​Τι γίνεται με το δρόμο Ντερμίσι - Δίβρη - Τσερκοβίτσα;

Βλέποντας ότι οι μήνες περνάνε και τίποτα δε φαίνεται στον ορίζοντα, τον τελευταίο καιρό ψάξαμε εκτενώς να μάθουμε τι γίνεται με την ασφαλτόστρωση του δρόμου Ντερμίσι-Τσερκοβίτσα.

Η εικόνα που έχουμε είναι η εξής:

Στις 12/08/2016 έγινε η προκήρυξη του υλικού δημοπρασίας του έργου "RehabilitimirrugesDermish-Dhiver-Cerkovice" από το Δήμο Φοινίκης. Δεν είμαστε ειδικοί επί του θέματος, αλλά γι` αυτά που θα αναφέρουμε απλά βασιζόμαστε στον κοινό νου μας.

Πρωτίστως, είναι άξιον απορίας πότε έγινε η μελέτη του έργου. Κανείς δεν είδε στο τερέν συνεργείο που να κάνει μελέτη του έργου. Ξέρουμε ότι η εταιρία που έκανε τη μελέτη του έργου επί έπαρχου Σωκράτη Καλτσούνη, ήταν επί 3 μήνες στο τερέν.

Υπάρχει ήδη έτοιμη μελέτη για όλο το τμήμα του δρόμου Ντερμίσι-Τσερκοβίτσα, από τη θητεία του έπαρχου Σ. Καλτσούνη, αλλά δεν ξέρουμε αν ο Δήμαρχος βασίζεται σε αυτή. Επικοινωνήσαμε με τα άτομα που έκαναν αυτή τη μελέτη, δεν είχαν γνώση αν ο Δήμαρχος εκμεταλλεύεται το δικό τους σχέδιο (αν το εκμεταλλεύεται, βασικά θα έπρεπε να είχαν γνώση).

Μπορεί να συμβαίνει και το εξής. Η εταιρία που θα αναλάβει το έργο, να έχει κατεβάσει το χάρτη από το GoogleEarth, και να έχει κάνει μια πρόχειρη μελέτη.

Δεύτερον, η προκήρυξη είναι εντελώς φωτογραφική, η εταιρία που θα αναλάβει το έργο θα πρέπει να έχει περίπου 50-60 μηχανήματα και 10 μηχανικούς. Εταιρία με προδιαγραφές για να αναλάβει δρόμους όπως η Εγνατία Οδός. Έτσι ο Δήμαρχος αποκλείει όλους του εργολάβους του χώρου μας.

Τρίτον, το κόστος του έργου θα είναι 830 εκ. (παλιά) άνευ ΦΠΑ (δηλαδή καθαρά). Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ερωτήθη ο Δήμαρχος για το τι σχεδιασμός υπάρχει γι` αυτό το έργο. Ο Δήμαρχος απάντησε ότι με αυτό το κονδύλιο θα γίνει μόνο το τμήμα Ντερμίσι – Μεμόραχη.

Σε άλλη ερώτηση, ότι είναι πολλά τα λεφτά γι’ αυτό το μικρό τμήμα δρόμου, ο Δήμαρχος καλύφθηκε πίσω από την ξύλινη απάντηση «τα έργα πλέον γίνονται με άλλες προδιαγραφές, έτσι αποφάσισε το FondiiZhvillimit”.

Θα σας παραθέσουμε κάποια συγκριτικά στοιχειά για να κρίνετε:

Το τμήμα Ντερμίσι-Μεμόραχη είναι 2,8 χλμ και θα κοστίσει 830 εκ συμφώνα με τους σχεδιασμούς του Δήμαρχου Λεωνίδα Χρήστου. Σύμφωνα με τη μελέτη που έγινε επί θητείας Σωκράτη Καλτσούνη το κόστος του ίδιου έργου του τμήματος Ντερμίσι- Μεμόραχη, προβλεπόταν στα 370-400 εκ. (επειδή ο Δήμαρχος θα επικαλεστεί την πεζοδρόμηση μέχρι το σχολείο του Ντερμισιού και άλλα τέτοια μπιχλιμπίδια, τον ενημερώνουμε ότι και σε αυτή τη μελέτη υπήρχε πρόνοια να γίνει η πεζοδρόμηση μέχρι το σχολείο).

Το τμήμα Μεμόραχη-Δίβρη είναι 3,5 χλμ, μεγαλύτερης δυσκολίας και κόστισε μόνο 270 εκ.(κατ` άλλους μόνο 225 εκ.).

Ένα άλλο παράδειγμα: ο δρόμος Μεσοπόταμο-Λίβυνα, μήκους 5,5 χλμ, καλής ποιότητας κιόλας, κόστισε μόνο 500 εκ.

Επικοινωνήσαμε με εργολάβους του χώρου. Η απάντηση τους ήταν ότι με αυτό το κονδύλιο, 830 εκ, μπορούν να φτιάξουν το δρόμο μέχρι την πλατεία του Θεολόγου, ακόμα και με τις προδιαγραφές του FondiiZhvillimit που επικαλείται ο Δήμαρχος.

Με αυτή την εικόνα που έχουμε, σε εμάς προκύπτουν πολλά ερωτήματα.

Ο δήμαρχος είναι μπροστάρης απέναντι στα δικά μας προβλήματα η είναι ένα από τα πολλά γρανάζια στην αλυσίδα των προβλημάτων μας;

Γιατί αποκλείει τους εργολάβους του δικού μας χώρου να αναλάβουν το έργο;

Γιατί παρακάμπτει το Δημοτικό Συμβούλιο από την έγκριση αυτών των έργων; Ναι μεν τα κονδύλια τα διαθέτει το κράτος, αλλά τι έργα έχουν προτεραιότητα αποφασίζει και το Δημοτικό Συμβούλιο. Ευχόμαστε να γίνουν όλοι οι πεζόδρομοι σε όλα τα χωριά, αλλά πρέπει να τηρηθούν κάποιες προτεραιότητες. Και δεν είναι σωστό να περικόπτονται κονδύλια του δρόμου Ντερμίσι-Τσερκοβίτσα που εξυπηρετεί 15 χωριά, για να γίνουν πεζοδρομήσεις σε ένα χωριό.

Ο Δήμαρχος ξέρει τι υπογράφει η δεν ξέρει; Ότι του βάζουν μπροστά το υπογράφει; Από τη στιγμή που χρειάζεται η υπογραφή του, σημαίνει έχει και λόγο επί των θεμάτων. Με μια απλή ανάγνωση φαίνεται ότι θα πέσει πολύ μάσα σε αυτό το έργο. Σε ένα δρόμο ίσιωμα, πατημένο, με ελάχιστο βαθμό δυσκολίας, έχουν προβλεφτεί ελάχιστα λεφτά για οδόστρωμα και πολλά λεφτά για εκσκαφές και επιχωματώσεις. Εδώ θα είμαστε να το δούμε, στο δρόμο Ντερμίσι- Μεσοράχη δε θα πέσουν πάνω από 350-400 εκ. Τα υπόλοιπα που θα πάνε; Ο Δήμαρχος ήδη μας έδωσε ένα δείγμα γραφής με το υδραγωγείο Μεμόραχης, Ντερμισιού και Ρουμαντζά. Βρήκε έτοιμα 650 εκ και με τα καμώματα του, το κονδύλι απ` ότι φαίνεται καίγεται.

Αυτά διαπιστώνουμε εμείς με τον κοινό νου μας, αν κάνουμε λάθος δε θα διστάσουμε να ζητήσουμε συγγνώμη. Ζητάμε να μας πουν τη γνώμη τους άτομα με άποψη επί τέτοιων θεμάτων, υπάρχουν πολύ μηχανικοί στο χώρο μας. Θα μπορούσε να μας πει τη γνώμη του και ο πρόεδρος της Ομόνοιας, ο μηχανικός Λεωνίδας Παπάς.

"κάτοικοι των χωριών Δίβρης -Θεολόγου"

Deutsche Welle: Οδοιπορικό στην Αλβανία, την «Κολο...
Στην Ελλάδα προσβλέπουν για καλύτερες μέρες το 201...
 

Σχόλια (0)

Δεν υπάρχει κάποιο σχόλιο στο άρθρο

Αφήστε τα σχόλια σας

Συνημμένα (0 / 3)
Share Your Location

Βρείτε μας

Μπορείτε να μας βρείτε στα παρακάτω μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επίσης μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή μας για συσκευές android και iOS


Ακολουθήστε μας

Android APPiOS APP


Η σελίδα είναι αφιερωμένη στην μνήμη του Γιώργου Γκιώνη

Λίστα ενημερώσεων

Γραφτείτε στην λίστα ενημερώσεων του himara.gr για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα όσα συμβαίνουν στην Βόρειο Ήπειρο.