Συνεχίζοντας την περιήγηση στην σελίδα μας αποδέχεστε την χρήση της τεχνολογίας cookies.

Τελικά έχει ελληνική καταγωγή ο Ράμα ή όχι;

Τελικά έχει ελληνική καταγωγή ο Ράμα ή όχι;

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Έντι Ράμα για την καταγωγή του παραθέτουμε άρθρο που γράψαμε το 2013 όταν ο ίδιος έγινε πρωθυπουργός της Αλβανίας.

Σας παρουσιάζουμε το γενεαλογικό δέντρο του νέου πρωθυπουργού της Αλβανίας, Έντι Ράμα, εστιάζοντας σε όχι και τόσο γνωστά στοιχειά. Ένα απ' αυτά είναι η καταγωγή της μητέρας του απο το Βουνό της Χιμάρας καθώς και η ενεργή συμμετοχή της οικογένειάς του στην κυβέρνηση του Χότζα.

Ο πατέρας του Έντι, είναι Κριστάκ Ραμα με καταγωγή απ' το Δυρράχιο και γλύπτης στο επάγγελμα. Οι συγχωριανοί του τον θεωρούσαν βλάχο στην καταγωγή του. Ήταν μέλος του κοινοβουλίου του Χότζα.

Μητέρα του είναι η Ανέτα Κολέκα απ' το χωριό Βούνο της Χιμάρας, με σπουδές ιατρικής στην Πολωνία. Πατέρας της ήταν ο Πέτρος Κολέκας, πολιτικός μηχανικός με σπουδές στην Φλωρεντία. Αδερφός του Πέτρου ήταν ο Σπύρος Κολέκας επίσης πολιτικός μηχανικός με σπουδές στην Ιταλία, όπου διετέλεσε υπουργός της κατοχικής κυβέρνησης του 1942 και μετέπειτα, υπουργός του Χότζα για πολλά χρόνια. Το γένος της μάνας του Πέτρου και Σπύρου Κολέκα (προγιαγιάς του Έντι) είναι Νούση. Αδέρφια του πατέρα της είναι ο Γκόγκος και ο Κοσμάς Νούσης. Ο πρώτος δολοφονήθηκε απ' τους Αλβανούς και ο δεύτερος ήταν επί χρόνια πρέσβης της Αλβανίας στην Ελλάδα.

Η πρώτη γυναίκα του Έντι ήταν η ηθοποιός Ματίλντα Μακότσι απ' της Δρυμάδες της Χιμάρας με την οποία έκανε έναν γιο και τον ονόμασαν Γρηγόρη (Grigor). Το παιδί και η πρώην σύζυγός του ζούσαν για αρκετά χρόνια στην Ελλάδα αλλά τελικά επέστρεψαν στην Αλβανία.

Η νυν σύζυγος του Έντι Ράμα, είναι η παιδαγωγός Λίντα Μπάσα με την οποία γνωρίστηκε λόγο της στενής φιλίας των παιδιών τους Γρηγόρη Ράμα και Ρέα Μπάσα όπου ήταν και συμμαθητές.

Για το χωριό Βουνό της Χιμάρας αντί να γράψουμε αράδες στοιχείων παραθέτουμε μια εικόνα του 1909 που ισούται με χίλιες λέξεις.

Τσελέντης στο himara.gr: «Ποτέ δεν μίλησα για μεγά...
Συγχαρητήρια επιστολή Ράμα προς Μητσοτάκη
 
  1. Σχόλια (30)

  2. Σχολίασε

Σχόλια (30)

This comment was minimized by the moderator on the site

Και πως εξηγείται ότι οι άνθρωποι αυτοί ήταν αλβανόφωνοι; Ήταν η Αλβανοί τόσο οργανωμένοι πολιτικά κοινωνικά οικονομικά ώστε να επιβάλουν στους γείτονες την δικιά τους γλώσσα; Και γιατί την είχαν ως μητρική γλώσσα και την κλήρονομησαν στους απογόνους τούς ακόμα και εντός τής Ελλάδας επί αιώνες....και μην πείτε ότι ήταν διγλοσοι διότι ηπυρχατ άνθρωποι μέχρι τα τελευταία χρόνια που δεν ήξεραν καθόλου ελληνικά

This comment was minimized by the moderator on the site

Οπως παντα ο Μιρι , σωστος και μετρημενος.
Ευγε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Είναι ότι νιώθει η ότι δηλώνει.
Λογικά μια ελληνική καταγωγή την έχει, αλλά τί σημασία έχει??
(παράδειγμα)Ο Ζαγανος πασά ήταν Έλληνας ή Αλβανός, αλλά δεν δίστασε να σφάζει έλληνες και αλβανούς. Μπερδεμένα είναι έτσι και αλλιώς τα Βαλκάνια. Ψηφοθηρία ή δήλωση τού για "ούτε μία σταγόνα ελληνικού αίματος ". Δεν στέκει από άποψη DNA (γνώμη μου).

This comment was minimized by the moderator on the site

Υπηρχανε χωρια αλβανοφωνα , ελληνοφωνα αλλά και διγλωσσα.

Καταρχας γράφει χαρακτηριστικά ο Σίλβεστρος Κωνσταντίνος Σλάδης, για τη περιοχή της Χειμάρας , σε επιστολή του στο Βατικανό (1780)
«… Οι άνθρωποι των παραλίων
ομιλούν νέα ελληνικά και αλβανικά,
ενώ του εσωτερικού αλβανικά.
Οι λειτουργίες τους γίνονται στα αρχαία ελληνικά…».
Αρα αναφερει οτι στα παραλια [σε αντιθεση με την ενδοχωρα]
μιλιεται αλλου λιγοτερο αλλου περισσοτερο και η ελληνικη [ η κυριως η ελληνικη]

Ας γίνουμε αναλυτικότεροι .....

Πχ μαρτυρία [πρώην] δίγλωσσσου χωριού της Χειμάρας


Πυλιουρι ,μαρτυρία του Υποστράτηγου Ιωαννου Αλεξάκη για το 1913 , χαρακτηριστικά αποσπάσματα


'''''Τό Πύλιουρι ήτο ολόκληρον 'Ελληνικόν μέ άγνούς "Ελληνας .
Συνειργάζον το πρότερον μέ τούς Κρήτας πολεμιστάς κατά τών Αλβανών καί πλησίον τού χωρίου, άνατολικώς αύτού, ύπήρχε τάφος τού φονευθέντος εκεί εις μάχην Κρητός οπλαρχηγού Γ. Στυλ. Τζουλάκη, εξ 'Αγίας Βαρβάρας ' Ηρακλείου.
Κατά τήν εσπέραν τής έκεΐ άφίξεώς μου, εις συγκέντρωσιν τών κατοίκων ώμίλησα εις αύτούς διά τήν Πατρίδα 'Ελλάδα καί έξεδήλωσαν μεγάλην χαράν, έλπίζοντες εις τήν πλήρη έλευθέρωσιν τής Βορείου ’Ηπείρου καί ένωσιν μέ τήν ' Ελλάδα..
Εκεί κατεγινόμην εις τήν έκμάθησιν τής 'Αλβανικής γλώσσης, με βοηθούς κατοίκους,
οί όποιοι έγνώριζον καί τήν 'Αλβανικήν καί τήν Ελληνικήν.

'''Αναπολώ έκτοτε τήν διαμονήν μου εις τό ώραϊον Πύλιουρι, πλησίον τών άγνών Ελλήνων κατοίκων του.'''''''


Μαρτυρια για την ελληνοφωνια της Χωρας της Χειμαρας.....
Journals of a Landscape Painter in Albania
Από τον/την Edward Lear

Καταρχας ονομαζει τα χωρια της Xειμαρας ως »’as a body o greek christians»»

Ενω μαρτυραει την ελληνοφωνια και ελληνικη καταγωγη της Χωρας των Χειμαριωτων
»’The people οf Chimara are all of Greek origin and speak Romeic ,though those of the towns i have passed on my way , although Christians are all Albanians»’
Δηλαδη μιλανε ρωμεικα και ειναι Ελληνες στη καταγωγη ,
σε αντιθεση με τους χριστιανους των βορειοτερων πολεων που συναντησε πρωτυτερα που οπως λεει ,ηταν Αλβανοι.

Eνω για τα βορειοτερα της Χειμαρας αλβανομουσουλμανικα Λιαμποχωρια οπως οι Τραγιαδες αναφερει ο ιδιος στο βιβλιο του
»’Albania only is spoken and very little Greek undrestood here»
Αρα εκει μιλιοτανε μονο τα αλβανικα και μονο ελαχιστες λεξεις ελληνικες γνωριζανε προφανως οι ανδρες του χωριου.

Ειδαμε εδω τη γλωσσολογική διαφορά
Χειμαρας ,Πυλιουριου ,και Τραγκιάσ
τουτεστιν
ελληνοφωνια ,διγλωσσια,αλβανοφωνια

This comment was minimized by the moderator on the site

Επι τουρκοκρατίας
απεστελνε το παντα αντιαλβανικο Πατριαρχείο παπάδες στα ορεινα αλβανοφωνα χωρια
προσπαθοντας να τα εξελληνισει [ ποτε με το καλο , ποτε με το στανιο] κανοντας κυρηγμα σε αυτους
''''Δεν εισθε Σκιπεταρετ , εισθε Ελληνες απογονοι Λεωνιδα και οχι του Βαρδυλλι του Ιλλυριου'''
και σκεφτοτανε ο Σκιπεταρος χριστιανος
'''''Καλυτερα απογονος του Λεωνιδα παρα του Βαρδυλη''
''Ασε που οι Ελληνες χριστιανοι καλοπερνανε ενω οι εξισλαμισμενοι αδερφοι μας βασανιζοτε και ειναι σκλαβοι των Τουρκων....
Απο δω και μπρος θα δηλωνουμε Ελληνες χριστιανοι για να εχουμε ολα τα προνομια που εχουν οι Παλιογραικοι ''''

Μην γελατε κατι τετοιο υπονοουσε το καθεστως Χοτζα οταν ελεγε οτι το Πατριαρχειο εξελληνιζε τους χριστιανους

This comment was minimized by the moderator on the site

Οι παπάδες έκαναν την δουλειά του ΘΕΟΥ.....και το ότι η αλβανική γλώσσα δεν γραφόταν ... άρα οι φτωχοί και αγράμματοι αλβανητες οτι μάθαιναν από τούς παπάδες και τα ελληνικά σχολεία .. αγαπητέ τα πράγματα δεν είναι η μαύρο η άσπρο...Αλλά όλα αυτά σήμερα δεν έχουν καμία σημασίας πια .Ο καθένας μπορεί να δηλώνει και να νιώθει ότι θέλει.... Ειρήνη σε όλο τον κόσμο

This comment was minimized by the moderator on the site

Στοιχεία θα φέρεις ;;
;
Απο ποιον εγινε πλυση εγκεφαλου;;;;

Πλυση εγκεφαλου μαλλον εκανε ο Χοτζα στα χωρια αυτα.

Το Προγγι και το Τρεν της Κορυτσας γιατι δεν νιωθανε Ελληνες ενω ηταν χριστιανοι;;;

Εκει δεν μπορεσε να φτασει η ''ελληνικη προπαγανδα''' ;;;;

Να περιμενω καμια απαντηση η μονο ψευτοαφηγηματα;;;;

This comment was minimized by the moderator on the site

Μια μαρτυρία ενός απογόνου Ελληνων αλβανοφωνων
από τη Λούντζη βορείου Ηπείρου

'''Ο προσανατολισμός των αλβανοφωνων χριστιανών προς το ιδανικό της ελληνικης πατριδος
γινετε καταδηλος εις τα δημοτικα τραγουδια.
Παντα τα περιστατικά του ταραχωδους βιου απο το 1916 ως το 1940,
του ετους του τελευταιου θριαμβου συγκινουν τα μυχια της εθνικης ψυχης η οποια συμπασχει με το εθνος ,εις τας ατυχιας του,χαιρει δια τα περιλαμπρους νικας των οπλων ,και εξαιρει τα ανδραγαθηματα των ηρωων ονομαστι''''

Αλέξανδρος Μαμμόπουλος ''Ο Μυθος της αλβανικης συμβολης εις την ανεξαρτησια της Ελλάδος''' σελ 44-45.


Κανενας δεν ειπε οτι δεν εχουν καμια σχεση με τους νοτιους Αλβανους .
Αλλα ειναι πολύ χειροτερο απο αυτο που λενε οι προπαγανδιστες της Σιπεριας
οτι '''ηταν Αλβανοι που γίνανε Ελληνες'''.
Οταν οπως ειδες υπηρξανε στην ιδια της Σιπερια
αλβανοφωνοι Ελληνες [ χωριά οπως Αγιος Βασιλειος ,Πικερας στη Χειμαρα, χωρια της Λουντης , μερικα απο τα χριστιανικα χωρια της Κορυτσας κλπ]

This comment was minimized by the moderator on the site

Διότι τούς είχε γίνει πλύση εγκεφάλου ότι δήθεν η χριστιανή είναι Έλληνες και οι μουσουλμάνοι τουρκαλβανοί και ας είχαν συγγένεια μεταξύ τούς

This comment was minimized by the moderator on the site

Η Καταστροφη ελληνοφωνων και αρβανιτοφωνων χωριων της Χειμαρας και των Αγιων Σαραντα από τους επιστρεφοντες ΤουρκοΑλβανους της Λαμπερίας το1913

https://enoriakapareliou.files.wordpres ... bfcf83.pdf

Παραπάνω στη σελ 60-73
γινετε αναλυτικη περιγραφη για τα αρβανιτοφωνα ελληνικα χωρια Νιβιτσα,Λουκοβο,Αγιος Βασιλειος,Πικέρνι κλπ
τα οποία κατέκαψα Λιάμπηδες και Αλβανοτσάμηδες.
μεταξυ άλλων ,ενας προεστός από τον Αγιο Βασίλειο θα πει στον Ρενε Πυώ
'''Χασαμε τα πάντα αλλά εάν μας μείνειη ελληνικη σημαία θα αρχίσουμε να ξαναζούμε'''
ενω στο Πικέρνι-Πικερας πριν ψάλουν τον εθνικό ύμνο θα του ανακοινώσουν
'''Να πεθάνουμε καλύτερα παρά να μην είμαστε Ελληνες'''



Ορθως αναφερει ο Σπυριδων Λάμπρος για τα αρβανιτόφωνα χωρια της περιοχής .

''''Η πειστικότατη απόδειξη του ελληνισμου των χωριων αυτών [ εννοει των αρβανιτοφωννων ]
ειναι το πληθος εν ταις περιοχες Χιμαρας και Δελβίνου κατεστραφεντων υπο των Τουρκαλβανων ,
ων οι κατοικοι εσωσαν τη ζωη των φευγοντες κατα τη νοτιο Ηπειρο.
Tα χωρια αυτα λαφυραγογυθεντα και πυρπολυθεντα ανερχοντο εις 60 περιπου .
Ειναι προφανες οτι οι Αλβανοι δεν ηθελον καμει χρηση των γιαταγανιων αυτων και του δαυλου
εναντιον ομοεθνων εχόντων την αυτη εθνικη συνειδηση''''''


Ό Η. W. Pem ber Reever είς άρθρον του υπό τίτλον «Α plea for a civilized Epirus» (1913) δικαίως διερωτάται :
« Έάν τό πλεΐστον της ’Ηπείρου ε!νε Αλβανικόν καί Ανθελληνικόν,
διατί κατά τούς τελευταίους όλίγους μήνας (1913)
οί Τούρκοι καί οί ’Αλβανοί
έλεηλάτησαν καί έπυρπόλησαν πλεΐστα ήπειρωτικά
χωρία,
έκακομεταχειρίσθησαν άπανθρώπως τούς κατοίκους καί ήνάγκασαν χιλιάδας έξ αύτών νά' ζητήσουν καταφύγιον είς τάς Ίόνίους
νήσους»;

Δεν υπάρχει κάποιο σχόλιο στο άρθρο
Φόρτωση Περισσότερων

Αφήστε τα σχόλια σας

Συνημμένα (0 / 3)
Share Your Location

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ

Μπορείτε να μας βρείτε και να συνδεθείτε μαζί μας στα παρακάτω μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ακολουθήστε μας:


Η σελίδα είναι αφιερωμένη στην μνήμη του Γιώργου Γκιώνη