διάσταση, αυτή της μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων, που θα μπορεί να συνδυάζεται με το υπάρχον οδικό και αεροπορικό δίκτυο στα πλαίσια της εξυπηρέτησης όλης της ευρύτερης περιφέρειας τόσο στην Βορειοδυτική Ελλάδα όσο και στη νότια Αλβανία.

Τέλος, δημιουργούνται οι συνθήκες ώστε μελλοντικώς η Αλβανία να διασυνδέεται σιδηροδρομικώς με την Ελλάδα όχι μόνο μέσω του άξονα Τίρανα-Πόγραδετς- Φλώρινα-Θεσσαλονίκη, αλλά και μέσω του άξονα Τίρανα-Πόγραδετς-Καστοριά-Καλαμπάκα, με διακλαδώσεις προς Ιωάννινα και Αθήνα.»

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου